koi írta:
Biztos vékony a szárny,azt a törzsbe rakták az üzemanyagtartályt,de emiatt a személyzet nem fért el,azt a pilótafülkét a szárnyra rakták.
A következők lehettek(!) az okok:
Sokkal jobb a kilátás, ez egy felderítő gépnél nem hátrány.
A légcsavar forgásirányától függően repülés közben az egyenes vonalú repüléshez be kell lépni valamelyik irányba az oldalkormányt. Ennél a belépett oldalkormány helyett a törzs adja az egyenesben tartó nyomatékot, ha minden rendben úgy gondolom kisebb a légellenállás.(talán)
Probléma, hogy a személyzet nem a gép hossztengelyében ül, így nehezebben vezethető.
Probléma, hogy leszállásnál vissza kell venni az oldalkormányból minden légcsavaros gépnél. Ennél is. Mivel azonban nagyjából középről vesszük vissza, ezért be kell lépni a pilótafülkével ellentétes irányba. Na most, ha még valamiért ebbe az irányba tovább kell korrigálni például oldalszél miatt, akkor előfordulhat, hogy előbb kiakad az oldalkormány mint ameddig ki kéne téríteni.
Ezek a nem középről vezetett gépek nem véletlenül nem terjedtek el. (Pl. Twin Mustang, a két összeépített He 111 is csak szükségmegoldás volt.<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-03-27 16:21