Kamikaze írta:
Zeki írta:
Tönkre tették, lerombolták a hidakat, hogy feltartsák a szovjeteket.
Azt kell, hogy mondjam: elég szubjektív véleményeket olvasok tőletek...
- Szerintem ok nélkül (pusztán passzióból), nem tettek tönkre a németek hidakat! A harci helyzet (visszavonulás) sajnos indokolttá tette a hidak felrobbantását, hogy lelassítsák a szovjeteket, de ez már egy másik (katonai) szempont!
- A másik, és talán a legfőbb rombolásról viszont azért szépen hallgattok: az amerikai bombázásokról! Ez viszont egy teljesen fölösleges és stratégiailag is erősen megkérdőjelezhető pusztítás volt! (Sok ártatlan civil halt meg a pontatlan bombavetések következtében stb!
Németország haditermelését viszont egyáltalán nem hátráltatta, sőt... A németeket meg nem ezek a bombázások törték meg! És a háború sem ért előbb véget...)

Akkor a végével kezdjük: Javasolom részedre, és mások részére is beszerezni a \"Légi háború Magyarország felett\" c. kétkötetes könyvet, amely az eddigi legpontosabb, tényadatokra támaszkodó, gyakorlatilag az összes (!) bombázást a lehető legaprólékosabban feltáró, összefoglaló mű, számtalan lábjegyzettel, térképpel, fotóval, amihez egyáltalán hozzá lehet férni. Szerzők: Pataky Iván, Rozsos László, Sárhidai Gyula. Szaklektorok: Dr. Borus József, Dr. Szabó László. Kiadó: Zrínyi kiadó.
ISBN 963 327 1541, 963 327 163 0, 963 327 173 8.
És akkor: A szövetséges légierő bombázásai - a kor lehetőségei között - pontosak voltak, vasúti csomópontokat, és ipari létesítményeket bombáztak.
Egyetlen esetben sem volt céljuk polgári létesítmények elpusztítása.
Ennek ellenére, mind a légvédelem hatása, mind a légáramlási viszonyok megváltozása, mind a vetéseket vezető navigációs tisztek tévedései okán, jó néhány bombavetés, lecsúszott a célról, és károkat okozott a polgári létesítményekben, lakóházakban.
Egy példa: A Keleti pályaudvar bombázása kapcsán, a lecsúszott bombák a környező utcákat alig érintették, kiemelten vigyáztak arra, hogy magát az indóházat (a pályaudvar forgalmi épületét), ne érje támadás, de tőle néhány méterre már porig bombázták a teljes pályavasútat.
Az egyik legnagyobb kár, az István u. 20. sz. ház Hernád utcai homlokzatát érte, ahol is két emelet - részlegesen - leszakadt, helyreállítási ideje alig másfél hónap volt.
Honnan tudom? Nos a könyvben is benne van, másrészt a ház a mi tulajdonunk volt, azaz a nagyapámé, és a helyreállítási munkát ő végezte.
Ja, áldozat nem volt.
Ennél nagyobb kár érte a Damjanich utcát, és a - közvetlen mögötte lévő - Peterdy utcát, amelyet egy eltévedt bombavetés ért, itt - összesen - elszórva 4 ház semmisült meg.
A téves vetés oka: A bombavető tiszt a nagyon hasonló széles utcára irányította a vetést, és a Norden bombavető készülék \"pontosan\" kioldotta a bombákat.
A navigációs hibát felismerve megállították a vetést, és a gép többi bombája a vészoldásra egyébként kijelölt Városligetbe csapódott be, egy épületet pusztítva el ott, a kertészetet. Hogy be tudjátok azonosítani: Annak a helyén, és romjain áll most a \"Királydomb\".
Következtetés: A szövetséges bombázások nem célként, hanem járulékos veszteségként okoztak nem infrastrukturális, és polgári épületekben kárt, ezek a károk, Budapest ostromával, de a magyarországi harcok okozta károk összességével összehasonlítva is, - függetlenül attól, hogy súlyosak voltak - nem voltak - arányaikban - jelentősnek mondhatók.
A károk legnagyobb részét maguk a harcok okozták.
A német harcok esetében nincs vitám veled abban, hogy harcászati megfontolásokból a folyami átkelőhelyeket fel kell számolni, azonban Magyarország - állítólag - szövetségese volt Németországnak, szövetségeseknek pedig nem okozunk elképesztő méretű károkat.
Budapestet ugyanúgy nyílt várossá lehetett volna nyilvánítani, mint pl. Rómát.
Node mi nem voltunk annyira fontosak, hogy megkíméljék az országunk szívét.
Jobb volt - Sztálingráddal összemérhető - városi harctérré tenni.
Tessék csak ezen is elgondolkodni.
És még más: Hidakat úgy is járhatatlanná lehet tenni - akár egy-két évre is - hogy nem pusztítjuk el azt. Ráadásul akkor, ha kellő idő áll hozzá rendelkezésre, márpedig Budapesten ehhez megvolt a szükséges idő.