Jagdpanther írta:
Na akkor én is hozzáteszek valamit: ezt a motort be kellett kurblizni, kézzel, kézi kurblival. Ennek az volt az előnye (talán), hogy nem kellett gépi erő hozzá, tehát startkocsi. A hátránya az (megintcsak talán

), hogy egy repülőgép indítása nehéz feladat, egy géphez több jó erőben lévő ember is kell (elvileg, gyakorlatilag Tobak Tibor, és egyik társa aszthiszem Huszár \"Pufi\" eljátszotta azt, hogy ketten indítottak el két Messzert egy kurblival. Ügyesek voltak, és kész:lol:
És egy kiegészítés, mivel a 2es kérdést nem vettem észre:
ez a \"centrifugál légsűrítő\", gondolom a turbófeltöltő része, mivel ott a motorburkolaton a jellegzetes beömlő található.<br><br>Szerkesztette: Jagdpanther, Időpont: 2010-03-08 16:02
Kedves Jagdpanther!
A válaszok kitűnők egy kis kiegészítéssel.
A kurblizás hátránya az, hogy a motor légiindítása nem megoldott, szemben pl. az USA gépek patronos indításával, ahol nem voltak a légellenállásra szorulva a motor újraindításánál, ha az a levegőben leállt.
A légellenállásos újraindítás ugyanis - ha nem volt elegendő a légsebesség - bizony nem sikerült, és ez sok gép elvesztését okozta, mert kis magasságon már nem lehetett elegendő sebességet gyűjteni ahhoz, hogy a légcsavar megforgassa a motort.
Tehát a patronos motorindítás nem csak kényelmesebb volt, és nem csak startkocsi nélküli indítást tett lehetővé, hanem a légi utánindítás biztonságát is fokozta.
És, hogy a vadászgépekben miért nem volt elektromos önindító?
Nos a vadászgépek olyanok voltak, mint a mostani Forma 1-es versenyautók, amelyekben minden gramm súly számít, és a nagyméretű-25-35 ezer köbcentis repülőmotorok indításához, hatalmas önindítómotorra, és cefet nehéz akkumulátorra lett volna szükség, amelyet a gépek nem bírtak volna el.
A patronos önindító meg egy egész tár indítópatront tartalmazott, ami nagy biztonságot tudott nyújtani.
Ugyanakkor külön dicséret a Daimler-Benz motoroknak, hogy csak igen ritkán mondták be az unalmast, és az esetek többségében még viszonylag alacsony légsebesség mellett is a legtöbbször újrindultak.
Igen, a kerek micsoda a centrifugál légsűrítő, azaz a kompresszor nyomáskamrája. Ezzel a készülékkel kerültek fölénybe már a DB 601-es motorok is a porlasztós RR Merlinekkel szemben, ugyanis bármilyen repülési helyzetben és magasságban egyenletes és nagynyomású üzemanyaggal látták el a motort, így mindennemű faxni nélkül képesek voltak az ezekkel szerelt repülők minden manőverbe belemenni.
Ez a hátránya a Merlineknek akkor egyenlítődött ki, amikor már azokat is magassági kompresszorokkal szerelték fel.
Szóval gratulálok a válaszokhoz!
Egyébként meg - bár jó erő kellett a DB-k bekurblizásához - egy ember elég volt hozzá, feltéve, hogy a pilóta a gépben bekapcsolta gyújtómágnest.
Mégegyszer gratula a megfejtésekhez mindenkinek!
Jöhetnek újabb kérdések?<br><br>Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-03-10 19:19