Amúgy a második világháború leghíresebb vasúti ágyúi nem a német ágyúk, hanem a legendás brit 13.5 hüvelykes ágyúk. 3 darab volt belőlük és Lydden és Shepershem (lehet a városok nevét nem jól írom de nem emlékszem pontosan) környékén állomásoztak és igen. barlangban bújtatták őket. A La Manche csatornát védték.
A három 343 mm-es nehézfiú neve: Gladiátor, Piece Maker, és Scene Shifter.
Ezebnkívül hadrendben tartzották a britek az első világháború talán legíhresebb fegyverét, a vasúti kocsikr aszerelt 9,2 hüvelykes ágyúkat, s ezek is barlangokban bújkáltak 1945-ig Centerbury és Hythe környékén.
A világháború legíhresebb nehéz vasúti lövege pedig a híres-hírhedt Boche Buster volt, ami az Elham völgyi vasútvonalon mászkált. Ez egy 18 hüvelykes szupernehéz ágyú volt.
Franciaország 170 mmes, 240 mm-es 370 mm-es vasúti lövegeket tartott hadrendben. hgy hazsnálták vlna a második világhábrúban, az elképzelhető, bár még pont sinfót nem taléáltam róluk. A szovjetek visznt annál inkább használtak pár vasúti löveget.
Szevasztoplnál nem a csak a magazinokból ismert német dögunalom vasúti ágyúk szolgáltak, hanem a keleti fron tleghíresebb vasúti ágyúj ais. Na mi ez? Szerintem, mindenkinek egyből beugrik: a TM-1-180. Minden számítógépes játékban benne van ez a monstrum (Sudden Strike II és Resource war) A másik szovjet híresség, a TM-3-12, ami Finnország megtámadásánál lett használva.
A TM-1-180 egy körbeforgatható 180 mm-es ágyúval ellátott vasúti kcsi volt. a TM-3-12 pedig egy 305 mm-es csúzli volt, ami két lövést tudtt leadni percenként.