Nem szertem az olyan játékkat. Sajnos félrevezetőek és sokszor féinformációt közölnek és sugallnak. Ugyanis a jéátékok kereskedelmi termnékek, nm ismeretterjesztők. A keerskdelmi termékeknél fontos szempont az eladhatóság. Ez egy ördögi kör.
Na de beütöttem googl-ba. Egyből kidobott 3 képet. a többi szöveges tartalom előtt.
www.google.hu/search?client=firefox-a&am...=Google+keres%C3%A9s
Az alső és 3. képen Opel-Blitz 3,6-36S látható a középsőn ha jól látom 3,6-6700A.
Na most. Az összehasonlítás híve nem vagyok. A Wehrmacht igényeit kielégítette 1936 és 1941 között. De ahogy cikkemben is írtam, első bevetésekkor a 3.6-36S hibái előjöttek, nevezetesen a kétkerék meghajtás, és a a futómű. Bár megbízható és robosztus jármű volt, ebben az időben ilyen kategóriában sok jármű szolgált. Elég megemlítni a a cseh Praga RN-t, az amerikai GMC AFWX-354-et, a lengyel Polski-Fiat 621L-t, vagy a szovjet Zis-5-öt.
Igazából mindegyiknek más előnye és hátránya volt.
A Zis-5 az ososzoknál a maga másfélmilliós darabszámával és megbízhatóságával, igénytelenségével Oroszországban jobban szerepelt mint a 3.6-36S. Az amerikai GMC AFWX-354 a polgári tehrkocsik hibáját hordozta magán. Nehézkes volt, terepjáró képesésg gyenge volt. Viszont erős volt és strapabíró, és igénytelen. Ebből. pl. a szovjetek is kaptak párat és nem voltak elragadtatva től. Műhelykocsiként és parancsnoki főhadiszállásként párat hazsnáltak ugyen, de elvétve. Az angol Leyland-Retriever is ilyen kategóriájú jármű volt, viszont eléggé elavult konstrukció volt, ellenbn bárhol elment nagy mérete ellenére is és szovjetunióban is megállta a helyét. Amúgy először 1941/42 telén hazsnálták a szovjetek, szintén pár darabot ebből, de panasz nem volt rá. Egyedül a nyitott vezetőfülke volt gáz télen.
Bár ez hat krekű volt és a hátsó 4 kerék volt hajtott, ahogy a GMC-AFWX-354-nél is. Lehet inkább a brit Bedford OYD-t kéne a 3,6-36S-hez hasonlítani. Az pl. totál olyan tulajdonságokkal bírt mint a német haverja.
A lenygel Polski-Fiat olasz eredetű de lengyel gyártmány volt. Szintén megbízható kétkerékmegfhajtású jármű volt. Terepen nemnagyon boldogult, viszont roppant nagy előnye volt, hogy szabvány teherkocsi volt és 99%-ban ez volt a lengyel tehergépkocsi. Logisztikailag az alkatrész ellátásával nem volt gond.
Á, nem megy az összehasonlítás... túől sok teherkocsit ismerek ahhoz, hogy választani tudjak.
összeségében az Opel-Blitz 3,6-36S is teherkocsi volt. Előnyei és hátrányai éppen úgy voltak mint kortásainak.
A négyklerékmeghajtású változata, ami rövidebb és szélesebb volt, és 1941-től jelnt meg, már nagyságrendekkel jobb volt, bár vol tpár kellemetlenebb tényező (ez is olvasható cikkemben). Azonban 1941/42-ben már számos ország vonultatott fel nagysikerű és zseniális gépjárműveket. Például Bedford QL sorozat, International M-5H-6, GMC CCKW-352 és 353 sorozat... Mondjuk szerény véleményem, hogy az amerikai gyáróriások eleve katonai célra tervezett konstrukciói és a Bedford direkt katonai tehergépkocsijai már tervezésük és hadbalépésük idején sikeresebb típusok voltak, mint a feltúrbózott, de eredendeőn polgári Opel-Blitz 3,6-osok.
Úgyhogy szokásos összehasonlítás szinte lehetetlen, átlagolva nézve, szerény véleményem és ismeretanyagom alapján általános rendeltetésű katonai tehergépkocsik közül az amerikai típusok voltak a legjobbak 1941 után. 1941 előtt pedig mindenki kísérletezett és próbálta azt használnia amije volt, és általában polgári gépjárműveik voltak, amiket hadrafogtak. Igazából az Opel-Blitz 3,6 család is átlagos jármű volt.
Ja bocsi a hibákért, siettem. A gépírás továbbra sem az erősségem.<br><br>Szerkesztette: HunBütyök, Időpont: 2010-11-15 22:25