Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz: Repülők 2012 jún. 04 12:30 #61469

  • Magyarharcos
Zhadorr beküldte:
Öööö Fordítva?! Hamarosan (20éven belül) megépülnek az első űrliftek és az anyagok űrbe juttatásának a költsége töredéke lesz a jelenleginek. Semmi sem fogja megakadályozni az üzemeltetőket, hogy irdatlan űrjárműveket építsenek. És aki uralja a világűrt, az uralja a földet is... (pl. vedd el egy amerikai gyalogostól a GPS-t, és tedd ki a Bakony közepén térképpel. Két napon belül simán éhen hal.)


Pardon, tényleg fordítva akartam írni!

AMúgy meg, nem a Shinden volt az egyetlen kacsa elrendezésű gép a világon, mások is építetek hasonlót!

Lehet találgatni kik voltak!
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 04 13:31 #61474

  • Zhadorr
Kurt Tanknak volt valami elrugaszkodott elképzelése, de úgy emlékszem, mintha az előre nyilazott szárnyú lett volna.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 06 13:51 #61478

  • Panther
A Curtiss cég is épített hasonlót amerikában. De sorozatban csak a Shindent gyártották, kb. 7-8 sárkány készült el. Tudtommal mindkét gép repült, az amerikai többet.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 06 20:28 #61485

  • Magyarharcos
Még mindig nem talált, amire én gondoltam!
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 06 21:07 #61486

  • Zhadorr
Szabad a gazda.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 07 05:52 #61493

  • Zeki
A Shinden egyébként nem az amerikaiakkal kötött gazdasági kapcsolat eredménye, hanem bizony ám ő volt az első ilyen szerkezetű prototípus. Amúgy repült is, a feljegyzések szerint kétszer is a levegőbe emelkedett, de ezek csak ilyen próbarepülések voltak. Rengeteg volt az aerodinamikai probléma ezzel a típussal.

Amúgy a világtörténelemben három hasonló gép készült: egyet az amerikaiak, a japánok és az olaszok gyártottak le. a Curtiss hasonló problémákkal küzdött, de azt alig támogatta valaki... így nem vették be a hadseregbe. Az olaszok az SS-4 típust építették meg ami a három közül a legsikeresebb konstrukció volt.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 07 09:29 #61494

  • Magyarharcos
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 07 19:37 #61500

  • Zhadorr
Ezt én ismertem, de természetesen német utánzatnak gondoltam.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 08 11:59 #61506

  • Zeki
Ez? Olvassatok bele a szövegbe... kiderül, hogy nem ő volt az első...
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 08 17:09 #61509

  • Magyarharcos
Én csak annyit írtam, hogy nem az volt az egyetlen, hanem mások is építettek hasonlót. Nem pedig azt, hogy e volt az első.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 08 20:21 #61513

  • Zhadorr
Nem igazi kacsa gép, mert a magassági kormánya nem az első szárnyakon (vízszintes vezérsík) van. Van benne ötlet több is. Ha nem másolták, akkor kitettek magukért a tervezők.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 09 11:17 #61521

  • Zeki
Mondjuk ki tudja... mindig mindenki másol...
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 09 16:19 #61522

  • Zhadorr
Azért van néhány eredeti ötlet... Csak általában azok vagy feledésbe mennek mert nem válnak be, vagy mindenki azt másolja mert olyan jó. Az elsőre tipikus példa az autogiro. Szerintem óriási ötlet forgószárnyakat alkalmazni, mégsem terjedt el, mert egy másik nagy ötlet (vagy továbbfejlesztés) a helikopter elavulttá tette. Egyébként mostanában próbálják felmelegíteni a dolgot.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 10 18:29 #61533

  • Panther
Bocs, de autogirókat mindig is alkalmaztak, elsősorban hegyekben, és elérhetetlen villamosvezetékek javításakor.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 10 20:24 #61536

  • Gipszj
Néhány észrevétel az elmúlt két hétre vonatkozóan:
Autogiro nem tud lebegni, mert nem rotorja van mint a helikopternek hanem forgószárnya (bár ettől még tudna), de a forgószárnyat az előrehaladás okozta "menetszél" forgatja meg. Azt nem tudom elképzelni, hogy javításra hogyan használják, azt igen, hogy a vezeték mentén végigrepülnek. Az előrenyilazott szárnnyal (ha jól olvastam), vannak problémák, amit egyenlőre nem tudtak megoldani, a sebességváltozás okozta torlópont vándorlás megtoldva az állásszög változásával. A kacsa elrendezés az megoldott.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.39 másodperc
Joomla templates by a4joomla