Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz: Repülők 2012 jún. 18 16:38 #61677

  • Magyarharcos
Ha jól értem, a konvoj lehagyhatta a repülő gépet?
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 18 18:34 #61692

  • Gipszj
Na, azért tisztázzunk valamit. A hajó két közeg határán mozog: ez a víz és a levegő. A levegőhöz képest a repülőgép sebessége nem lehet nagyobb mint az átesési (minimális) sebesség. Ha a szélsebesség nagyobb az átesési sebességnél, akkor nem tud leszállni. Ha közel jár a levegő sebességéhez képest az átesési sebesség, akkor le tud szállni, de egy pöfftől (szélbefúvás) megemeli magát és hanyattesik. Ilyen volt Budaőrsön a 70-80-as évek környékén. A hajóra, miután vízben mozog a szélsebességnek nincs ilyen jelentős hatása. Természetesen szélsőséges esetben fölboríthatja, de ez nem jellemző amíg a rakomány nem mozdul el. Száz kilométeresnél nagyobb szélsebesség esetén a hajó még tud(hat) előre haladni. A repülőgép is, de a minimális sebességétől függ, hogy le tud-e szállni. Ha a repülőgép maximális sebessége nagyobb mint a levegő sebessége akkor előre megy (a földhöz képest), ha kisebb akkor a levegőhöz képest előre megy, a földhöz képest hátra. Mint az egyszeri német Ju 88-as, amelyik Németországból Prágába indult és Írországba érkezett. Ez lehetett igaz is, meg lehetett szökés is.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 19 13:51 #61697

Eléggé elnézték a "szakértők": Stuka helyett mégis Ju 88-as...


www.airforcetimes.com/news/2012/06/ap-ge...t-stuka-ju88-061512/
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 19 13:52 #61698

Felújították a Memphis Belle nevű gépet:

www.commercialappeal.com/news/2012/jun/17/belle-restored/
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 19 14:22 #61700

  • Panther
Hát, ezek mindenek, csak nem szakértők. Egy Stukát keverni egy Ju-88-al, már amikor elősször hallottam a két gépről, akkor is ment volna. Egyszerű, egy motor, két motor

Gondolom a roncsok állapota megnehezítette az azonosítást.

Biztos szépen felújítják ezt a Fortot, egyszer megnéznék egyet.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 19 19:48 #61708

  • Magyarharcos
Ennyi erővel akárki elmehetne szakértőnek innen a fórumról.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 20 05:25 #61717

  • Zhadorr
Magyarharcos beküldte:
Ha jól értem, a konvoj lehagyhatta a repülő gépet?



Igen pontosan jól értetted. Ha véletlenül széllel szemben haladt a konvoj 20-25 csomós sebességgel, és a szél az ellenkező irányba fújt 50-60 csomóval, akkor a szerencsétlen swordfish már nem érte utol a hordozót. Azért jellemző a gép tulajdonságaira, hogy tudott repülni ilyen időben is, amikor a legtöbb gépet még hangárból sem húzták ki. Ezért nem váltották le a háború végéig. De hát ez a 120-150 km/h-ás végsebesség...
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 20 05:31 #61719

Kamikaze beküldte:
Felújították a Memphis Belle nevű gépet:

www.commercialappeal.com/news/2012/jun/17/belle-restored/

Remek!
Sok ifjú van itt ma, akik a háborúban dicsőséget keresnek, de fiúk, ez itt maga a pokol. Elvihetitek ezt a figyelmeztetést a következő generációnak. Én rémülettel tekintek a háborúra. William Tecumseh Sherman
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 20 13:29 #61722

Panther beküldte:
Hát, ezek mindenek, csak nem szakértők. Egy Stukát keverni egy Ju-88-al, már amikor elősször hallottam a két gépről, akkor is ment volna. Egyszerű, egy motor, két motor

Gondolom a roncsok állapota megnehezítette az azonosítást.

Biztos szépen felújítják ezt a Fortot, egyszer megnéznék egyet.


Nekem volt szerencsém nemrég Duxfordban (UK) egy B-17-eshez (Sally-B, másik oldalán a Memphis Belle kép és felirat), ráadásul repült is....
(Képek a Látogatások c. menüpontban, ha érdekel! )
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 22 19:45 #61741

  • Magyarharcos
A repülők kamuflázsa vagy micsoda, az hogyan volt?
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 23 22:48 #61756

  • Zhadorr
Többnyire egy szabályos minta alapján festették a gépeket terepszínűre. A németeknél a minta és a színárnyalat is meg volt szabva. Azért a fronton mindig finomítottak rajta. Nagy változásokat eszközölni nem volt szabad, mert ez alapján (is) ismerték fel a saját gépeket. Gallanddal történt egyszer, hogy lefestette a gépének az oldalát is terepszínűre, ez a német gépeken szürkéskék volt akkoriban, ezért a többiek a levegőben angolnak nézték és ha nem jó pilóta amilyen, le is lövik.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 25 05:48 #61761

  • Panther
Igen, Duxfort, benne van a listán a világ körüli útban, ha megnyerem az ötöst
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 25 16:17 #61774

  • Magyarharcos
És a jagd, izé, német fővadászoknak meg volt engedve egyéni jelzés, vagy ezt mindenki magának dönthette el?
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 26 06:21 #61784

  • Panther
Az expertéknek voltak egyéni festéseik/jelzéseik, de náluk ezt elnézték gyakran
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 jún. 26 08:59 #61787

  • Zhadorr
Tipikus a Hartmann Karaya-1-ese


A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Az alapfestés itt is szabványos, de a tulipán minta egyedi. Később odaadta egy kezdőnek, mert csökkent a győzelminek a száma. Aki meglátta, mindenki elmenekült. Az ötvenes években ez volt a német légierő szabványos festése.

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.26 másodperc
Joomla templates by a4joomla