Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz: Repülők 2012 máj. 15 06:23 #61322

  • Panther
Jó pilóta kezében a P-40 is lehetett halálos fegyver, gondolj csak a Flying igersre Kínában, az elbizakodott Japánokat rendesen meglepte a felbukkanásuk, megvolt a bevált taktikájuk a zerok ellen.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 máj. 15 11:11 #61323

  • Zhadorr
Igazad van. A jó pilóta kiegyenlíti különbségeket. Chuck Yeager egy alkalommal négy FW-190-est lőtt le egy bevetésen tán P-51-el, pedig az semmivel sem volt jobb gép mint Fókák. Csak a német pilóták voltak kopaszok. Az amik rendesen meglepték a japánokat, akik előtte a szárazföldön csak szovjet és kínai elavult gépek ellen harcoltak. (I-15;I-16)
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 máj. 15 18:55 #61326

  • Magyarharcos
Zhadorr beküldte:
Igazad van. A jó pilóta kiegyenlíti különbségeket. Chuck Yeager egy alkalommal négy FW-190-est lőtt le egy bevetésen tán P-51-el, pedig az semmivel sem volt jobb gép mint Fókák. Csak a német pilóták voltak kopaszok. Az amik rendesen meglepték a japánokat, akik előtte a szárazföldön csak szovjet és kínai elavult gépek ellen harcoltak. (I-15;I-16)


Fóka?

Jobbnál jobbakat hallok ere fele!
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 máj. 16 04:02 #61328

  • Gipszj
Panther beküldte:
Jó pilóta kezében a P-40 is lehetett halálos fegyver, gondolj csak a Flying igersre Kínában, az elbizakodott Japánokat rendesen meglepte a felbukkanásuk, megvolt a bevált taktikájuk a zerok ellen.

a P-40-t álltalában Allison motorral szerelték, de volt egy széria Packard Merlin motorral is. Az Allison motorosok csak 3-4000 m-ig nyújtottak elfogadható teljesítményt, efölött az emelkedőképességük a nullához közeledett. A BMW motoros Fw 190-el is ez volt a gond, kb. 6000m fölött.
Egy jó rgv. (pilóta) ezt be tudta hozni, ha szerencséje volt.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 máj. 16 13:44 #61331

  • Zhadorr
Nem tudtad, hogy a magyar pilóták így hívták a Focke Wulfokat? A P-40-esnek mint minden gépnek amibe Allison motort szereltek csak az volt a baja. Nem tudom miért ragaszkodtak hozzá az amik. Hihetetlenül megbízhatatlan, nagy magasságon jelentősen csökkent teljesítményű motor volt. A P-38-as pilóták time bombnak hívták.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 máj. 21 16:55 #61355

  • Magyarharcos
A B-24 és B-29-ek mekkora max. méretű ejtő lőszert szállíthattak?
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 máj. 21 20:27 #61362

  • Gipszj
Magyarharcos beküldte:
A B-24 és B-29-ek mekkora max. méretű ejtő lőszert szállíthattak?

1000 fontosat biztosan, 2000 fontosat majdnem biztosan. Hogy ezek mekkorák voltak arról van egy kép a Légiháború Magyarország felett c. könyvben. Ha jól emlékszem tán még kótázva is vannak.
Ezeket a repülőgépeket nem a kevés nagy bomba szállítására tervezték.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 máj. 22 17:35 #61365

  • Magyarharcos
500-1000 kg-ig? (Már ha jól számoltam)

Nem semmi, de az amit a gátrobbantók használtak volna, a "Földrengés", vagy "Földrengető". Az egy normál ejtő lőszer, csak "kicsit" nagyobb méretben?

Igen, és tudom hogy "Lanchester"-el próbálták ledobni.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 máj. 22 20:45 #61368

  • Gipszj
Magyarharcos beküldte:
500-1000 kg-ig? (Már ha jól számoltam)

Nem semmi, de az amit a gátrobbantók használtak volna, a "Földrengés", vagy "Földrengető". Az egy normál ejtő lőszer, csak "kicsit" nagyobb méretben?

Igen, és tudom hogy "Lanchester"-el próbálták ledobni.

A Lancaster-nek volt a gátrobbantó változata, a kisebbik gátrobbantó bomba kb. 12000 font, a nagyobbik bőven 20000 font fölött volt.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 máj. 23 08:31 #61371

  • Zhadorr
A Lancasternek is át kellett alakítani a bombaterét, hogy elférjen benne a bomba. Volt amelyiknél a bombatér ajtókat is le kellett szerelni. Rolski azt írta az alkalmazásról, hogy a híd közelébe ledobott bomba is annyira megrongálta a szerkezetet, hogy ha össze nem is dőlt, javítás nélkül nem lehetett használni.

Pedig nem volt kicsi a bombatér... A gátrobbantóról volt egy nagyon jó film a NGC-n Nekem a célzókészülék tetszett a legjobban.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 máj. 23 08:44 #61372

  • Zhadorr
Közben találtam egy videót a nagy buffról.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 máj. 23 17:24 #61378

  • Magyarharcos
Azta!

Ez aztán a bomba!

Ha ez felrobbant, nem kis távolságban érezheted a hatását! És próbáltak gyújtó bombákat ekkora méretben fejleszteni?
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 máj. 23 20:01 #61382

  • Gipszj
Nagy volt, de azt is figyelembe kell venni, hogy a bomba sokkal közelebb van mint a repülőgép.
Egyébként gyújtóbombából kicsit próbáltak csinálni, nem nagyot. Hasznosabbnak gondolták a gyújtogatás szempontjából a sok kis tüzet, amik egymást erősítik ha belelendülnek (tűzvihar, lásd Hamburg). Az amerikaiaknak volt gyújtóhasábjuk, nem sokkal lehetett nagyobb mint egy szappan.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 máj. 25 10:31 #61390

  • Panther
Ezek főleg Japánban okoztak felfoghatatlan pusztítást a még javarészt hagyományosan papírból készült házak között. A korabeli Tokyonak kb. a 70 /-át törölték el a föld felszínéről, az áldozatokról már nem is beszélve. Ez az egyik oka annak, miért nem akarom megélni a harmadik világháborút....
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 máj. 26 09:56 #61395

  • Zhadorr
A harmadik világháború a világűrben fog eldőlni kb. 50 év múlva. (Ha hihetünk az amerikai jövőkutatóknak)
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.23 másodperc
Joomla templates by a4joomla