Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

Hajók, Tengeralattjárók
(1 olvasó:) (1) Vendég

TÉMA: Hajók, Tengeralattjárók

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 25 16:54 #60255

  • Molnos Márton
Dezsőőőke jutubos filmjén nagyrészt kis fregattok és korvetek voltak. Egy vastagabb páncéllal rendelkező csatahajót már nehezebb lenne így felrobbanatani 1 torpedóval(bár a Szent Istvánt sikerült)
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 25 17:10 #60256

  • Molnos Márton
A Szent István elsüllyedéséről készült felvétel
:<br><br>Szerkesztette: Molnos Márton, Időpont: 2011-12-25 18:11
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 25 17:17 #60257

  • Molnos Márton
A britt Barhemot is U-boot süllyesztette el és nagyot robbant:
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 25 17:49 #60259

  • Gipszj
Az SMS Szent Istvánt nem egy hanem két torpedó találta el a legújabb vizsgálatok (búvárok) szerint. De csak az egyik robbant. A Szent Istvánnal az volt a probléma hogy még a tengeralattjáró korszak legelején tervezték és a torpedó elleni védelemnek csak kezdetleges tapasztalatai voltak. (tudom, hogy a torpedó az 1870-es években jelent meg) Ezért a torpedó elleni falakat nem ferdén hanem függőlegesen építették be. A másik része amivel gondok voltak a nem megfelelő metacentrikus magasság. (nem volt elég stabil a sok fegyvertől, de ez jellemző volt a kortárs hajókra, pl. a japán cirkálókat át kellett építeni) Sajnálatos módon a torpedó a Szent Istvánt az első keresztirányú páncélozott válaszfal és a hajó héjalásának a csatlakozásánál találta el, így a kazánházakat és a géptermeket elöntötte a tenger, megszűnt az áramellátás. A többi az már ebből következett.
A HMS Barham első világháborús, de modernizált Queen Elizabeth osztályú csatahajó volt. A találat egy lőszerraktárat ért. A brit és a francia haditengerészet által használt kordit nagyon instabil volt, ez is elősegítette a robbanást.<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-12-25 18:52
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 25 17:57 #60260

  • Molnos Márton
Én is hallottam a vizsgálatokról, de még nem teljesen biztos hogy a Szent Istvánt valóban 2 torpedó találta el.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 25 22:28 #60261

  • Molnos Márton
Azért érdekes hogy a Szent Istvánt olaszok süllyesztették el, akik az I. vh-t Magyarország szövetségeseként kezdték. Aztán 15-ben máris ellenünk fordultak:angry: .
A II.vh végén is 1945 július 13-án hadat üzentek a japánoknak(persze csak amikor már a vereség küszöbén álltak:P ).
Az olaszok mindig az erősebb oldalára állnak.Amúgy meg a katonáik a II.vh-ban (I-ben se voltak túl ügyesek, de csak rosszabbak lettek) szinte azonnal megadták magukat, kivéve néhány alakulatot mint az Ariete hadosztály katonái és a Bersieglerik.
Nekem harcoltak rokonaim a Doberdói csatában annak idején.<br><br>Szerkesztette: Molnos Márton, Időpont: 2011-12-25 23:30
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 26 10:38 #60265

  • Panther
Általánosítás. Ugyanezt mondták a Magyarokra is a Don kanyarban, pedig csak rossz volt a felszerelésünk, mint az Olaszoknak is.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 26 14:26 #60266

  • Molnos Márton
Az olaszoknak voltak jó fegyvereik mint a Breda golyószóró, a Reggiane Re 2000 repülő vagy a Vittorio Veneto csatahajóosztály
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 26 17:53 #60269

  • Gipszj
Molnos Márton írta:
Az olaszoknak voltak jó fegyvereik mint a Breda golyószóró, a Reggiane Re 2000 repülő vagy a Vittorio Veneto csatahajóosztály

A Re 2000-t (leánykori nevén Seversky P-35, a Thunderbolt elődje) nem sorolnám ide. Túl rövid volt a törzse amit nagy vízszintes és függőleges vezérsíkkal illetve magassági és oldalkormánnyal kellett ellensúlyozni. Ettől a függőleges és kereszttengely körüli stabilitása nem volt jó, túl érzékeny volt. Ehhez jött még a precesszió. Egyszóval egy rosszindulatú repülőgép volt. Szegény Horthy is emiatt verte oda magát Héjjával. A Héjja és Re 2000 között a legnagyobb különbség a motor volt, a Piaggo motor helyett WM motorral repült. A WM motor egy hajszállal gyengébb, de lényegesen megbízhatóbb volt és az optimális teljesítményét valamivel alacsonyabban adta le.
Ja és ezen kívül az eredeti gépnek ragasztott üzemanyagtartálya volt ami a Héjjából hiányzott, azt nem vettük meg hozzá, ezért az üzemanyag-tartályok elég hamar ereszteni kezdtek.<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-12-26 18:56
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 26 20:10 #60270

  • Molnos Márton
Horthy egyrészt akkor repült először héjával, másrészt pedig máig sem lehet tudni hogy valóban baleset volt-e.
Horthy nem bízott a náci eszmékben és ezt nyilvánosan szóvá is tette. Az ilyen fickókat Hitler ki szokta végezni(mondjuk Sztálin és Mussolini is).
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 26 21:04 #60273

  • Panther
Igen, de ettől függetlenül az Re2000 nem volt valami jó repülőgép. az elődöt eredetileg sebességrekordok megdöntésére építették meg, nem vadászgépnek, és ez rá is nyomta bélyeget.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 26 21:27 #60275

  • Gipszj
Molnos Márton írta:
Horthy egyrészt akkor repült először héjával, másrészt pedig máig sem lehet tudni hogy valóban baleset volt-e.
Horthy nem bízott a náci eszmékben és ezt nyilvánosan szóvá is tette. Az ilyen fickókat Hitler ki szokta végezni(mondjuk Sztálin és Mussolini is).

Horthy nem akkor repült először Héjával, Szolnokon csinálta a típusátképzést, a repülőgép nem autó. Rengeteg sebesség és motor jellemzőt kell fejből tudni gondolkodás nélkül. A kormányok már szabványos elrendezésűek voltak akkor is, de a gázkar már az olasz gépeken fordítva volt, húzni kellett nem tolni. Az csak a mesékben és a filmekben fordul elő, hogy valaki csak úgy beleül és már tud is vele repülni. Még azonos gyár egymást követő két típusa között is nagy eltérések lehetnek. Pl. az 526-os Trénernél a gázkaron volt a rádió és a botkormányon a telefon. A 726-nál fordítva, az ÁZSZ-ek sorrendje is eltért stb. Horthy István úgy verte oda magát, hogy volt egy rossz pillanata, túlhúzta egy túldöntött fordulóban amiből dugóba perdült a Héjják szokása szerint. 350 m-ről nem lehetett kivenni. Ezt sokan látták és sokan megírták. Sőt annak idején Budaörsön mesélte a hangármester a dolgot, ő volt a fronton is század hangármestere.<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-12-26 22:31
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 27 14:50 #60281

Gipszj írta:
Az SMS Szent Istvánt nem egy hanem két torpedó találta el a legújabb vizsgálatok (búvárok) szerint. De csak az egyik robbant. A Szent Istvánnal az volt a probléma hogy még a tengeralattjáró korszak legelején tervezték és a torpedó elleni védelemnek csak kezdetleges tapasztalatai voltak. (tudom, hogy a torpedó az 1870-es években jelent meg) Ezért a torpedó elleni falakat nem ferdén hanem függőlegesen építették be. A másik része amivel gondok voltak a nem megfelelő metacentrikus magasság. (nem volt elég stabil a sok fegyvertől, de ez jellemző volt a kortárs hajókra, pl. a japán cirkálókat át kellett építeni) Sajnálatos módon a torpedó a Szent Istvánt az első keresztirányú páncélozott válaszfal és a hajó héjalásának a csatlakozásánál találta el, így a kazánházakat és a géptermeket elöntötte a tenger, megszűnt az áramellátás. A többi az már ebből következett.
A HMS Barham első világháborús, de modernizált Queen Elizabeth osztályú csatahajó volt. A találat egy lőszerraktárat ért. A brit és a francia haditengerészet által használt kordit nagyon instabil volt, ez is elősegítette a robbanást.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-12-25 18:52


Két torpedó talált és robbant föl. Valóban elégtelen volt a torpedóvédelem, de nem csak az említett okok miatt. A tervezők pontosan tisztában voltak a torpedók hatásaival - német és om robbantási kísérletek is voltak - de azokat figyelmen kívül hagyták...
Így lett a torpedófal németek által javasolt 2+2 méter -külső és belső faltól való - távolságából összesen 2,5 méter, a közéjük töltött szénkészlet elhagyása, vékonyított és ajtókkal rendelkező vízzáró válaszfalak...
Szintén a német tanácsok ellenére lett 12 30,5 cm-es löveg, ráadásul 2x2 egymásra rakott toronyban, ami a súlypont magasabbra kerülését eredményezte, és a terveknél közel 60 t-val nehezebbek is lettek. A fényszóróplatformok szintén emelték a súlypontot, így már különösen instabil lett a hajó...

www.kriegsmarine.hu/hk/km00902.html
www.kriegsmarine.hu/hk/ba00802f.html
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 27 14:50 #60282

A szokásos dupla, sorry...<br><br>Szerkesztette: karoton, Időpont: 2011-12-27 15:51
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2011 dec. 27 15:16 #60283

  • Gipszj
karoton írta:
Gipszj írta:
Az SMS Szent Istvánt nem egy hanem két torpedó találta el a legújabb vizsgálatok (búvárok) szerint. De csak az egyik robbant. A Szent Istvánnal az volt a probléma hogy még a tengeralattjáró korszak legelején tervezték és a torpedó elleni védelemnek csak kezdetleges tapasztalatai voltak. (tudom, hogy a torpedó az 1870-es években jelent meg) Ezért a torpedó elleni falakat nem ferdén hanem függőlegesen építették be. A másik része amivel gondok voltak a nem megfelelő metacentrikus magasság. (nem volt elég stabil a sok fegyvertől, de ez jellemző volt a kortárs hajókra, pl. a japán cirkálókat át kellett építeni) Sajnálatos módon a torpedó a Szent Istvánt az első keresztirányú páncélozott válaszfal és a hajó héjalásának a csatlakozásánál találta el, így a kazánházakat és a géptermeket elöntötte a tenger, megszűnt az áramellátás. A többi az már ebből következett.
A HMS Barham első világháborús, de modernizált Queen Elizabeth osztályú csatahajó volt. A találat egy lőszerraktárat ért. A brit és a francia haditengerészet által használt kordit nagyon instabil volt, ez is elősegítette a robbanást.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-12-25 18:52


Két torpedó talált és robbant föl. Valóban elégtelen volt a torpedóvédelem, de nem csak az említett okok miatt. A tervezők pontosan tisztában voltak a torpedók hatásaival - német és om robbantási kísérletek is voltak - de azokat figyelmen kívül hagyták...
Így lett a torpedófal németek által javasolt 2+2 méter -külső és belső faltól való - távolságából összesen 2,5 méter, a közéjük töltött szénkészlet elhagyása, vékonyított és ajtókkal rendelkező vízzáró válaszfalak...
Szintén a német tanácsok ellenére lett 12 30,5 cm-es löveg, ráadásul 2x2 egymásra rakott toronyban, ami a súlypont magasabbra kerülését eredményezte, és a terveknél közel 60 t-val nehezebbek is lettek. A fényszóróplatformok szintén emelték a súlypontot, így már különösen instabil lett a hajó...

www.kriegsmarine.hu/hk/km00902.html
www.kriegsmarine.hu/hk/ba00802f.html

A Szent István főtüzérségének elhelyezésével nem volt semmi baj, az első világháborútól ez lett a leggyakoribb. Azt nem egészen értem, hogy mi baj volt a 12\&quot;-es lövegekkel, hiszen a németek is csak azért alkalmaztak 38 cm-t 1916-tól mert addig nem tudtak megfelelő hosszúságban huzagolni 11\&quot;-nél nagyobb löveget. A Bayern osztály volt az első ahol ezt a problémát meg tudták oldani. A Szent Istvánnál kisebb hajókon is volt ennyi vagy még több löveg, föl kéne állni és megnézni a polcon, de emlékezetből a brit Erin osztály (csak egy hajóból állt) is ilyen volt, meg sok Dél-Amerika számára épült hajó is. Nem is beszélve az olasz hajókról. Hogy egy vagy két torpedó robbant azon vitatkoznak. Az tény, hogy a német haditengerészet a háború előtt folytatott kísérleteket torpedóval és egyes leírások szerint átadták az eredményeiket az osztrák-magyar haditengerészetnek.<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-12-27 16:17
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.30 másodperc
Joomla templates by a4joomla