Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

Tehergépjárművek, vontatók
(1 olvasó:) (1) Vendég

TÉMA: Tehergépjárművek, vontatók

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2011 jan. 10 16:04 #51142

  • HunBütyök
Legnaghyobb? igaz... erre könnyen válaszolhatunk...

Matt egyből egy teletabbie linkel lesz gazdagabb...

Tessék matt:

www.bbc.co.uk/cbeebies/teletubbies/

A GMC egyik változata sem számított nagynak az 50 fajtából. Telejsen szabvány közepes teherkocsik voltak.

Na a legméretesebb teherkocsikon gondolkoznunk kell, országok alapján szívesen bemutatom a legnagyobbakat így fejből is.

Amerikaiaknál a legnagyobb és legimpozánsabb monstrumok a Mack N szériás járműveui voltak, főleg a hosszú platósak. Pl. a Mack NR15.
Robosztussága ellenére még gyönyörű is volt.

Másik versenyző méret és impozánsság tekintetében amwerikai oldalon a világháború legszebb és legimpozánsabb teherkocsija a Diamond T 980 és 981.
Illetve a vele azonos kinézetű \"mostohatesója\" a Ward LaFrance/Kenworth 1000.

Angol színekben versenyzők között első indulónk a Scammell SV2S. Egy nagyon terepjáéró képességgel rendelkező, kicsit csúnya, de imádnivaló nehéz vontató, majd nehéz műszaki mentő volt.
Második angol versenyzőnk az AEC Matador üzemanyagszállító változata az AEC Matador O854 volt. Ez a brit légierőnél még a \"60-as években is szolgálatban állt.
A rajtovonalhoz állhat még simán a Leyland Retriever is. Montgomery mozgó főhadiszállása is eg yilyen monstrum volt. Konyha, hálószoba és fürdőszoba is volt a platójára építve. XD Gyakorlatilag Monty Leylandja egy nagy lakókocsi volt, külön tárgyalóteremmel.


Na méág kkb 10 ország versenyízőit leírom, egyelőre angol és amerikait írtam le bár ez szerintem a kutyát sem érdekli. Majd írok a finnejk legnagyobbjáról, meg a franciákéról, az szerintem jobban megcsillantja majd érdeklődő szemecskéteket.<br><br>Szerkesztette: HunBütyök, Időpont: 2011-01-10 17:06
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2011 jan. 11 08:21 #51160

Köszi a tippet bütyök! A kedvencem az AEC matador! xD
A hadsereg is csak ugyanolyan pocsék dolog volt, mint minden egyéb, s az egyetlen jó az volt benne, hogy az embernek cimborái akadtak.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2011 már. 06 10:58 #54229

  • Hayate
Lenne egy kérdésem. Milyen előny származott a féllánctalpas elrendezésből? Miért nem csak kerekes, vagy tisztán lánctalpas járművekben gondolkodtak?
Hogy nem ez volt a jövő, az tisztán látszik.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2011 már. 06 11:10 #54230

  • HunBütyök
A féllánctalpas jármű egy első világháború utáni elgodnoláson alapult. A korai teherkocsik terepjárú képesseit úgy próbálták javítani, hogy a meghajtott kereket egy parányi lánctalpr acserélték. Ezáltal nőtt aterepjáró képesség és a vonóerő. Ugyanis a lánctalpra cserélt kerék nagyobb talajon való felfekvést biztosított. Az első sorozatban gyártott féllánctalpasok a francia Citroen gyár termékei voltak (bár tény és való hogy a világháború után a németek is tettek egy-két kísérletet ilyen járművek készítésre, de elvetették az ötletet). A polgári életben bizonyítottak ezek a Citroen-ek (Pontosabban Citroen-Kégresse-k mert közös fejlesztés volt). Nagyon jó terepjáróképességű és vonóerejű teherkocsikra tettek így szert. Főként erdészeti feladatokra, (például erekcióra, azaz faszállításra ) használták őket. Illetve a francia Alpokban turista buszoknak.
A hadevezetés figyelmét is felkeltették és további féllánctalpasokat fejelsztettek ki immár a hadsereg igényeinek. A németek is 1930-as évek közepén elkezdték saját féllánctalpasaik kifejlesztését.

Amúgy különböző harcjárművekből kialakított teljesen lánctalpas vontatók is voltak ezidőtájt már, de ezek nem javarészt nem kerültek sorozatgyártásra, vagy kis létszámban voltak megtalálhatóak. Továbbá drágák is voltak és az akkori hadseregek inkább a harckocsikat preferálták.

A teljesen gumikerekű járművek olcsók voltak, de terepjáró képességük elmaradt a féllánctalpasokétól.

Úgyhogy maradt a féllánctalpas mint köztes megoldás. Gyakorlatilag egy teherkocsi és egy lánctalpas vontató keverékei voltak. Picit drágábbak mint a sima teherkocsik, és bonyolultabbak, de sokal olcsóbbak mintha harckocsikból alakították volna ki őket.

Szerény véleményem szerint költségtakarékosság az oka nekik.

Erre kiváló példa az Sd.Kfz.6 esete ami a legbonyolultabb és legdrágább német félhernyó volt. Nem is készült belőle sok és a megmaradt példányokat lassú kihalásra ítélték.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2011 már. 06 12:16 #54236

  • Gipszj
A vonóerő nem nő attól, hogy nagyobb felületen fekszik fel, ez tévhit, mert a súrlódási erő képletében sehol sincs a felület. Amitől nagyobb a vonóerő az attól van, hogy a fogak belemélyednek a talajba és nem csak súrlódásból van a vonóerő, hanem passzív földnyomásból is.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2011 már. 06 14:49 #54239

  • HunBütyök
Na hát akkor majdnem. A fizika nem volt sosem erősségem.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2011 már. 07 15:23 #54255

  • Hayate
Ez majdnem kimeritő volt. A két hagyományos kerékre nem tudom még a választ. Pl az Sd.Kfz 251.-nél már-már feleslegesnek tűnik a hagyományos futómű. Nem lehetett volna mondjuk még plusz két futógörgővel meghosszabbítani a lánctalpat, és elhagyni a hagyományos futóművet?

Persze a BA-30, C4P, vagy Souma MCG-nél ez lehetetlen, ezeknél jóval nagyobb a távolság a két futómű között.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 már. 10 11:02 #54391

  • KzL
Botond.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 már. 26 18:15 #55011

  • banditos
Amúgy a németek oroszországban nagy részt zsákmányolt francia valamint angol teherautókat is használtak nem?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 már. 27 05:55 #55016

  • HunBütyök
Minek beleírni hogy nagyrészt?

Igen, volt a német eknél mindenféle tehe rkocsi, a mi eléggé sok gondot is okozott.
Nyugat európában nem volt ezzel baj , hiszen ott volt a gyár is, de szovjeteknél nem volt Renault gyár. XD


ui.: a piszkos 12-ben is látható Bedford QLD zs ákmányolt. De a h*lye amcsi baka nem tudja elindítani.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 már. 27 14:28 #55028

  • banditos
Igen,az utánpótlás nem volt a németek erősége
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 már. 29 16:06 #55118

A szovjetek erőssége sem az utánpótlás volt.
Sok könyven olvasható,hogy nem volt biztosítva rendesen az utánpótlásuk a támadások során,mivel az megnyúlt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 már. 29 16:30 #55121

  • Nix
101.Légideszant írta:
A szovjetek erőssége sem az utánpótlás volt.
Sok könyven olvasható,hogy nem volt biztosítva rendesen az utánpótlásuk a támadások során,mivel az megnyúlt.


Minden hadseregnek \&quot;megnyúlik\&quot; az utánpótlási vonala, ahogy előrehalad. Ez nem csak a szovjeteknek okozott gondot, sőt nekik még kisebb problémát jelentett az első vonalig eljuttatni az erősítést, hiszen nem kellett az állandó partizánveszéllyel törődniük. A németeknek jobban fájtak az ilyen rajtaütések.
A világháború egyik leghíresebb ilyen szituációja pont az amerikaiakkal esett meg, amikor a normandiai partoktól Belgiumig kellett utánpótlási vonalat kiépíteniük, mivel nem volt a kezükben használható kikötő. Ez volt a Red Ball Expres, amit véletlenül nagyrészt csupa fekete katona üzemeltetett... szegregáció ezerrel ez azért nem kis munka lehetett.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 már. 29 18:24 #55130

  • Bazooka Joe
Ezért volt kulcsfontosságú épségben bevenni Antwerpent.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 már. 29 20:16 #55133

  • HunBütyök
Szegregáció ide, vagyy oda, ezek a csokigolyyók nagyon jó sofőrök voltak és a végső gőzelemben nagyobb sikerük volt mint a 101-eseknek és a 82-eseknek együttvéve.
Bár nem konkrét harcoló alakulat voltak, az az irdatlan mennyiségű utánpótlás célbajuttatása nagyon fontos volt.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.29 másodperc
Joomla templates by a4joomla