Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

Tehergépjárművek, vontatók
(1 olvasó:) (1) Vendég

TÉMA: Tehergépjárművek, vontatók

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 22 11:32 #44695

  • Metalljacket
Nem tudom, hogy melyiket mintázták a másikról. Ami biztos:
\" Győrött a Magyar Vagon és Gépgyárban Winkler Dezső vezetésével 1936-ban kezdték tervezni. 1937 végére elkészült a prototipus. A tervezésnél a már gyártott Rába AF (Rába-Austro-Fiat) motorját és szerkezeti elemeit vették alapul. Hajmáskéren több tipussal, német, olasz terepjárókkal együtt próbálták ki, mindegyiknél jobb volt.\"
( A haditechnika évezredei; Zrínyi Kiadó )

Ami a francia tipust illeti, valóban hasonlít, de a hátsó futómű kialakítása nagyon másnak tűnik. Leginkább a cseh Praga merev féltengelyes futóművére emlékeztet a kerekek állása, na meg a jó öreg Skodámra! Ahogy visszaemlékszem, nem volt a futóműtervezés csúcsa ami a menetstabilitást illeti. Hiányzik róla a Botond másik nagy dobása, a cspágyakra függesztett pótkerék is.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 23 18:33 #44818

  • koi
Metalljacket írta:
Nem tudom, hogy melyiket mintázták a másikról. Ami biztos:
\" Győrött a Magyar Vagon és Gépgyárban Winkler Dezső vezetésével 1936-ban kezdték tervezni. 1937 végére elkészült a prototipus. A tervezésnél a már gyártott Rába AF (Rába-Austro-Fiat) motorját és szerkezeti elemeit vették alapul. Hajmáskéren több tipussal, német, olasz terepjárókkal együtt próbálták ki, mindegyiknél jobb volt.\"
( A haditechnika évezredei; Zrínyi Kiadó )

Ami a francia tipust illeti, valóban hasonlít, de a hátsó futómű kialakítása nagyon másnak tűnik. Leginkább a cseh Praga merev féltengelyes futóművére emlékeztet a kerekek állása, na meg a jó öreg Skodámra! Ahogy visszaemlékszem, nem volt a futóműtervezés csúcsa ami a menetstabilitást illeti. Hiányzik róla a Botond másik nagy dobása, a cspágyakra függesztett pótkerék is.
Azt jól kitalálták.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 23 18:58 #44832

Nagyon komoly!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 24 14:45 #44949

  • Metalljacket
Senkinek semmi infója a féllánctalpas technikáról? A kormányzott első kerékkel nem lehetett irányítani, ez számomra nyilvánvaló. Ha a láncokat kellett a hagyományos lánctalpas technikával irányítani, akkor mi értelme volt az első keréknek? Kb. annyi értelme van a történetnek, mint a mai \'gumilánctalp\'-nak. Kéthátsókerék meghajtású terepjárón rátesznek a két hátsó kerékre egy gumiból készült \'lánctalpat\'. Difizár bekapcs, aztán megyünk amerre lehet. Biztosan nem süllyedünk el olyan könnyen mint a natúr kerekekkel, de hogy hol lyukadunk ki, azt csak a jóisten tudja. Lehet persze kormányozni, de csak óvatosan, mert ha nagyon gyorsan fordulunk, a gumitalp levándorol a kerekekről, aztán ott vagyunk, ahol a part szakad. Szóval nem értem, mi ebben a pláne.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 24 14:49 #44950

  • Gipszj
A kormányt összekötötték a fékkel. Amerre tekerték a kormányt azt az oldalt fékezte a kormány kitérésével arányosan. Értelméről nincs közelebbi információm, de az logikus, hogy nehezebben süllyed el. De ehhez nem kell kormányzott első kerék.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 24 15:11 #44951

  • Metalljacket
\"Amerre tekerték a kormányt azt az oldalt fékezte a kormány kitérésével arányosan.\"
Én anno vezettem DT 75-ös orosz lánctalpast, sőt javítottam is. A kormány nagyon egyszerű volt. A kihajtás végén szalagfék, amerre menni akartál, azt az oldalt fékezted. Teljesen \'digitális\' technika, vagy jobbra ment, vagy egyenesen, vagy balra. Nem lehetett \'adagolni\' a kormányerőt. Lehet hogy a németek kitaláltak valami szabályzót erre, de nem lehetett valami egyszerű szerkezet. Úgyhogy a probléma megértéséhez szerintem nem jutottunk közelebb. Egyéb variációk?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 24 15:58 #44956

  • Gipszj
A szovjet repülőgépek földi kormányzása olyan volt, hogy az oldalkormány belépésének irányába kitérítette a farokfutót. Ha fékkart meghúzta az ember akkor a belépés oldalán fékezte a főfutót a fékezés arányában. Ha nem volt belépve az oldalkormány akkor egyformán fékezte a két oldalt. Ez biztos.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 24 16:21 #44958

  • HunBütyök
Már írtam róla nem? És Gipszj is leírta: a kormány lassította a lánctalpakat is, amerre fordulni akartak. Na majd keresek valamit róla pontosabban valamelyik külföldi könyvemben.

Amúgy a laffly-knak nem volt szüksége mankókerékre úgy ahogy a Botondnak, gyanis a kerekek közti táv sokkal kisebb volt. Pár Laffly viszont a hasa alatt hordott kisebb mankókerekeket, olyat mint amik az elején voltak például íme egy Hotchkiss-Laffly R15R parancsnoki jármű, a hasa alatt a kis kerekekkel Cuki nem?
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Csatolmányok:
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 24 16:26 #44963

  • koi
HunBütyök írta:
Már írtam róla nem? És Gipszj is leírta: a kormány lassította a lánctalpakat is, amerre fordulni akartak. Na majd keresek valamit róla pontosabban valamelyik külföldi könyvemben.

Amúgy a laffly-knak nem volt szüksége mankókerékre úgy ahogy a Botondnak, gyanis a kerekek közti táv sokkal kisebb volt. Pár Laffly viszont a hasa alatt hordott kisebb mankókerekeket, olyat mint amik az elején voltak például íme egy Hotchkiss-Laffly R15R parancsnoki jármű, a hasa alatt a kis kerekekkel Cuki nem?
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
De.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 24 16:38 #44970

  • HunBütyök
Amúgy tudtátok, hogy az első félhernyókat is a franciák gyártották nagy számban? A francia-Alpokban pl. turistabuszként használták őket. És a Citroen-Kégresse félhernyó volt az első autó ami átszelte a Szaharát 1922/23-ban.

Na szóval közben rábukkantam, ha jól fordítom, a félehernyók, első kerékkel és a kormánnyal öszekötött sebváltóval fordultak.
Tehát jól írtam, ha forult a kormány akkor váltott tempót a lánctalp is.<br><br>Szerkesztette: HunBütyök, Időpont: 2010-10-24 19:03
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 24 16:42 #44973

  • koi
HunBütyök írta:
Amúgy tudtátok, hogy az első félhernyókat is a franciák gyártották nagy számban? A francia-Alpokban pl. turistabuszként hazsnálták őket. És a Citroen-égresse félhernyó volt az első autó ami átszelte a Szaharát 1922/23-ban.

Na szóval közben rábukkantam, ha jól fordítom, a félehernyók, első kerékkel és a kornyállal öszekötött sebváltóval fordultak.
Tejhát jól írtam, ha forult a kormány akkor váltott tempót a lánctalp is.
Tudtam hát.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 24 16:46 #44976

  • HunBütyök
Mit kell beírogatni mindig ilyesmiket? Már én is kezdem unni az egyszavas beírásaidat!

Amúgy működés közben egy Laffly S15 Mondjuk, nemtudm miért W15 van odaírva, mert sztm ez S15 de sebaj.



Nagyon szeretem!

Itt pedig a nagytesó., Csoda hog yfennmaradt belőle ez a példány. Talán ha 10 darabot gyártottak ebből. Íme a Laffly S45T nehéz műszaki mentő

HunBütyök, Időpont: 2010-10-24 18:50
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 24 17:01 #44990

Erről a járműről még nem is hallottam,de szép példány!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 okt. 24 17:01 #44991

  • Metalljacket
Értem én, értem, hogyne érteném. Csak még mindig nem világos, hogy ilyenformán mi értelme volt az egésznek? Az a pilótafülkében elhelyezett kormánykerék? Hát nem mindegy, hogy kereket forgatsz, vagy két kart rángatsz ahhoz hogy arra menj amerre szeretnél?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 nov. 02 15:29 #45582

  • koi
Ilyennel farolgass,pajti!
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.22 másodperc
Joomla templates by a4joomla