HunBütyök írta:
Az hagyján, de a német, sőt még a finn és szlovák és román dolgokról is va dokumentáció, de magyarról vajmi kevés. Talán a norvég-dán haditechnikai eszközökhöz hasonló mennyiségű infó van a neten. A gápjárművek terén is csak a harckocsik lettek dokumentálva, a teherkocsik, személykocsik elenyésző mennyiségben. Bezzeg Opel, GMC, Studabaker, Bedford, Zis-5, Zis-6, Gaz-AAA dögivel van mindenhol. DAF, Miesse, Rába-Bakony, Rába-AFi, 37/M-38/M-39/M-40/M finn teherkocsik sehol nem lelhetőek fel. csak itt-ott elvétve pár szó erejéig. Én ezért utálom pl. a német dolgokat. Tele van velük az internet.
Teljesen igazad van.
Könyvben ugyan van elég sok anyagom, de azok is sekélyesek, éppen csak az egyes eszközök néhány technikai adatát és egyéb paraméterét adják meg.
Ha azonban pl. egy Pratt&Withney csillagmotort akarnék újjáépíteni, akkor a legutolsó metallurgiai adatot is megkapom róla.
Ugyanígy a kenőolajai, hűtőfolyadéka pontos összetételét, stb., de még a szállítódobozai pontos tervrajzát és anyagleírását is.
Plusz a teljes felszerszámozás minden összetevőjét.
Az olyan apróságokról mint, hogy mi volt a szériaszáma az egyes motoroknak, azt melyik sárkányszámú gép(ek)be építették bele, vagy, hogy - ha sérült - akkor milyen alkatrészekkel pótolták, már ne is beszéljünk!
A magyar konstrukciókról meg kész öröm, ha egyáltalán azt tudjuk, hogy léteztek!