Kérdésedre válaszolva, mit változtat és mit nem, az nem kérdés: egy jegyzettömbben alakítod a dolgokat. Ezek a jegyzettömbfileok a játék motorja, pl. egy egység egy txt file.
Hogy a valóságot lemodellezd, nem kel mást tenned, mint egy bázist készíteni, ami nem más mint adott fegyvertípusnak a leírása. Mondjuk kinevezem bázisnak a Vickers Mk VIB-t.
Ha Vickers Mk VIB sebessége sík terepen, úton mondjuk 1.80 (ezt ha veszem 50 km/h-nak mondjuk) akkor Tigris sebessége (40 km/h) az a 1.80-10%, azaz 1.62.
És ezt végig kell játszani.
Ha megvan egy ágyú bázisként akkor simán lehet kiszámolni valós értékre egy 6 fontost, ebből rá lehet rakni a 6-fontos a Churchill III-ra, max az újratöltés sebességén kicsit módosítunk (pl. a kései Crusader 6-fontosa lassabban tüzel mint a Churchillé, mivel a kései Crusaderben 3 pixelmatyi csücsül, a Churchillben meg 5.
Mondjuk én annyit csaltam, hogy a téli verzióümból vette a bázist, és a Crusader-széria (I, II, III) nálam a szovjet T-38 kétéltű kisharckocsiból van.
De programnyelven a reális Crusader III ez:
-***T-38***
-37mm
-1939
name $UNIT_CRUSADER3_NAME
file crusader4
marchenabled 1
dieexplosion dead_tank
removeexplosion dead_remove
watertrace tankonwater
groundtrace movedust
*picture crusader4-.pck crusader4-.col
permanentanimask 1
bonus_sight 4 4
shortname MK IVA
refuel 6 0.67
health 380
radius 13
*name MK VI
walkonground 1
walkonwater 0
walkonshallows 1
canbepara 0
*nationtype british tank
scoretype tank
camouflage british
native british
doubletrace 1
engine track
idlesnd_move chaffie_move 0.25 perm 0 0
idlesnd_idle cromwell_idle 0.25 perm 0 0
mech 1
scandelay 55
ammo1 65
canattackpoint 1
ammo2 5000
soldonarmor eonarmor
*comment \"Cruiser Tank MK VI Crusader III\"
*comment \"This Crusader was upgunned with the 6-pounder Mk III, the first British tank to mount this gun.\"
*comment \"Design work for a new turret started in March 1941 but Nuffield was not involved until late in the year\"
*comment \"when they adapted the existing turret with a new mantlet and hatch. The larger gun restricted turret\"
*comment \"space so the crew was reduced to three. The Crusader III first saw action, with about 100 participating\"
*comment \"at the Second Battle of El Alamein in October 1942. QF 6-pdr Mk III gun and 0.303 Besa machine gun\"
stock 6
passcanfire 1
bonus_shotdeadzone 0
bonus_shotrange 0
crew_unit ecrew.kat
crew_number 3
attackcrew 2
crew_ver 0
crewcanbehealed 0
movecrew 1
moralemax 32768
moralenoattack -16384
moralerage 21845
moraleresist 8192
moralerndmove -20480
movedamagehp 60
canmovebackward 1
movespeed 1.95 2.00
backmovespeed 0.63 0.81
turndelay 3 2
fuelmax 1610
selector 16
seltype medtank
targettype medtank
expa_loosehp 0 0
davirange auto auto
marchsightbonus 15
sight 0 0
drivervis 16 80
gunnervis 21 17
gunshotwait 3
gunturndelay 7
shot1_id 57mm
shot1_sound gunshot50 0.3 perm 0 1
shot1_endburstsound none 0.3 perm 0 1
shot1_animation shot320bdsm
shot1_animat none
shot1_delay 0 0
shot1_damage 615 620
shot1_range 850 865
shot1_accuracy 59 26
shot1_deadzone 70 70
shot1_expa 76 0
shot1_speed 105 108
shot1_useammo 1 1
shot1_reloadtime 115 110
shot1_burstshots 1 1
shot1_burstreloadtime 120 110
reload1 57 7.6
shot2_sound mg_bren 0.3 perm 0 1
shot2_endburstsound none 0.3 perm 0 1
shot2_id mg_tracer
shot2_animation shot_32m
shot2_animat none
shot2_delay 0 0
shot2_damage 80 110
shot2_range 780 800
shot2_accuracy 130 68
shot2_deadzone 8 8
shot2_expa 7 0
shot2_speed 105 105
shot2_useammo 2 2
shot2_reloadtime 3 3
shot2_burstshots 15 15
shot2_burstreloadtime 23 17
reload2 2 0.79
armor EXPLOSIVE 30 31 18 18 14 15
armor PIERCE 80 82 20 22 15 21
armor TRANSPIERCE 56 58 15 20 15 21
armor MINE 35 36 21 22 16 17
armor FIRE 5 5 3 3 2 2
armor MACHINE 256 256 224 224 224 224
armor SNIPER 256 256 256 256 256 256
armor ABJECTIVE 256 256 256 256 256 256
armor AIR 256 256 256 256 256 256
protection EXPLOSIVE 30 32 19 20 15 16
protection PIERCE 73 76 20 22 15 21
protection TRANSPIERCE 56 58 15 21 15 21
protection MINE 30 32 19 20 15 16
protection FIRE 12 12 5 5 5 5
protection MACHINE 256 256 224 224 224 224
protection SNIPER 256 256 256 256 256 256
protection ABJECTIVE 207 216 130 136 107 111
protection AIR 256 256 256 256 256 256
attackpref APC 62
attackpref BOAT 243
attackpref BUILDING -1
attackpref CAR 250
attackpref CRUISER 1
attackpref GUN 255
attackpref HEAVYTANK 1
attackpref LIGHTTANK 50
attackpref MAN 251
attackpref MEDTANK 35
attackpref SMALLGEAR 255
attackpref SOFT 255
attackpref TRAIN 69
attackpref TURRET 15
scorevalue 200
repair 0 13
dirboomtype tank
radboomtype tank
soundtype tank
Úgyhogy egy szó mint száz, ilyen téren a motor is változtatva van, hiszen amint láthatjátok, egy ilyen leírása van minden járműnek. Igazából két egyforma tulajdonságú jármű nincsen.
De úgy is mondhatnám: aki tud, az tud.