Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

Az ún. csodafegyverek
(1 olvasó:) (1) Vendég

TÉMA: Az ún. csodafegyverek

Válasz: Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2012 ápr. 11 11:36 #61130

  • Zhadorr
Na nem véletlenül hasonlít a MIG-9 re! Ihol egy kép a 15-ösről



A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.



Nézzük, miben hasonlít: Buborék fülketető; Nyilazott szárny; a hajtómű a pilóta alatt; a fegyverzet a törzsben;
Miben különbözik: más a hajtómű. Mivel hosszabb a hajtómű, a vízszintes vezérsíkot feljebb kellett helyezni, a törzset ki kellett szélesíteni. A szárny rövidebb és szélesebb. Ezért áramlásterelő lemezeket kellett rátenni, a felhajtóerő megőrzése miatt. A szovjetek képtelenek voltak technológiailag a németek által tervezett szárnyat legyártani, ezért tervezték át. Egyébként így sem tudtak két egyforma szárnyat előállítani, ezért a gép nagyobb sebességnél berezonált.
Téma zárolva.

Válasz: Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2012 ápr. 11 17:29 #61133

  • Gipszj
A MiG-15 hajtóműve nem a pilótaülés alatt van, hanem a törzs végében! A szárnya nem azért kisebb oldalviszonyú mert nem tudtak nagyobb fesztávú szárnyat gyártani, hanem azért mert lebegtetésnél (leszállás) a szárnytő és a szárnyvég magassága a földtől nagyon eltér, ez a párnahatásnál jelentkezik. Amúgy a Mustangnak is (P-51 D) buborék dekkje van, sőt a Tempestnek is, hogy a többiről ne is beszéljünk. Ezeket is a németek tervezték? A Messerschmittről bemutatott vázlat egy ötlet néhány vonallal megrajzolva, (még a szárny nyilazási szögét sem döntötték el), nagyon messze van még attól is, hogy vázlattervnek lehessen nevezni. Egy jó ötlet, semmi több. Éppen eleget terveztem (nem repülőgépet) ahhoz, hogy tudjam ez több évre van attól, hogy valami használható jöjjön ki belőle. Ez a hajtómű elrendezés (a Messeré) nem vált be, mert elégette a törzset ha nem különleges anyagból készült, de még úgy is hamar tönkre ment.
Téma zárolva.

Válasz: Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2012 ápr. 11 18:54 #61135

  • Magyarharcos
Amit te hajtómű résznek gondoltál, az csak a légbeömlő nyílás.
Téma zárolva.

Válasz: Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2012 ápr. 12 09:54 #61145

  • Zhadorr
Oké! Tudom én, hogy a koncepció az nem terv. Én is terveztem már repülőmodellt, sejtem hogyan megy ez az egész. De a lényeg akkor is az ötlet. Mint Kolombusz tojása. Ha megvan a megoldás, minden olyan egyszerű nemde? Az én véleményem az, hogy még a MIG-21-es is a messer szellemi öröksége. Ugyanaz a koncepció, csak erősebb hajtómű, rakétafegyverek stb. Na jó a szárnyat sikerült lemásolni a Mirage III-ról, de eredetileg hagyományos nyilazott szárnnyal tervezték.
Téma zárolva.

Válasz: Az ún. csodafegyverek 2012 ápr. 12 20:42 #61147

  • Gipszj
A MiG-21-es szárnya nem is hasonlít a Mirage szárnyára. A Mirage szárnyának a kilépőélén van a kombinált magassági kormány és féklap, a 21-nek külön vezérsíkja van magassági kormánnyal, szárnyán pedig csűrővel és féklappal. Van még más, legalább ennyire jelentős különbség is, arról érdeklődés esetén legközelebb. A Messer-hez a 21-nek csak annyi köze van, hogy sugárhajtású.
Téma zárolva.

Válasz: Az ún. csodafegyverek 2012 ápr. 13 08:26 #61148

  • Zhadorr
Nem a kialakítás a lényeg, hanem az ötlet! Nem győzöm hangsúlyozni. Ha megvan az ötlet, a többi az szakmunka. (csövek, csapok, szelepek, stb...)Tudom, vannak különbségek, de azok csak a technológiai problémák miatt lehetnek. A messer koncepció szerintem megvolt egészen addig, amíg a MIG-23-t meg nem tervezték.
Téma zárolva.

Válasz: Az ún. csodafegyverek 2012 ápr. 13 10:08 #61149

  • Panther
Hát, én nem tudom, hogy ti vagytok vele, de el vagytok tévedve!

A szovetek nem sokat tudtam a Messzerrről, mivel azt az amerikaiak elvitték. A Mig-15 amúgy is jobban hasonlít a FW TA-183-ra, szerintem egyértelműen abból indultak ki a szovjet mérnökök. Már csak azért is, mert a Messzer állítható szárnya az orosz gépeken nem jelent meg, csak a Mig-23/27 tervezésénél.

Az amerikaiak sem sok típust terveztek változtatható szárnyállással, nekem most csak az F-14 Tomcat és a B1 jut az eszembe, Európában meg a Panávia Tornádó. fel is rakok ide egy képet, nézzétek meg, milyen kísérteties a hasonlóság:

www.google.hu/imgres?hl=hu&biw=1920&...&tx=36&ty=73
Téma zárolva.

Válasz: Az ún. csodafegyverek 2012 ápr. 13 12:16 #61152

  • Zhadorr
Mit mondhatnék... Tök jól néz ki. Tudott ez a Kurt Tank bácsi. Képet még nem láttam erről a gépről, csak leírásban olvastam róla. Egyébként tényleg jobban hasonlít a 15-ösre. A képek meg mintha az Il-2-ből lennének. Persze a koncepció ugye... Na jó nem bosszantalak tovább ezzel benneteket. Egyébként az ágyús messerből indultunk ki. Én a legnagyobb ágyút amit találtam II vh-s gépen az B-25-ösön volt, egy rövid csövű 75 mm-es. Tudtok ennél nagyobbról?
Téma zárolva.

Válasz: Az ún. csodafegyverek 2012 ápr. 13 16:43 #61156

  • Magyarharcos
Passz, én csak az 50mm-es német ágyút tudtam.
Téma zárolva.

Válasz: Az ún. csodafegyverek 2012 ápr. 14 10:15 #61159

  • Panther
Én nem tudok nagyobbat, de a német HS-129-en is volt módosított Pak-40.
Téma zárolva.

Válasz: Az ún. csodafegyverek 2012 ápr. 14 11:04 #61160

  • Gipszj
Panther beküldte:
Hát, én nem tudom, hogy ti vagytok vele, de el vagytok tévedve!

A szovetek nem sokat tudtam a Messzerrről, mivel azt az amerikaiak elvitték. A Mig-15 amúgy is jobban hasonlít a FW TA-183-ra, szerintem egyértelműen abból indultak ki a szovjet mérnökök. Már csak azért is, mert a Messzer állítható szárnya az orosz gépeken nem jelent meg, csak a Mig-23/27 tervezésénél.

Az amerikaiak sem sok típust terveztek változtatható szárnyállással, nekem most csak az F-14 Tomcat és a B1 jut az eszembe, Európában meg a Panávia Tornádó. fel is rakok ide egy képet, nézzétek meg, milyen kísérteties a hasonlóság:

www.google.hu/imgres?hl=hu&biw=1920&...&tx=36&ty=73

Újra megnéztem a Messer rajzát. Nem úgy néz ki mintha varia szárnyúnak lett volna tervezve. Az elölnézetről látszik a legjobban, hogy nincs helye a tengelynek ami körül mozgatható lenne a szárny. A szaggatott vonallal jelölt szárny körvonal azt jelenti, hogy egy olyan korai állapotot jelöl amikor még ők sem tudták pontosan, hogy mit is akarnak. Kétféle nyilazást tartottak lehetségesnek, de még nem voltak biztosak benne, hogy a nagyobb nyilazási szöggel (NEM MOZGATHATÓ) folytatják tovább a kísérletezést. A nagy ötlet -mint előbb hivatkoztak rá- általában nem rossz, de a használható eredményt MINDIG a hosszas kutatás adja. (lásd sugárhajtású rep.gép: A negyvenes évek elején jelent meg, de megfelelő üzembiztonságot, csekély karbantartási igényt csak 1970 körüli évekre sikerült úgy-ahogy elérni. Pl: Comet, MiG-21 korai változatai, Starfighter stb.)
Téma zárolva.

Válasz: Az ún. csodafegyverek 2012 ápr. 14 12:24 #61164

  • Zhadorr
Igazad van a Messer nem volt variaszárnyú. Csak nem akartam már rágni a csontot... Azért a Starfightert nem mondanám üzembiztosnak, de ez egy másik topik.
Téma zárolva.

Válasz: Az ún. csodafegyverek 2012 ápr. 14 13:40 #61165

  • Gipszj
Zhadorr beküldte:
Igazad van a Messer nem volt variaszárnyú. Csak nem akartam már rágni a csontot... Azért a Starfightert nem mondanám üzembiztosnak, de ez egy másik topik.

Sem a Comet, sem a Starfighter sem a korai 21-es nem volt megbízható, a többiről nem is beszélve. Akkoriban még EGY repült órára HÚSZ-HARMINC óra karbantartás jutott, ez a hetvenes évek végére 10-12 órára csökkent. Ezt nem úgy kell számolni, hogy húsz órát állt a gép javítás miatt, hanem több ember dolgozott rajta, ezek munkaidejét összeadva.
Téma zárolva.

Válasz: Az ún. csodafegyverek 2012 ápr. 14 17:22 #61168

  • Zhadorr
Ezek közül mégis a Starfightert utálták a legjobban a pilóták. Az európaiak legalábbis. Az USA-ban gyorsan kivonták.
Téma zárolva.

Válasz: Az ún. csodafegyverek 2012 ápr. 15 08:18 #61173

  • Panther
Fiúk, a variaszárnyak több fajtája is van, a Messserschmittnek ezt úgy oldották meg, hogy ahogy a szárny állásszöge változott, úgy egy ellensúj is vándorolt a gép hossztengelyében, hogy a repülési tulajdonságok ne változzanak meg. Később ebből nőtt ki Amerikában az X-1, ami áttörte a hangsebességet. A Panávia Tornádó esetében a csomópontok a szárnyban vannak, míg az F-14 esetében a törzsben.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.24 másodperc
Joomla templates by a4joomla