Nem tudom, hogy melyiket mintázták a másikról. Ami biztos:
\" Győrött a Magyar Vagon és Gépgyárban Winkler Dezső vezetésével 1936-ban kezdték tervezni. 1937 végére elkészült a prototipus. A tervezésnél a már gyártott Rába AF (Rába-Austro-Fiat) motorját és szerkezeti elemeit vették alapul. Hajmáskéren több tipussal, német, olasz terepjárókkal együtt próbálták ki, mindegyiknél jobb volt.\"
( A haditechnika évezredei; Zrínyi Kiadó )
Ami a francia tipust illeti, valóban hasonlít, de a hátsó futómű kialakítása nagyon másnak tűnik. Leginkább a cseh Praga merev féltengelyes futóművére emlékeztet a kerekek állása, na meg a jó öreg Skodámra!
Ahogy visszaemlékszem, nem volt a futóműtervezés csúcsa ami a menetstabilitást illeti. Hiányzik róla a Botond másik nagy dobása, a cspágyakra függesztett pótkerék is.