Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

Ki vagy mi van a képen?
(1 olvasó:) (1) Vendég

TÉMA: Ki vagy mi van a képen?

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 már. 08 14:58 #29146

Na akkor én is hozzáteszek valamit: ezt a motort be kellett kurblizni, kézzel, kézi kurblival. Ennek az volt az előnye (talán), hogy nem kellett gépi erő hozzá, tehát startkocsi. A hátránya az (megintcsak talán ), hogy egy repülőgép indítása nehéz feladat, egy géphez több jó erőben lévő ember is kell (elvileg, gyakorlatilag Tobak Tibor, és egyik társa aszthiszem Huszár \"Pufi\" eljátszotta azt, hogy ketten indítottak el két Messzert egy kurblival. Ügyesek voltak, és kész:lol:

És egy kiegészítés, mivel a 2es kérdést nem vettem észre:

ez a \&quot;centrifugál légsűrítő\&quot;, gondolom a turbófeltöltő része, mivel ott a motorburkolaton a jellegzetes beömlő található.<br><br>Szerkesztette: Jagdpanther, Időpont: 2010-03-08 16:02
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 már. 09 16:38 #29185

Egyébkén /ha jól tudom/A me-109 es be csak DB-601 es és Db-604-es mitort alkalmaztak és amit előbb mondtatik az úgy volt hogy az egyik társát lelőtték.Ő leszállt érte a hóba kidobta az ejtőernyőjét hogy legyen neki hej és oba maga mögé betette a társát és úgy repültek haza amúgy mindezt ellenséges vonalak mögött és ezért őt lefokozták vagy mi.

XDXPXDXPXD
kiire laenu online
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 már. 09 17:19 #29186

Nemnem. Egyrészt, nem lefokozták, hanem kitüntették, másrészt az nem Tobak volt, hanem Tóth Lajos \&quot;Drumi\&quot; hadnagy. Az én történetem \'44-\'45 telén játszódott, és valamelyik elhagyott német reptérről \&quot;töltötték fel\&quot; a pumák a repülőgépparkot:P
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 már. 10 17:02 #29209

Kedves Hajcihő!

Lennél olyan kedves, és értékelnéd a válaszomat? Én is kiváncsi vagyok, hogy jó-e

Köszi

Jagdpanther
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 már. 10 18:18 #29213

Jagdpanther írta:
Na akkor én is hozzáteszek valamit: ezt a motort be kellett kurblizni, kézzel, kézi kurblival. Ennek az volt az előnye (talán), hogy nem kellett gépi erő hozzá, tehát startkocsi. A hátránya az (megintcsak talán ), hogy egy repülőgép indítása nehéz feladat, egy géphez több jó erőben lévő ember is kell (elvileg, gyakorlatilag Tobak Tibor, és egyik társa aszthiszem Huszár \&quot;Pufi\&quot; eljátszotta azt, hogy ketten indítottak el két Messzert egy kurblival. Ügyesek voltak, és kész:lol:

És egy kiegészítés, mivel a 2es kérdést nem vettem észre:

ez a \&quot;centrifugál légsűrítő\&quot;, gondolom a turbófeltöltő része, mivel ott a motorburkolaton a jellegzetes beömlő található.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Jagdpanther, Időpont: 2010-03-08 16:02


Kedves Jagdpanther!

A válaszok kitűnők egy kis kiegészítéssel.

A kurblizás hátránya az, hogy a motor légiindítása nem megoldott, szemben pl. az USA gépek patronos indításával, ahol nem voltak a légellenállásra szorulva a motor újraindításánál, ha az a levegőben leállt.
A légellenállásos újraindítás ugyanis - ha nem volt elegendő a légsebesség - bizony nem sikerült, és ez sok gép elvesztését okozta, mert kis magasságon már nem lehetett elegendő sebességet gyűjteni ahhoz, hogy a légcsavar megforgassa a motort.
Tehát a patronos motorindítás nem csak kényelmesebb volt, és nem csak startkocsi nélküli indítást tett lehetővé, hanem a légi utánindítás biztonságát is fokozta.
És, hogy a vadászgépekben miért nem volt elektromos önindító?
Nos a vadászgépek olyanok voltak, mint a mostani Forma 1-es versenyautók, amelyekben minden gramm súly számít, és a nagyméretű-25-35 ezer köbcentis repülőmotorok indításához, hatalmas önindítómotorra, és cefet nehéz akkumulátorra lett volna szükség, amelyet a gépek nem bírtak volna el.

A patronos önindító meg egy egész tár indítópatront tartalmazott, ami nagy biztonságot tudott nyújtani.

Ugyanakkor külön dicséret a Daimler-Benz motoroknak, hogy csak igen ritkán mondták be az unalmast, és az esetek többségében még viszonylag alacsony légsebesség mellett is a legtöbbször újrindultak.

Igen, a kerek micsoda a centrifugál légsűrítő, azaz a kompresszor nyomáskamrája. Ezzel a készülékkel kerültek fölénybe már a DB 601-es motorok is a porlasztós RR Merlinekkel szemben, ugyanis bármilyen repülési helyzetben és magasságban egyenletes és nagynyomású üzemanyaggal látták el a motort, így mindennemű faxni nélkül képesek voltak az ezekkel szerelt repülők minden manőverbe belemenni.
Ez a hátránya a Merlineknek akkor egyenlítődött ki, amikor már azokat is magassági kompresszorokkal szerelték fel.

Szóval gratulálok a válaszokhoz!

Egyébként meg - bár jó erő kellett a DB-k bekurblizásához - egy ember elég volt hozzá, feltéve, hogy a pilóta a gépben bekapcsolta gyújtómágnest.

Mégegyszer gratula a megfejtésekhez mindenkinek!

Jöhetnek újabb kérdések?<br><br>Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-03-10 19:19
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 már. 10 18:26 #29214

csunyabácsi írta:
Egyébkén /ha jól tudom/A me-109 es be csak DB-601 es és Db-604-es mitort alkalmaztak és amit előbb mondtatik az úgy volt hogy az egyik társát lelőtték.Ő leszállt érte a hóba kidobta az ejtőernyőjét hogy legyen neki hej és oba maga mögé betette a társát és úgy repültek haza amúgy mindezt ellenséges vonalak mögött és ezért őt lefokozták vagy mi.

XDXPXDXPXD


Nem, nem jól tudod. a Bf 109 gépeket DB 601 számtól fejlesztett motorokkal látták el, tehát DB 605-ösökkel is.

Ez a motorcsalád az 1934-es vadászgéptenderre lett elkészítve, és ezt határozták meg a Luftwaffe vadászgépei standard motorjának, tehát e köré kellett fejleszteni a sárkányokat.

Külön érdekesség, hogy Udet áskálódása okán (aki aztán később - tisztelet szakmai nagyságának - kiállt a Bf-109 mellett), a bemutatóra Willi Messerschmidt kénytelen volt RR Kestrel motorral szerelni a gépét.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 már. 11 17:42 #29255

Mostmár elemzitek az én képem is?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 már. 12 16:29 #29280

aMesserschmittmegszálott írta:
Mostmár elemzitek az én képem is?


Már elemezve volt. Nem?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 már. 12 16:49 #29281

Nem volt még.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 már. 12 17:00 #29282

aMesserschmittmegszálott írta:
Nem volt még.


Hozd át ide légyszíves, a kérdéssel együtt, hogy ne kelljen visszalapozni.

Köszi.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 már. 13 21:47 #29339

Ő ki?: A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Csatolmányok:
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 már. 13 21:50 #29340

  • Bazooka Joe
Egy P-51 Mustang ászpilóta?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 már. 14 11:57 #29359

Nem Barchoba.Egyépként 1 amerikai pilótárol van szó a ki a ,,fekete pénteken\&quot; halt meg.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 már. 14 16:37 #29371

  • Bazooka Joe
Ha a Nagy gazdasági világválság kirobbanásának idejére célzol ezzel a \&quot;fekete péntekkel\&quot;, akkor csak úgy mellékesen közölném, hogy az 1929. október 24-én, a \&quot;fekete csütörtökön\&quot; kezdődött el.

De ha alapból nem erre gondoltál, akkor tekintsd tárgytalannak eme hozzászólásomat.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 már. 14 17:39 #29373

Segítek 1 kicsit egy P-38J Lightning típusú repülőgéppel repült az utolsó bevetésén 45-ben!
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.19 másodperc
Joomla templates by a4joomla