Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Ötletek

Válasz/Re:Ötletek 2010 szep. 18 09:10 #42679

HunBütyök írta:
Már régóta gondolkozom valamin. CVagyunk itt páran akik jobban beleásták magukat egy-egy témába. Kamikaze, Gipszj, Hajcihő, Zeki stb stb...

Minden honlap ami második világháborúval foglalkozik ad kiváló leírásokat, de ezek legtöbbször valahonnan kimásolt dolgok. És például nem adnak magyarázatot sok kifejezésre. Kéne egy \"értelmező kéziszótár\" vagy \"kisokos\" vagy \"technikai segítség\" rvatz a honlapra. Itt olyan cikkek lennének amik pl. mankót nyújtanának. Pl. Mindnehol e van írva hogy a német harckocsik elsősorban APCBC lőszert használtak. De hol van leírva mi az az APCBC? Vagy XY harckocsi torziós rugózásal rendelkezett. De mi az a torziós rugó? Gondolom mind repülőgépeknél, hajóknál, kézifegyvereknél van ilyen szakzsargon, pl. csűrőlapát, egyszerű-egytenglyű gázturbina (ez mondjuk modernebb dolgo de csak példának hoztam fel), de értitek mire gondolok.

Na szóval ki támogatja az ötletet, és ki segítkezne benne? Tehát ilyen haditechnikai és műszaki technicus terminusok szótárát kéne létrehozni. És pl. ha egy cikkben előfordul az hogy APCBC lőszer akkor az APCBC szó egyben link i slenne ahhoz a jegyzethez amiben le van írva hogy az APCBC lőszer micsoda.

Na?


Egy értelmező kéziszótár igencsak jó ötlet, de rendkívül nagy munka, és nagyon elmélyült odafigyelést és szakmai hozzáértést igényel.
Nem kis bátorság kell hozzá, különösen azért, mert ez is egy szakma. Mégpedig nagyon nehéz szakma.
Még az olyan apróságok sem apróságok, hogy - ha már Bütyök felhozta példának, és rögtön rosszul is - pl. csűrőlapát nincs, csak csűrőlap, de van csűrőfelület is, és a kettő - bár azonos a funkciója, és aerodinamikailag azonosan működik - mégsem azonos műszaki eszköz, ugyanakkor a csűrőlapnak van csűrőfelülete, viszont a csűrőfelületnek nincs csűrőlapja. És, hogy tovább bonyolítsuk, mind a csűrőfelület, mind a csűrőlap csűrő, vagy nevezhetjük akár mindkettőt csűrőkormánynak is (mert az), mint a repülőgép keresztirányú, vagy bedöntésirányú (hossztengely körüli) vezérlését biztosító eszköz.

És akkor nézzük ezt egyszerű lexikoni szócikként:

csűrőkormány: a repülőgép félszárnyának kilépőélénél szimmetrikusan elhelyezett, a szárnyprofil kontúrjába illeszkedő, csuklósan felfüggesztett, egymással ellentétesen kitérő kormánylapok elnevezése, melyek a bedöntésirányú (hossztengely körüli) vezérlést biztosítják. A csk.-ok működtetése a botkormány oldalirányú kitérítéséval (v.a.szarvkormány szarvrészének elfordításával) történik. a csk.-ok kitérítésekor a félszárnyak íveltsége a kormányok sávjában ellentétesen változik meg, és az így keletkező erőpár nyomatéka dönti be a repülőgépet a felfelé kitérő csk. irányába. (v.ö.: kormányfelületek)

(Forrás: A repülési lexikon szócikke felhasználásával, Akadémiai kiadó)

Nos ennyi egy szócikk, a kék döntött betűsök újabb szócikkek, a csűrőfelület, netán flexibilis csűrő, az egy újabb szócikk, ahol ki kellene tárgyalni, hogy voltak olyan repcsik (Pl.: Ettrich Taube) amelyeknek csűrőfelülete volt, de csűrőlapja nem, ami a csűrőkormány része, miként a csűrőfelület is, viszont a csűrőfelület az lehet csak a szárny flexibilisen elhajló része, és ugyanígy a csűrőlapé is, viszont a csűrőlap az csak a kormányszervek, ezen belül a csűrőkormány része, de ugyanakkor egy önálló kormányművi egység, ami a szárnyprofilhoz csatlakozik, mint ahogy az a csűrőkormány címszó alatt le van írva.

Nem feltétlenül vagyunk mi erre felkészülve! És akkor finom voltam!<br><br>Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-09-18 11:14
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ötletek 2010 szep. 18 09:24 #42680

  • HunBütyök
Na elkészül kb 20 perc múlva a lánctalpról szóló cikkem, alapfokon kiváló útmutatás lesz szerintem.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ötletek 2010 szep. 18 09:33 #42683

  • koszta
Hajcihő írta:
HunBütyök írta:
Már régóta gondolkozom valamin. CVagyunk itt páran akik jobban beleásták magukat egy-egy témába. Kamikaze, Gipszj, Hajcihő, Zeki stb stb...

Minden honlap ami második világháborúval foglalkozik ad kiváló leírásokat, de ezek legtöbbször valahonnan kimásolt dolgok. És például nem adnak magyarázatot sok kifejezésre. Kéne egy \&quot;értelmező kéziszótár\&quot; vagy \&quot;kisokos\&quot; vagy \&quot;technikai segítség\&quot; rvatz a honlapra. Itt olyan cikkek lennének amik pl. mankót nyújtanának. Pl. Mindnehol e van írva hogy a német harckocsik elsősorban APCBC lőszert használtak. De hol van leírva mi az az APCBC? Vagy XY harckocsi torziós rugózásal rendelkezett. De mi az a torziós rugó? Gondolom mind repülőgépeknél, hajóknál, kézifegyvereknél van ilyen szakzsargon, pl. csűrőlapát, egyszerű-egytenglyű gázturbina (ez mondjuk modernebb dolgo de csak példának hoztam fel), de értitek mire gondolok.

Na szóval ki támogatja az ötletet, és ki segítkezne benne? Tehát ilyen haditechnikai és műszaki technicus terminusok szótárát kéne létrehozni. És pl. ha egy cikkben előfordul az hogy APCBC lőszer akkor az APCBC szó egyben link i slenne ahhoz a jegyzethez amiben le van írva hogy az APCBC lőszer micsoda.

Na?


Egy értelmező kéziszótár igencsak jó ötlet, de rendkívül nagy munka, és nagyon elmélyült odafigyelést és szakmai hozzáértést igényel.
Nem kis bátorság kell hozzá, különösen azért, mert ez is egy szakma. Mégpedig nagyon nehéz szakma.
Még az olyan apróságok sem apróságok, hogy - ha már Bütyök felhozta példának, és rögtön rosszul is - pl. csűrőlapát nincs, csak csűrőlap, de van csűrőfelület is, és a kettő - bár azonos a funkciója, és aerodinamikailag azonosan működik - mégsem azonos műszaki eszköz, ugyanakkor a csűrőlapnak van csűrőfelülete, viszont a csűrőfelületnek nincs csűrőlapja. És, hogy tovább bonyolítsuk, mind a csűrőfelület, mind a csűrőlap csűrő, vagy nevezhetjük akár mindkettőt csűrőkormánynak is (mert az), mint a repülőgép keresztirányú, vagy bedöntésirányú (hossztengely körüli) vezérlését biztosító eszköz.

És akkor nézzük ezt egyszerű lexikoni szócikként:

csűrőkormány: a repülőgép félszárnyának kilépőélénél szimmetrikusan elhelyezett, a szárnyprofil kontúrjába illeszkedő, csuklósan felfüggesztett, egymással ellentétesen kitérő kormánylapok elnevezése, melyek a bedöntésirányú (hossztengely körüli) vezérlést biztosítják. A csk.-ok működtetése a botkormány oldalirányú kitérítéséval (v.a.szarvkormány szarvrészének elfordításával) történik. a csk.-ok kitérítésekor a félszárnyak íveltsége a kormányok sávjában ellentétesen változik meg, és az így keletkező erőpár nyomatéka dönti be a repülőgépet a felfelé kitérő csk. irányába. (v.ö.: kormányfelületek)

(Forrás: A repülési lexikon szócikke felhasználásával, Akadémiai kiadó)

Nos ennyi egy szócikk, a kék döntött betűsök újabb szócikkek, a csűrőfelület, netán flexibilis csűrő, az egy újabb szócikk, ahol ki kellene tárgyalni, hogy voltak olyan repcsik (Pl.: Ettrich Taube) amelyeknek csűrőfelülete volt, de csűrőlapja nem, ami a csűrőkormány része, miként a csűrőfelület is, viszont a csűrőfelület az lehet csak a szárny flexibilisen elhajló része, és ugyanígy a csűrőlapé is, viszont a csűrőlap az csak a kormányszervek, ezen belül a csűrőkormány része, de ugyanakkor egy önálló kormányművi egység, ami a szárnyprofilhoz csatlakozik, mint ahogy az a csűrőkormány címszó alatt le van írva.

Nem feltétlenül vagyunk mi erre felkészülve! És akkor finom voltam!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-09-18 11:14


Egyébként nem rossz ötlet. Szerintem nem az lenne a lényeg Hajcihő, hogy 100%-ban precíz, a fogalmat tökéletesen megmagyarázó mondatokat írjunk. Csak ha valaki nem tud egy-egy fogalmat, legalább lövése legyen róla, hogy mi is lehet az. Aki pedig jobban bele akarja ásni magát az adott fogalomba, annak ott vannak a szakkönyvek, lexikonok, stb.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ötletek 2010 szep. 18 09:44 #42686

  • Gipszj
Véleményem szerint is nagy munka, de azért meg lehet csinálni, ha nem is egy nap alatt. Lassan lassan kialakulna mint púpos gyerek a prés alatt. Szerintem bele kéne vágni, aztán majd meglátjuk. (ahogy a gyengén látó mondta). Ha valakit sértene a \&quot;humorom\&quot; előre is elnézést kérek, nem akartam személyeskedni.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ötletek 2010 szep. 18 09:51 #42687

HunBütyök írta:
Na elkészül kb 20 perc múlva a lánctalpról szóló cikkem, alapfokon kiváló útmutatás lesz szerintem.


De könyörgöm, amit a csűrőről írtam, az az alapfok!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ötletek 2010 szep. 18 09:55 #42688

Gipszj írta:
Véleményem szerint is nagy munka, de azért meg lehet csinálni, ha nem is egy nap alatt. Lassan lassan kialakulna mint púpos gyerek a prés alatt. Szerintem bele kéne vágni, aztán majd meglátjuk. (ahogy a gyengén látó mondta). Ha valakit sértene a \&quot;humorom\&quot; előre is elnézést kérek, nem akartam személyeskedni.


Én azt javallom, hogy inkább egy könyvjegyzéket rakjunk össze tematikusan, pl.: Harckocsik, repülők, hajók, szállítójárművek, stb, hadiesemények, személyi felszerelések, ilyesmi, és akkor ahhoz a könyvtulajhoz lehetne fordulni - egy-egy kérdéssel - akinek ez megvan.

Egy lexikon nem egy egyszerű munka, éveket, évtizedeket vesz igénybe! Na pláne egy ilyen vegyes szócikkekből álló!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ötletek 2010 szep. 18 10:01 #42690

  • HunBütyök
Hajcihő írta:
HunBütyök írta:
Na elkészül kb 20 perc múlva a lánctalpról szóló cikkem, alapfokon kiváló útmutatás lesz szerintem.


De könyörgöm, amit a csűrőről írtam, az az alapfok!


De én mé gleírtam honyan ered a lánctalp, az első lánctalpasokat, mikortól használják őket katonai célokra stb stb...
maga alánctalp és alkotóelemei, a különböző lánctalpas járószerekezet felsorolása nem terjedelmes.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ötletek 2010 szep. 18 10:18 #42691

  • HunBütyök
Ja és Zeki barátom kijavította a gépelési és helyesírási hibáimat.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ötletek 2010 szep. 18 10:42 #42695

HunBütyök írta:
Ja és Zeki barátom kijavította a gépelési és helyesírási hibáimat.


Ezt hívják lektorálásnak, ami egy külön felelősségteljes meló, és érteni is kell hozzá!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ötletek 2010 szep. 18 10:43 #42696

HunBütyök írta:
Hajcihő írta:
HunBütyök írta:
Na elkészül kb 20 perc múlva a lánctalpról szóló cikkem, alapfokon kiváló útmutatás lesz szerintem.


De könyörgöm, amit a csűrőről írtam, az az alapfok!


De én mé gleírtam honyan ered a lánctalp, az első lánctalpasokat, mikortól használják őket katonai célokra stb stb...
maga alánctalp és alkotóelemei, a különböző lánctalpas járószerekezet felsorolása nem terjedelmes.


Na most képzeld el, hogy én meg azt írnám le, hogy honnan ered a csűrőkormány, és úgy kellene indítanom, hogy Leonardo da Vinci ... stb.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ötletek 2010 szep. 18 10:45 #42697

HunBütyök írta:
Hajcihő írta:
HunBütyök írta:
Na elkészül kb 20 perc múlva a lánctalpról szóló cikkem, alapfokon kiváló útmutatás lesz szerintem.


De könyörgöm, amit a csűrőről írtam, az az alapfok!


De én mé gleírtam honyan ered a lánctalp, az első lánctalpasokat, mikortól használják őket katonai célokra stb stb...
maga alánctalp és alkotóelemei, a különböző lánctalpas járószerekezet felsorolása nem terjedelmes.


És hol látható?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ötletek 2010 szep. 18 10:49 #42698

  • HunBütyök
Egyelőre Kosztánál van majd ő kirakja.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ötletek 2010 szep. 18 18:27 #42739

  • koszta
Lehet bővíteni a fogalomtárat.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ötletek 2010 szep. 18 18:49 #42741

  • HunBütyök
Lehet publikálni is
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ötletek 2010 szep. 22 17:46 #42967

  • koi
Félek,hogy kinevettek,de csinálok egy kedvenc bombák oldalt.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.38 másodperc
Joomla templates by a4joomla