Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Tüzérség

Válasz/Re:Tüzérség 2010 máj. 30 05:23 #35164

  • Számvéber Norbert
HunBütyök írta:
Számvéber Norbert írta:
HunBütyök írta:
Akkor is elavult konstrukciónak számított a stukimuki...


Nem a BK 43-at hordozó repülőgép volt a téma, hanem a hatékony páncéltörő lövegek kezdősebessége. Melyik lengyel löveg tudta ugyanezt?


Lengyel???
A BK-43 az akkor került hazsnálatba amikor a lengylek már hazsnáltak 6 pdr. és 17 pdr. pct ágyúkat. Úgyhogy ha ezt nézzük akkor volt ennél nagyobb kezdősebességű lengyelk által használt löveg. A BK37 volt 1939-ben talán, nem?
Annak meg ekkora kezdősebsség csak speciális lőszerekkel lehetett tán APCR lövedékkel. Amúgy a BK37 is átlagban olyan 800-900 m/s-ot tudott. Ezt meg a 20mm Nkm-A gépágyú is tudta. Az Nkm-B olyan 920-at tudott maximum, az Nkm-C meg ugyanezt a 920-at tudta akár 700 lövés/perc alapon. Az NKM-D wz 38 viszont 960 m/s-ot tudott. Igaz ezekből a gépágyúkból kvés volt a lenyglek szolgálatában de voltak...


A BK az ugyebár Bordkanone, vagyis (repülő)fedélzeti (gép)ágyú. Ebben a kategóriában kérdeztem, nem csak úgy páncéltörő lövegek terén.
Az 1170 m/s pedig nem csak német mérés eredménye...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Tüzérség 2010 máj. 30 05:50 #35166

  • HunBütyök
\"Talán az unalom, a német egységek ismerete, újat nem mondanak, és ez vált ki belőle ellenszenvet, illetve nagyobb színben tünteti fel a jelentéktelenebb, vesztes francia és angol technológiákat.\"

Nagyon szépen írtad. Pontosan igazad van. Vesztesnek azonban nm nevezném a technológiákat mivel az önhordó alváz, az öntött lövegtorony, a szabványosított alkatrészek, az önzáró üzemanyagtartályok, az eltérő színűre festett vezetékek, a lövegstabilizátor, mind mind szövetséges technológiák.
De pl. a Pak36-ról ki tudja honnan ered? Szovjetekkel együtt fejlesztették ki a francia 37 mm-es Hotchkiss páncéltörő ágyúból. Vagy véletlnül technikát szerettél volna írni? Vesztes? Mi történt 1945-ben?


És amit már sokszor leírtam:
minden honlap tele van német dolgokkal. A csapból is azok folynak. Újat kéne felmutatni. Mindenki a világháború egy szegmensét ismeri. De a második világháború nem német-amerikai vagy szovjet-német háború volt, hanem világháború. Én is kezdetben németmániás voltam, de ahogy telt az idő rájöttem, sokkal jobb generalistának lenni specialista helyett. Az úgy elég tré ha valaki csak az egyik oldalt ismeri, vagy a mégrosszabb, csak az egyiket ismeri. Az természetes, hogy nekem is megvannak a favorit témáim, például a blitzkrieg, vagy a \"kis népek\", de ennek ellenére ismerem a német dolgokat. De gondoljatok bele: csak a német dolgokról van szó minden honlapon. Mindehol csak a német dolgokat írják le, lyan részletsséggel, mint semmi mást. De nem csak ezek voltak a második világháborúban. Igazából minden nép aki harcolt tele van érdekességekkel. A masodikvh.hu jó lenne ha hiánypótlóbb lenne. Mondok egy példát: melyik magyar honlapon lehet olvasni a Diamond-T műszaki mentőről? És melyik magyar honlapon leht olvasni a Bergepantherről? Pedig nem is prototípust mondtam, vagy kuriózum egységet, csupán egy amerikai tucat \"daruskocsit\" amiből legyártottak jópár ezer darabot.
Vagy itt furikáztak országunk területén szovjet használatban a Studebaker U3 és U6 teherkocsik. Ki tudja mi a különbség köztük? De oké, hogy ezt nem tudják sokan, amikor sokan az Opel-Blitzre is azt hiszik hogy egy teherautó volt, holott kb 10 teherautó volt az Opel-Blitz. És ez a mondjuk 10 változat elvétve ha hasonlít egymásra.
Na de térjünk vissza a tüzérségre. A tüzérség sem a 88-asból állt meg a K-18ból. A német tüzérség volt a viágháború legváltozatosabb, legkaotikusabb arzenálja. Mivel a világháború elején kicsit elhanyagolták jelentőségét, mert a repülőgépkre fektették a hangsúlyt, azért 1939-után amit csak tudtak, megtettek hogy felturbózzák tüzérségük állományát. A német tüzérségben a leFH 18-ból kb 3-4 változat állt szolgálatban, és még kismillió más löveg. Nem is beszélve arról, hogy amire rátehették a kezüket lövegek, azok mind német használatba kerültek. Belga, francia, olasz, svéd, lengyel, norvég meg amit el sem tudtok képzelni. Na és vegyük figyelembe, hogy ez a kaotikus lövegmixtúra micsoda logisztikai nehézségeket okozott! (Na jó, tüzérségben a szovjetek voltak a legmenőbbek, ez egyértelmű. )

A szövetséges haditechnika nem azért volt szar mert ők \"untermenschek\" voltak, hanem azért mert rájöttek, hogy annyi rőforrásuk van, hogy nem kell nekik tigriseket gyártani meg párducokat. A németek vígan legyárthattak 1500 tigrist, amikor a szövik legyártottak 100 000 T-34-est meg M4-est. Voltak szövetséges projectek is szép számmal, de nem ekrültek elfogadásra, vagy egyszerűen nem sürgették felfdzésüket. Németország amikor 1942-ben kezdett megszorulni akkor kezdődtek el náluk is a fejlsztések. Azért hogy a kevésből ki tudjanak hozni valamit. Amíg jól ment nekik a szekér, beérték a Pz. II vagy Pz. III harckocsival is. Az amcsik és angolok ugyanígy voltak.
Kedzetben pár harcocsijuk volt, majd amikor a német csapatokkal találkoztak, azután elkezdtek fejlődni.
Az angolok a Crusier MK. III-ből a Valentine-t, majd ugyanebben az évbn a Churchill harckocsit. Az amcsik a veszélyt érezve először a Lee-t majd a Shermant. És megálltak a fejlesztésben. Például tudjátok-e hogy az M29 Pershing is 1941-es (!) \"találmány\"? Csak kijelenette az amcsi veztés, hogy srácok, hagyjátok a fenébe... majd 1945 elején áthoztak párat Európába, a biztonság kedvéért. Az Angolok is a világháború végén kezdtek el pár projectet. De ezek is a hidegháborús fejlesztésk alapjaiként vonultak be a történelembe, mint pl. a Centurion.
Úgyhogy nem a primitívség és a butaság vezérelte az aszövetségeseket, hanem az hogy a hadiipar jót tesz a gazdaságnak, erőforrás van bőven, és lenyomtak pár év alatt 40 000 M4-est meg kb másfél milió tehrkocsit.
A szovjetekről nem is beszélve...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Tüzérség 2010 máj. 30 05:51 #35167

  • Számvéber Norbert
HunBütyök írta:
Amúgy az önjáró tüzérség agyon nagy szerepet kapott a vh-ban, mint a páncélos csapatok tűztámogató segítsége.
A mai hadseregeken meg szinte csak önjáró tarackok vannak.
Az első világháborúban az angolok által használt Gun Carrier Mk.I nagy hírnévre tett szert.
A Mark I-es harckocsi alvázára építették 1916-ban.
Amikor megépítették a világ egyik lglső önjáró lövegét a cél nem más volt mint a sáros, zord terepen ne kelljen lovacskákkal húzni a tarackot, hanm a tarack menjen magától. 5 vagy 6 hüvelykes tarackokat építettek az 50 darab ilyen járműre. És beváltak! Azóta eljutottunk a pzh2000-ig meg a mai társaiig.

A német történlemhamisítók a második vh-s németknek tuljadonítják az önjáró löveg felfedezését, holott az angoloké a találmány. (A rohamlöveg (St.Chamond rohamharckocsi) meg a franciáké és nem Guderian-kacsáé... bocsánat: Guderian-papáé)

Szerkesztette: HunBütyök, Időpont: 2010-05-29 21:52<br><br>Szerkesztette: HunBütyök, Időpont: 2010-05-29 22:01


Senki nem tulajdonítja a németeknek az önjáró löveg felfedezését. Főleg nem maguk a németek, akik éppen az első világháborús tapasztalataik miatt dolgozták ki részletesen a rohamtüzér csapatnemet a gyalogságuk közvetlen tűztámogatására. Ám a maga a \"rohamtüzérség\" elnevezés sem német, mert így hívták kezdetben a francai harckocsi-fegyvernemet is...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Tüzérség 2010 máj. 30 05:52 #35168

  • HunBütyök
Számvéber Norbert írta:
HunBütyök írta:
Akkor is elavult konstrukciónak számított a stukimuki...


Nem a BK 43-at hordozó repülőgép volt a téma, hanem a hatékony páncéltörő lövegek kezdősebessége. Melyik lengyel löveg tudta ugyanezt?


Leírtam kérdésedre a választ: a lengyelek által 6 pdr és 17 pdr lövegek APDS lőszerrel.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Tüzérség 2010 máj. 30 06:02 #35170

  • HunBütyök
Számvéber Norbert írta:
HunBütyök írta:
Amúgy az önjáró tüzérség agyon nagy szerepet kapott a vh-ban, mint a páncélos csapatok tűztámogató segítsége.
A mai hadseregeken meg szinte csak önjáró tarackok vannak.
Az első világháborúban az angolok által használt Gun Carrier Mk.I nagy hírnévre tett szert.
A Mark I-es harckocsi alvázára építették 1916-ban.
Amikor megépítették a világ egyik lglső önjáró lövegét a cél nem más volt mint a sáros, zord terepen ne kelljen lovacskákkal húzni a tarackot, hanm a tarack menjen magától. 5 vagy 6 hüvelykes tarackokat építettek az 50 darab ilyen járműre. És beváltak! Azóta eljutottunk a pzh2000-ig meg a mai társaiig.

A német történlemhamisítók a második vh-s németknek tuljadonítják az önjáró löveg felfedezését, holott az angoloké a találmány. (A rohamlöveg (St.Chamond rohamharckocsi) meg a franciáké és nem Guderian-kacsáé... bocsánat: Guderian-papáé)

Szerkesztette: HunBütyök, Időpont: 2010-05-29 21:52<br><br>Szerkesztette: HunBütyök, Időpont: 2010-05-29 22:01


Senki nem tulajdonítja a németeknek az önjáró löveg felfedezését. Főleg nem maguk a németek, akik éppen az első világháborús tapasztalataik miatt dolgozták ki részletesen a rohamtüzér csapatnemet a gyalogságuk közvetlen tűztámogatására. Ám a maga a \"rohamtüzérség\" elnevezés sem német, mert így hívták kezdetben a francai harckocsi-fegyvernemet is...


Igen, tudom, azért írtam St.Chamond rohamharckocsit.
pedig én olvastam netn ilyen sületlenséget hog ynémet találmány, Na ezért van a masodikvh.hu hogy az ilyen tévhiteket eltűntessük!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Tüzérség 2010 máj. 30 06:05 #35171

  • HunBütyök
Jujj, a németekről jut eszembe. Van gy jóbarátunk, aki német Helmut Krtznek hívják. Ő a Mercedesben volt fejlesztőmérnök, már nyugdíjas. Szóba került amásodik világháború egyből elkzedte mondani, hogy a tigris vlt alegjob harckocsi mrt abban volt először lövegstabilizátor. Én meg közöltem vele hogy az ősöreg szovjet T-28-ban volt először. Azt a döbbenetet az arcán!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Tüzérség 2010 máj. 30 19:42 #35185

HunBütyök írta:


Már megint az Opel-Blitz! Melyik Opel-Blitz? Még a legrősebb, 4 kerékmeghajtású Opel-Blitz 3.6-6700a sem bírt volna húzni egy sFH18-at.

Minden lövegnek megvolt a maga kis vontatója...

A leFH 18-at pl. Sd.kfz 11 húzta legtöbbször, az sFH18-at Sd.Kfz 7 vagy 8. Opel-Blitz könnyebb lövegeket vontathatott, de inkább közúton, vonulásoknál.


Amúgy rémlik honnan vettem hogy vontatja. Sudden1-ben lehetett. Az a hibás.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Tüzérség 2010 máj. 30 19:44 #35186

HunBütyök írta:
Mi történt 1945-ben?


Tragédia.

Egyébként érdekes hogy ennyire belemélyültél, én biztos nem fogok ennyire, főleg jármű témában nagy a tudásod amit jó ha megosztasz másokkal is. Tarthatnál előadásokat mint Norbi , sokakat érdekelne. Én nem tudom elképzelni magam hogy jobban érdekeljen a francia, angol technológia mint a német... Hiába valami belülről jövő vonzalom... Egyébként irigykedek pl Norbira, hogy azt csinál, ami a hobbija is, hadtörténelemről könyvírás, szerencsés fickó. Én is szerettem volna ilyesmivel foglalkozni, csak ezer más dolog közbe jött, és megmaradt a világháború hobbinak, elég felszínes, hadászati ismeretekkel rendelkezem, fejlődésem nem is lesz exponenciális az egyébb elfoglaltságaim miatt, de mindenesetre örök kedvenc lesz.

De egyébként off.

Visszatérve a Wespekre, Hummelekre... A kurski ütközet után valakinek van adata arra hogy a kb 150 felhasznált említett lövegekből mennyi maradt harcképes állapotban?

A csatáról készített doku. filmeken sokszor láttam hogy orosz egységek masíroznak, a háttérben kilőtt Hummel(ek) stb. Egy ilyen mobil tüzérségre mi volt a legnagyobb veszély? légierő,tüzérség? Mert közelharc(harcjárművek, gyalogság) ellen elvileg nem kellett volna hogy szerepeljen.

Szerkesztette: portillo, Időpont: 2010-05-30 21:48<br><br>Szerkesztette: portillo, Időpont: 2010-05-30 21:56
Téma zárolva.

Válasz/Re:Tüzérség 2010 máj. 30 20:13 #35187

  • HunBütyök
Nézd, az önjáró tüzérség, elég védetelen volt. A nyitott küzdőtér, a vékony páncélzat miatt nagyon sérülékenykek voltak. Pl. egy gránátot bedobtakl felülről és meg is volt a tragédia. De nem csak a németeknél. A szovjet Su-76, a sexton, a priest és társaik is ilyenek voltak. Általában páncélosokat vagy a gyalogságot támogatták, és első vonalban ritkán harcoltak. Max akkor ha áttörtéka védelmi vonalakat és szegény önjáró lövegeknek kellett operálniuk a maguk erejéből. Ilyen esetekre kaptak némi páncélosok ellen hazsnálható lőszert is a repesz és romboló gránátok mellé. Legjobb példa erre a Bishop, melyben 32 gránát szállítására volt hely, de a hagyománys 25 fontos lőszerek melett pár darab páncéltörő övedék is helyet kapott. De a Bishop is 1942 után már csak tisztán önjáró tarack volt, mintsem páncélelhárításra használandó eszköz.

Az önjáró tüzérségről nem kell csodákat gondolni: nem volt más mint egy tarack vagy ágyú ami magától ment. Sem több, sem kevesebb.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Tüzérség 2010 máj. 30 20:45 #35190

HunBütyök írta:
Általában páncélosokat vagy a gyalogságot támogatták, és első vonalban ritkán harcoltak. Max akkor ha áttörtéka védelmi vonalakat és szegény önjáró lövegeknek kellett operálniuk a maguk erejéből. Ilyen esetekre kaptak némi páncélosok ellen hazsnálható lőszert is a repesz és romboló gránátok mellé.


Ez érdekes, kíváncsi vagyok bevetették-e őket páncélosok ellen. Még kényszerből is, elég nehéz elhinni hogy feláldozták őket ilyen harcokban, épeszű hadvezér inkább azon dolgozik hogy minnél gyorsabban kivonja a kritikus zónából az ilyen egységeket... Bekerítés miatti kitörésnél viszont biztos előhúzták a páncéltörő lövedékeket is.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Tüzérség 2010 máj. 30 21:15 #35192

  • HunBütyök
Egyet tudok biztosan. a Bishopok szemtől szemben É-Afrikában harcoltak páncélosokkal, de alulmaradtak. Ezutéán az akciójuk után kerültek át végleg a teljesen tüzérségi szerepkörbe.

Az amcsiktól kapott M7 Priestek viszont El-Alameinnél beváltak mint messziről Shift+S-ező egységek. Közelharcban, mint a Bishopok ők is elvéreztek volna. Igazából a Bishopot amint tudták lecserélték az amerikai m7-esre, majd 1944-től a Bishopot \&quot;újragondolták\&quot; és Sexton néven született meg az új, önjáró 25 fontos ágyútarack. Amit még bő 20 évig használtak az angolok.

Egy gratis videó:



Jó mi?<br><br>Szerkesztette: HunBütyök, Időpont: 2010-05-30 23:21
Téma zárolva.

Válasz/Re:Tüzérség 2010 máj. 31 00:40 #35193

Nem rossz, elég mozgékony, jó terepjáróképességű harcjárműnek néz ki. Mellesleg veri a korabeli német vetélytársat, a Wespe-t, bár mobilitási paraméterekben megegyeznek, de páncél védettség tekintetében, illetve maga a használt ágyú(25pdr-t jobbnak tartom mint a német 105mm leFH-t) tekintetében jobbnak tűnik.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Tüzérség 2010 máj. 31 04:33 #35194

  • HunBütyök
Szerintem is a Wespe-kategóriájú (könnyű önjáró tüzérségi eszközök) eszközök közül a Priest és a Sexton volt a nyerő. Egyrészt a strapabíróbb alváz, másrészt a nagyobb küzdőtér szempontjából.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Tüzérség 2010 máj. 31 20:56 #35260

Hát én csak röhögtem mikor vlm ardennekes ismeretterjesztő filmben a priestel szedték szét a királytigriseket bastogne-ban -.-
Téma zárolva.

Válasz/Re:Tüzérség 2010 jún. 01 05:19 #35263

  • HunBütyök
Elég faramucin hangzik.

Az amcsik nem voltak olyan zizik, hgy M7 priestekkl támadjanak Tiger II-kre P47 Thunderbolt helyett. Aztán fne tudja, szerintem csak történelemhamisítás és üres propaganda.

Azonban tudvalévő, hogy az M1, M2 tarackkhoz (és minden 105 mm-es amerikai tarackhoz) rendszeresítve volt egy M67 nevű HEAT típusú lövedék. Ez 0 és 2000 méter között 102 mm vastag páncélt tudott leküzdeni.
(A HEAT típusú lövedékek leggyakrabban a tarackok lőszerei voltak, mivel hatásfokukat nem befolyásolta a kezdősebsség és a távolság sem. (Norbi biztosan megerősít ebben. a magyar 8 cm-es tarackok is ilyen HEAT lövedékkel voltak képesek a T-34 leküzdésére is.)
Aki ismeri az RCM és az AXPRM módokat az ismeri a HEAT lövedékk hatásmechanizmusát, ezért nem írom ezt le. De elmondom, hogy az Ml-20-ban és a többi szovjet 152 mm-es tarackban és ágyúban használt BP-540 HEAT lövedék 25 cm páncélt tudott szétkapni. Bármilyen távolságból. Ami hátrány volt a tarackok páncélrobbantó gránátjában, az az hogy nehézkes volt a töltésük, és emiatt kicsi volt a tűzgyorsaság. Pl. a BP-540 40 kg-os skuló volt. Na meg célozni sem velük könnyű nagy távolságra.

U.i.: Mondjuk láttam egy képet, amin egy Isu-152 152 m-es tarackkal bűvész volt: eltűntette a Párduc elejét
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.16 másodperc
Joomla templates by a4joomla