Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

Ki vagy mi van a képen?
(1 olvasó:) (1) Vendég

TÉMA: Ki vagy mi van a képen?

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 szep. 06 19:31 #41551

  • Gipszj
Tupoljev Ant-6 (TB-3)
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 szep. 06 19:32 #41552

  • Gipszj
Kínai felségjellel.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 szep. 06 19:36 #41553

  • HunBütyök
Szép megfejtés. Te jössz!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 szep. 06 20:00 #41554

  • Gipszj
Ez az én kérdésem: A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Csatolmányok:
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 szep. 06 20:09 #41555

  • HunBütyök
Ez egy finn LaGG-3.
1942 szeptemberében ez a repülő, pont ami aképen látható kényszerlszéállás thajtott végre egyik hüólye nevű finn falunál és a finnek megszerelték és használták.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 szep. 06 20:14 #41556

  • HunBütyök
Néha eszméletlen miket tudok. Lehet, hogy nem is tudtam hogy létezett a Focke Vulf Tu-152H, de ennek a repülőnek a teljes élettörténetét ismerem a finneknél. Persze ha ez az. Mondjuk az LG-3 elég árulkodó jel, ami rá van írva a repülőre.
Bár pár napja vagy hete tudom hogy a BF-109-nek is volt vagy 50 változata. na jó azt látta mér hogy vol tmondjuk E változat, de hogy E4 is, na az már nekem megrázó volt.<br><br>Szerkesztette: HunBütyök, Időpont: 2010-09-06 22:17
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 szep. 06 20:20 #41557

  • Gipszj
Igen, LaGG-3-as
Bár igazából azért szerették mert nem volt más.<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2010-09-06 22:22
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 szep. 07 04:28 #41562

  • HunBütyök
GHa szovjet lagg-3ast raktál volna ki, lehet nem fejtem meg. A finn nem vol tnehéz. Amúgég ezen kívül volt nekik 2 darab. De ez a leghíresebb.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 szep. 07 09:52 #41579

HunBütyök írta:
Néha eszméletlen miket tudok. Lehet, hogy nem is tudtam hogy létezett a Focke Vulf Tu-152H, de ennek a repülőnek a teljes élettörténetét ismerem a finneknél. Persze ha ez az. Mondjuk az LG-3 elég árulkodó jel, ami rá van írva a repülőre.
Bár pár napja vagy hete tudom hogy a BF-109-nek is volt vagy 50 változata. na jó azt látta mér hogy vol tmondjuk E változat, de hogy E4 is, na az már nekem megrázó volt.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: HunBütyök, Időpont: 2010-09-06 22:17


Akkor írd meg az élettörténetét!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 szep. 07 11:59 #41585

HunBütyök írta:
Néha eszméletlen miket tudok. Lehet, hogy nem is tudtam hogy létezett a Focke Vulf Tu-152H, de ennek a repülőnek a teljes élettörténetét ismerem a finneknél. Persze ha ez az. Mondjuk az LG-3 elég árulkodó jel, ami rá van írva a repülőre.
Bár pár napja vagy hete tudom hogy a BF-109-nek is volt vagy 50 változata. na jó azt látta mér hogy vol tmondjuk E változat, de hogy E4 is, na az már nekem megrázó volt.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: HunBütyök, Időpont: 2010-09-06 22:17


Megleplek: B változattól egészen K-ig voltak modifikációi, mi több, a prototípus a Bf V I, Rolls-Royce \&quot;Kestrel\&quot; motorral repült, majd a korai példányok - Erhard Milch-nek \&quot;köszönhetően\&quot; a súlyos és alacsony teljesítményű - Jumo 210 A, B, Da, Ea és Ga motorokkal repültek, mielőtt megkapták volna a Daimler-Benz DB 601-es motorokat.
Spanyolországban a V prototípusokat és a B alváltozatot vetették be, majd ezek alapján C, és D alváltozatok készültek, ezekből a D \&quot;Dóra\&quot; vett részt Lengyelország lerohanásában (22 darab), majd a spanyol tapasztalatokból fejlesztették ki az E-t, azaz az \&quot;Emilt\&quot;. (Ebből Lengyelországban még alig néhány darab \&quot;lézengett\&quot;.
Az Emilnek összesen 18 változata volt. Ezt követte az Angliai csata tapasztalatai alapján az F \&quot;Fritz\&quot;, amelynek 12 alváltozata volt. Ezután következett a G \&quot;Gustav\&quot;, amely a legnagyobb számban épített széria volt, 19 változattal, majd a H, magassági vadász, három változattal, végül a K, szintén három változattal.
Mindezeknek pedig, mind a motorok, mind a felfegyverzés, mind a kabintető, de a farokfutó, és egyebek tekintetében is, számos alváltozatuk volt.
Szóval nem egy egyszerű kis történet a \&quot;Messzeré\&quot;.

Mindenesetre az Emilnek nem volt 50 alváltozata, de azért jó sok volt.
A leggyorsabb 109-es változat az R volt (Me209, vagy V 1), amely 1939. április 26-án vízszintes repülésben, tengerszinten 755,1 km/h rekordot állított fel, és ezt a sebességet 30 éven keresztül egyetlen dugattyúmotoros, légcsavaros repülőgépnek sem sikerült megdöntenie!<br><br>Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-09-07 14:00
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 szep. 07 16:12 #41605

  • HunBütyök
Basszus! Ezek a németek totál zizik voltak... Mi a fanének enyi repülő? Spitfire-ből is volt vagy 20 féle. Építettek volna egy változatot és azzal zúztak volna.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 szep. 07 16:14 #41606

  • HunBütyök
A finnek még az ősöreg Brewsterekkel is nyírták az 1943-44-es szovjet vadászokat, nem építgettek mindenféle altípust.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 szep. 07 16:16 #41607

  • HunBütyök
Kamikaze írta:
HunBütyök írta:
Néha eszméletlen miket tudok. Lehet, hogy nem is tudtam hogy létezett a Focke Vulf Tu-152H, de ennek a repülőnek a teljes élettörténetét ismerem a finneknél. Persze ha ez az. Mondjuk az LG-3 elég árulkodó jel, ami rá van írva a repülőre.
Bár pár napja vagy hete tudom hogy a BF-109-nek is volt vagy 50 változata. na jó azt látta mér hogy vol tmondjuk E változat, de hogy E4 is, na az már nekem megrázó volt.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: HunBütyök, Időpont: 2010-09-06 22:17


Akkor írd meg az élettörténetét!


Minek írjam, úgysem érdekel senkit mert Messersmitt meg Focke-wolf. Sőt tigrisekhez sincsen neki köze.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 szep. 07 16:40 #41613

HunBütyök írta:
Basszus! Ezek a németek totál zizik voltak... Mi a fanének enyi repülő? Spitfire-ből is volt vagy 20 féle. Építettek volna egy változatot és azzal zúztak volna.


Hát az biztos, hogy totál zizik voltak, mert nácik voltak.
Azonban, ha már ziziségből nekiálltak háborúzni, akkor a gépeiket is fejleszteniük kellett, mert röpke pillanatok alatt alulmaradtak volna a szövetségesek gépeivel szemben.

Egyébként a Spitfire-ből is készült vagy 23 modifikáció, De a Mustangból, Lightingből, Thunderboltból, Hellcatből, Corsairből, stb, stb, stb is, mert a háború alatt olyan rohamléptekben fejlődött a tudomány és azok harceszközökön ntörténő alkalmazása, hogy mást se tehettek.
Mindezt annak a fényében gondold végig, hogy Pl. az USA jelenleg legnagyobb számban épült elsővonalbeli légifölény vadászgépe az F-15-ös (Eagle, Strike Eagle), 1972-ben repült először, és - különböző változatai - legalább 2030-ig fognak szolgálatban állni!
Tehát a gép - momentán - 38 éves, és legalább 58 éven keresztül fog szolgálni!

Ennél már csak a B-52-es stratégiai nehézbombázó (Stratofortress) a durvább, ami 1952 óta áll szolgálatban, és még csak tervben sincs a kivonása a szolgálatból! Szóval idén 58 éves!
Jelenleg a H jelű változata repül.<br><br>Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-09-07 18:42
Téma zárolva.

Válasz/Re:Ki vagy mi van a képen? 2010 szep. 08 05:26 #41676

  • HunBütyök
Hajcihő! A repülők versenyéről szembe jutott egy film. Nem vag ymár mai csirke te sem, talán emlékszel rá. A filmek topicba bírom.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.21 másodperc
Joomla templates by a4joomla