Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

Tehergépjárművek, vontatók
(1 olvasó:) (1) Vendég

TÉMA: Tehergépjárművek, vontatók

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 nov. 16 16:43 #47943

  • HunBütyök
Einer spinnt immer! írta:
HunBütyök írta:
Hát ezt azért nem merem kijelenteni, de tény és való, hogy alapvető teherkocsi volt, és nagy szerepük volt a szállítási feladatok ellátásában. (Azért többes számban írom, mert ugye az Opel-Blitz az nem egy tehergépkocsi, hanem egy teherkocsimárka, és a többes szám a többi Opel-Blitz változatra is utal)

Amúgy 1939-1940-ben a német hadsereg még midig alulmotorizált volt, és a lóvontatás szerepe legalább olyan jelentős volt mint a gépvontatásé.Na jó ne pironkodjunk, egyes források a német hadsereg szállítóeszköze 80%-ban lovaskocsi volt. A háború első éveiben is, majd a szovjet kalandok idején a pacikocsi, a málháscsacsi és barátaik sokkal fontosabbak voltak. A lovaskocsi előnye, hogy nem benzinnel megy, vonóereje a lovak számával növelhető, ráadásul meg lehet enni őket.

1939-ben egyedül Nagy-Britannia volt totál gépesítve a vilámháború idején.


a 80 százalék szerintem túlzás. ezek szerint a németek zömmel középkori technikával szállítottak a 2. vh alatt (1940 után nem tudom, ez az arány mennyit javult)

a ló pedig néha valóban többet ért, mint akármilyen gépkocsi, egyetlen hátránya, hogy lassúbb volt. csakhát az orosz hidegben kibírni, nagy kihívás...


Pedig ez bizony 80%.
Más népeknél még rosszabb volt a helyzet. Magyaroknál volt 95% is, románoknál szintén. Szovjeteknél is elérte a 90%-ot. 1939-40 táján egy 15-20 %-ban gépesített hadsereg már baromi modernnek számított.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 nov. 16 21:22 #48067

  • Einer spinnt immer!
melyik volt akkoriban a legmodernebb hadsereg? én USA-ra tippelnék...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 nov. 16 21:30 #48070

  • HunBütyök
Őőőőő, mi?!?!

1939?

Hát USA az kb Románia szintjén állott. Emberanyagban nagy volt, de technikailag nulla. Első vh-s erdetű tüzérségük, talán 100 könnyű harckocsijuk, lóvontatású tüzérségük, meg hadihajóik voltak. Ők kényelmsen építgettk utakat, gátakat, felhőkarcolókat és élvezték az elszigetelt ország hangulatát. Ja meg volt pár eléggé elavult és nehezen hazsnálható repülőjük.

Hát legmodernebb hadsereg kérdés léggé összetett. Ha haditechnikát és harcászati elképzelésket nézzünk akkor talán a német. Bár a haditechnika is bizonytalan mert a Panzer II már elavultnak számított.

De azért én a japánt is modern hadseregnek nevezném, bár japánról még felületesek ismereteim.

Haditechnikailag a francia és a brit sem volt rossz, viszont harcászati elveket nézve azonban nagyon visszamaradottak voltak.

Hát én akkor azt mondom, ha úgy átlagban nézzük, akkor a támadásra beállított német volt a legmodernebb akkor.

Bár nem, én megkockáztatom: 1938 előtt a csehszlovák hadsereg volt a legmodernebb! Mindenből kevés volt nekik, de egy gagyi fegyverük sem volt. Puskáikból a németek több hadosztályt szereltek fel, járműparkjukat átvette a német vezetés, löveganyaguk szinte csak modernizált fegyverekből állt. Légierjükről nem sokat tudok, mivel a légioerő nm az érdeklődési területem.

Na szóval 1938-ban a csehszlovák, 1939-ben a német. Persze csak szerintem.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 nov. 16 23:04 #48084

  • Einer spinnt immer!
ezeket a dolgokat most te gondolod, vagy valahol olvastad? a nagy USA csak Románia szintjén állt? azért ez nem kicsit hihetetlen. meg mondtad korábban, hogy a brit hadsereg volt a legjobban gépesítve, szóval akkor mért nem ők a legmodernebbek?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 nov. 17 11:50 #48121

  • Nashorn
Az USA 100.000 fő körül tartotta a haderejét,a páncélosai meg tényleg csak tankette járművekből álltak!
Tüzérség,-légierő szinte semmi említésre méltó!

Ők az \"Elszigetelődés\" politikáját alkalmazták!

Britek inkább hivatásos haderőt alkalmaztak ami átlagos létszámú és aránylag gépesített a Francisok reguéáris haderőt,ami nagy létszámú de alulgépesített!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 nov. 17 12:59 #48122

  • Einer spinnt immer!
szóval ezek az Usa adatok a háború előtti, kezdeti stádiumot jelenti. de vajon mennyire növekedett ez a háborúba lépésükkor? (1941)
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 nov. 17 17:14 #48214

  • HunBütyök
Hm, ha ilyeneket tudnék gondolni akkoir de jó volna,. ASajnos ilyesmiket olvas az ember.

A modernség az nem a gépesítést jelenti csupán.
Telejsen gépesített hadsereg a brit volt egyedü, ellenben harcászatilag, gondolkodásmódban egyáltalán nem voltak \"modernek\". Attól hogy teherkocsi húzza az ágyút és nem lovacska attól még nem lesz egy hadsereg modern.

USA-nak pár M2 könnyű és M2 közepes harckocsija volt.

Az M2 az olyasmi volt mint az M3 Lee, de kicsuit butábban nézett ki, az M2 meg olyan mint az M3 Stuart csak szintén butábban nézett ki, és mindnhonnan géppisták álltak ki belőle. Mint valami kis bumfordi sündisznó, úgy nézett ki. Természtesen a kedvenc páncélosaim ezek is. Na de ezekből kb annyi volt mint a Lengyeleknek.

Amerika egy szundikáló óriás volt. De amikor megbirizgálták a japók az alvó óriás szempilláit, az alvó óriás az össze sipari létesítményét árráállította a haditermelésre. Sőt, 99%-ban az európában szokásos \"jajj de jó ez a teherautó, sorozzuk be!\" elvet is elhagyták. Inkább terveztek új járműveket a polgári változatok alkatrészeit felhazsnálva. Tehát nem azt mondták, hogy egy civil autómentőből csináljunk katonai autóümentőt úg yhogy befestjük zöldre és rányomunk egy fehér csillagot, hanem megviszgálták mi jó ebben az autómentőben és csak azt használták.
Mondjuk amerika tudott pár hónap alatt okoskodni, hiszen volt miből. General Motors, Chevrolet, Mack, Ford, Dodge... ugye nem kell sorolnom.

Sőt, hogy az USA milyen kis huncut volt, még azt is megtehette, hogy pl. a szovjeteknk kelltt gy jófél teherkocsi, és az egyik beszállítóját megbízta, hogy csak a szovjeteknek gyártsák az Inernational M-5-6-318-at az M-5H-6 alapján. És a gyáracska fogta magát és a szovjeteknek gyártotta csak az M-5-6-ot.


Képzeljétek, el, hogy nálunk Horthy azt mondta volna a Magyar Vagon és Gépgyárnak, hogy srácok, álljatok le a gyártással, fogjátok a Botondot és rakjatok bele sivatagi szűrőket, és visszük őket olasz szövetségeseinknek a sivatagba!

Na de visszatérve, igen összeségében a német volt a legmodernebb hadsereg 1939-ben, hiába volt alulgépesítve.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 nov. 17 17:15 #48215

  • HunBütyök
Na jó, meg persze 1938-ban a Csehszlovák.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2010 nov. 17 20:17 #48264

  • Einer spinnt immer!
Törölve!

Értelmetlen hozzászólás és pocsék helyesírás.<br><br>Szerkesztette: cserpakszabi, Időpont: 2010-11-26 21:22
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2011 jan. 09 10:42 #51115

  • koi
Melyik volt a legnagyobb gumikerekes teherautó a világháború alatt?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2011 jan. 09 11:32 #51117

Nekem a Skoda 952-es tetszett meg nagyon.
A hadsereg is csak ugyanolyan pocsék dolog volt, mint minden egyéb, s az egyetlen jó az volt benne, hogy az embernek cimborái akadtak.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2011 jan. 09 12:18 #51119

Szerintem a GMC 6x6-os.
A hadsereg is csak ugyanolyan pocsék dolog volt, mint minden egyéb, s az egyetlen jó az volt benne, hogy az embernek cimborái akadtak.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2011 jan. 09 20:37 #51132

  • HunBütyök
matt írta:
Szerintem a GMC 6x6-os.


6X6-os GMC-ből volt millió fajta, melyikre gondolsz?

Pl. a GMC ACKWX-353 nem volt zvalami jó konstrukció. Franciák rendeltek belőle 1000 darabot 1940-ben, de leverték őket mir emegkapták volna, ezért az angolok kapták. Az angolok annyira el voltak ragadtatva tőle, hogy 1941-ben az első Lend-lease szállítmányokkal hajóra rakták, és mentek a szovjeteknek.

Amúgy ennek az ACKWX-353-nak volt egy kistesója, egy másfél tonnás raksúlyú, az ACK-353. Ebből még időben rendeltek a Franciák. De pechjük volt, mert igazából nem harcoltak mégsem Franciaországban, mert ahhoz későn érkeztek, és a németek bontatlan csomagolásban találták őket. Akik egyből beleszerettek a kis kompakt pindur teherkocsikba. Szegény ACK-353-asok végül a kegyetlen keleti fronton amnortizálódtak le.

Amúgy a brit jelentések szerint az ACKWX-353 úgy lett jelelmezve tesztelések során, mint általános szolgálatra alkalmatlan tehergépkocsi. Gyenge motorja, és nagy felépítménye miatt a 6-kerék meghajtás sem elegendő.

A szovjetek mondjuk 1941-ben örültek neki. Mondjuk ők mindennek örültek. Na jó, a Tetrarch harckocsinak nem...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2011 jan. 09 20:40 #51133

  • HunBütyök
Koi, olyan hogy legjobb, nincsen. Mindegyiknek van előnye és hátránya...

Mondjuk ami nekem tetszik, az a francia Laffly sorozat, a lenygel Polski-Fiat és Ursus sorozat, a magyar Ford BB-k és Ford-Marmonok, a Botond, az olasz Lancia 3RO, meg pár társuk. ja meg a finn Ford model 1935, a híres Hävittäjä.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc tehergépjárművek, vontatók, PSZH 2011 jan. 10 09:32 #51136

  • koi
HunBütyök írta:
Koi, olyan hogy legjobb, nincsen. Mindegyiknek van előnye és hátránya...

Mondjuk ami nekem tetszik, az a francia Laffly sorozat, a lenygel Polski-Fiat és Ursus sorozat, a magyar Ford BB-k és Ford-Marmonok, a Botond, az olasz Lancia 3RO, meg pár társuk. ja meg a finn Ford model 1935, a híres Hävittäjä.
Én nem azt,kérdeztem,hogy melyik a legjobb,hanem hogy melyik a legnagyobb.Azért van egy kis különbség...
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.22 másodperc
Joomla templates by a4joomla