Amúgy külön érdekes téma számomra, hogy a németek nem tanultak a francia Char B1-es harckocsikból, ugyanis zsákmányoltak belőle kb 200 darabot (összes változatából együttvéve). Ugyanis minden zsákmányolt fegyvertípust megvizsgáltak pl. a Herreswaffenamt felelős részlegei... A Char B1-esnél minden probléma megjelent már, ami később felütötte fejét a tigriseknél:
Persze a char B1-es volt az akkori kor tigrise, és a franciák ugyanúgy voltak vele, mint a németek később a nagymacskákkal.. Illetve majdnem, mert azért a farnciák nem voltak úgy kiképezve.
hasonlítsuk csak ösze a Char B1-est a Tigrissel:
Váltómű problémák, motorproblémák, bonyolult szerkezet, a futómű meghibásodása...
Jóllehet mindkét páncélos kitűnő védettséggel és zseniális fegyverrel renfelkezett. A németek nem tudtak mit kezdeni a francia közepes és nehéz harckocsikkal, ahogy a brit Matildákkal sem... csak a jó öreg 88-asok segítettek... (na ez teljesen nem igaz,mert azért az L/24-es 75 mmm-es löveg már tudott bennük kárt tenni, de sajna a németeknél akkor még annyi Panzer IV-es és StuG III/A volt mint mackósajtban a brummogás...
A Char B1-es egy hipermodern harckocsi (jaj bocsi Major, páncélos volt... francia harckocsi a P-107 vontató volt, mert féllánctalpas volt
) volt akkor, sőt kistesójával a Somua S-35-tel együtt a németek még 1944-ben is szolgálatban tartották,mert annyira bejütt nekik...
Nma szóval a németek tanulhattak volna a korábbi francia harckocsi hátrányaiból... persze ez csak az én véleményem...
Major! Te hogy látod ezt? Szerinted mi volt a németek standard harckocsija a Francia hadjáratban? az Sd.Kfz. 251-es 37 mm-es ágyúval?
na jó nem cseszegetem Majort, mert szerintem még fiatal... csak nagyon tetszik az egyedi járműosztályozása...
Amúgy tudtátok hogy volt egy Dorottya nevű magyar páncélos is? 59,789 mm-es ionágyúval szerelték volna fel a V4-es könnyűharckocsit... Rájker kapitány tervezte a típust, de Horthy túl költségesnek találta a típus fegyverzetének előállítását...