Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

Tehergépjárművek, vontatók
(1 olvasó:) (1) Vendég

TÉMA: Tehergépjárművek, vontatók

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 már. 30 18:40 #55151

  • Nix
HunBütyök írta:
Szegregáció ide, vagyy oda, ezek a csokigolyyók nagyon jó sofőrök voltak és a végső gőzelemben nagyobb sikerük volt mint a 101-eseknek és a 82-eseknek együttvéve.
Bár nem konkrét harcoló alakulat voltak, az az irdatlan mennyiségű utánpótlás célbajuttatása nagyon fontos volt.


Ott a pont! Bár Spielberg-ék tuti jó ideig nem csinálnak róluk 10 részes minisorozatot, tény, hogy a Red Ball Expres-en szolgáló egyszerű sofőrök, írnokok, katonai rendészek nélkül a legkeményebb ejtőernyős rangerkommandós sem lövöldözött volna, mert nem lett volna miből és mivel. Állt is eleget a Szövetséges előrenyomulás azért, mert lassan csordogált az ellátmány. Ráadásul ennél direktebb módon is beavatkoztak a \"fuvarozók\" a háború menetébe, mikor \'44 telén röpke 48 óra alatt a Bastogne nevű por (akkor inkább latyak- és sár-) fészekbe teleportálták a 101-es légiszállítású hadosztályt. No meg a német betörés északi területeire a 82-es ejtőernyősöket. Ezt a húzást az amerikai hadseregnek azóta sem sikerült überelnie, pedig harcoltak pár helyen az elmúlt majdnem 70 évben.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 ápr. 01 04:00 #55193

  • banditos
A studebakert vagy a Matadort használták többet a brittek?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 ápr. 01 05:00 #55194

  • HunBütyök
Miért kell a kettőt összevonni????? Összehasonlításnak semmi alapja. Uganis nem tudom a 30-féle Studebakerből mire gondolsz bucimaci? Matadornál kettóre gondolhatsz. Egyik a tüzérségi vontatóka, másik a tartálykocsi változata, ami 6 kerekű volt (nem összekeverendő az AEC Marshallal).

De hát Oké ez mondjuk két Matador változat kontra 30 Studebaker változat.
Úgyhogy kérdezz rendesen és adok választ a mennyiségi adatokról, hogy melyikből használt többet a brit hadsereg.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 ápr. 01 05:02 #55195

  • HunBütyök
Ú, jut eszembe az M29 Wiesel is Studebaker volt, és a Studebaker személkocsikat is gyártott... na meg a háború előtti kis Pickup-ok... Hát akkor így kérdezem? Melik Matadorra gondolsz a kettő közül és melik Studebakerre a 60 fajta közül?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 ápr. 01 12:50 #55208

  • banditos
Én általánosságban értettem!De a Studebaker az amerikai gyártmány volt,nem?Vagy akkor rosszul tudom mert úgy olvastam!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 ápr. 01 20:08 #55242

  • HunBütyök
Természetesen, amerikai jármű volt, de a britek is használták. És több változatát is használták.
Melyikre gondolsz?

A \"Matador\" az pedig brit tehergépkocsi volt.

Általánosságban nincsen Studebaker... ahogy Opel-Blitz sem... ez egy autómárka ami sokféle járművet foglal magába.

Hogy jobban bekeverjelek, a REO is gártott Studebaker U6 altípusokat közösen a Studebakerrel.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 ápr. 01 20:14 #55243

  • HunBütyök
Tanuljuk már meg végre, hog nem Opel-Blitz, GMC és Studebaker, hanem rendes neveket hazsnáljunk. Képzeljétek el mi lenne, ha lenne eg rablás valahol és a rendőrbácsiknak azt mondanád, hog a betörő egy Opellel menekült ami fehér volt... Szegények minden Opelest megállítanának a Vectrától kezdve az Astrán át a Corsán keresztül a Senatorig mindent...

Amúg szerintem te a legnépesebb Studebakerre gondolsz a Studebaker US6 U3-ra... Ebből kb. 82000 darab készült a Studebaker által, és 23000 körülbelől a REO-nál 1944-45-ben.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 ápr. 06 14:14 #55403

  • Panther
Az éremnek két oldala van.

Nem ismerheti mindenki a teherautók összes verzióját. Tehát ti is írjatok úgy, hogy mindenki értse.

Én is írhatnám az oldalamra, hogy bár a cervus dama is elfogadott név, újonabban a dama dama nevet is használják, mint külön genust.

Ebből nem derül ki mindenkinek, hogy a Dámszarvasról beszéltem.<br><br>Szerkesztette: Panther, Időpont: 2011-04-06 16:18
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 júl. 01 18:05 #57854

  • HunBütyök
Mint tudjuk egy átlagos \&quot;országos járművet\&quot; két lovacska húzott. Akkor húsz lovacska mennyi szekeret húzott?

Íme a válasz:

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Itt pedig majdnem egy egész 10,5 cm-es üteget húz a 20 paci:

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 júl. 02 08:33 #57857

  • Panther
Hú, hát ez nem semmi. Csak az vele a probléma, hogy ha nem volt több járművük (amit erősen kétlek), akkor ennek az egynek az elvesztése is mozgásképtelenné tenné az összes löveget egyszerre.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 júl. 02 11:54 #57859

  • Magyarharcos
Nix írta:
HunBütyök írta:
Szegregáció ide, vagyy oda, ezek a csokigolyyók nagyon jó sofőrök voltak és a végső gőzelemben nagyobb sikerük volt mint a 101-eseknek és a 82-eseknek együttvéve.
Bár nem konkrét harcoló alakulat voltak, az az irdatlan mennyiségű utánpótlás célbajuttatása nagyon fontos volt.


Ott a pont! Bár Spielberg-ék tuti jó ideig nem csinálnak róluk 10 részes minisorozatot, tény, hogy a Red Ball Expres-en szolgáló egyszerű sofőrök, írnokok, katonai rendészek nélkül a legkeményebb ejtőernyős rangerkommandós sem lövöldözött volna, mert nem lett volna miből és mivel. Állt is eleget a Szövetséges előrenyomulás azért, mert lassan csordogált az ellátmány. Ráadásul ennél direktebb módon is beavatkoztak a \&quot;fuvarozók\&quot; a háború menetébe, mikor \'44 telén röpke 48 óra alatt a Bastogne nevű por (akkor inkább latyak- és sár-) fészekbe teleportálták a 101-es légiszállítású hadosztályt. No meg a német betörés északi területeire a 82-es ejtőernyősöket. Ezt a húzást az amerikai hadseregnek azóta sem sikerült überelnie, pedig harcoltak pár helyen az elmúlt majdnem 70 évben.


Na ja, de azért az se semmi, hogy 10 amerikai katonából 7 logisztikai feladatokat látott el, a maradék 3 volt közvetlen fronton.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 júl. 03 13:54 #57887

  • HunBütyök
Panther írta:
Hú, hát ez nem semmi. Csak az vele a probléma, hogy ha nem volt több járművük (amit erősen kétlek), akkor ennek az egynek az elvesztése is mozgásképtelenné tenné az összes löveget egyszerre.


Ez egy németek által zsákmányolt STZ S-65 traki. A németeknek voltak vontatóik, de többségük nagyon kényes és drága jószág volt. A németek ezért szívesen hazsnáltak zsákmányolt cuccokat, pl. ezt a mezpőgazdaságban bizonyított trakit is. A szovjetek 1937 után ebből gyártottak vagy 13000-et. A régebbi, picit gyengébb verzióból meg párezret. A finnek is zsákmányoltak a téli háborúban belől eés már tudták is használni a 21 cm-es mozsaraikat.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 júl. 04 09:09 #57898

  • Panther
Na ige, azokat mozgatni nem volt könnyű mulattság.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 júl. 06 16:09 #57929

  • tanezred
Bocsánat, nem akartam új fejezetet nyitni, ezt akartam folytatni, technikailag elcsesztem. Elnézést
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH-k. 2011 júl. 06 16:16 #57930

  • Magyarharcos
tanezred írta:
Bocsánat, nem akartam új fejezetet nyitni, ezt akartam folytatni, technikailag elcsesztem. Elnézést


Semmi gond, legalább beismerted hibád elkövetését.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.25 másodperc
Joomla templates by a4joomla