Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

Hajók, Tengeralattjárók
(1 olvasó:) (1) Vendég

TÉMA: Hajók, Tengeralattjárók

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 júl. 30 17:37 #37420

  • Zeki
Három hajót süllyesztettek el, nem tudod a másik két hajó típusát, feladatát, nevét?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 júl. 30 18:03 #37421

  • Gipszj
Zeki írta:
Hát, nem sokat, de elsüllyesztettek.

Három legjelentősebb fegyvertényüket ezen a területen egyetlen tengeralattjáró érte el, a Wilhelm Gusstloff és két másik hajó elsüllyesztésével 1945. január végén. Különböző számítások szerint az áldozatok száma 10000 és 22000 között volt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 júl. 31 07:02 #37430

  • Zeki
Ezt már írtad?!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 01 05:06 #37468

  • Gipszj
Zeki írta:
Ezt már írtad?!

Nem tudom hogy került föl másodszor is.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 01 05:12 #37469

  • Gipszj
Zeki írta:
Három hajót süllyesztettek el, nem tudod a másik két hajó típusát, feladatát, nevét?

General von Steuben kórházhajó
Goya teherhajóból átalakított szállító hajó
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 01 06:30 #37474

  • Zeki
Köszi, szépen!
Kérdezek valamit. A Bismarckkal kapcsolatban. Szerinted mi volt az elsődleges hiba ennek az 50 000 tonnás óriásnak a pusztulásában. Nekem vannak tippjeim,csak kíváncsi vagyok a véleményedre. Hajókkal sokat foglalkozok, így az idő múlásával már alkothattam magamnak képet az okokról. (Nem szűk látókörben gondolkodtam, hogy az angol hajók többen voltak), mert ez nem igaz. Pedig Lütjens megállapodott barátjával Dönitz-el, hogy tengeralattjárók kötelékébe csalja a brit üldözőket.
A HMS Suffolk és a Bismarck között hány csomó volt a különbség mielőtt még a Bismarck-konvoj elérte volna a Hood-ot és a Prince of Wales-et?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 01 08:40 #37475

  • Gipszj
A válasz nem egyszerű. Lehet, hogy nem is tudok rá jó választ adni. A hiba semmiképpen sem technikai probléma volt, pl. hogy a B.-nak csak 3 srófja volt stb. A hibát sokkal korábban követték el szerintem (de, hogy szerintem ezt többet nem írom, de úgy kell érteni), amikor a B.-t még el sem kezdték építeni. A németek a csatahajóikat az I. vh.-s Derfflinger o. továbbfejlesztéseképpen építették meg. De ez nem lett volna önmagában döntő. Sokkal jelentősebb probléma volt, hogy nem voltak gyarmataik, így Németország anyagilag gyengébb volt, drága fegyverekre nem tellett. Így nem építettek stratégiai légierőt sem, a Luftwaffe harcászati légierő volt, a hadsereg előrement 100 km-t, a repülőterek mentek utána. Ezért nem voltak sem távolsági nehézbombázóik, sem távolsági tengerészeti repülőik. Az anyahajó drága fegyver és a használatát nem lehet egyik napról a másikra megtanulni. Anyahajóik sem voltak, leszámítva azt az egyet amit nem fejeztek be. Így a B.-nak egyedül kellett szembenéznie az angol flottával. Arról nem is beszélve, hogy kikötőik sem voltak mint a Szövetségeseknek a külső körön. Csak a belsőn (Norvégia, Fr.o., Földközi tenger). A gyanúm az, hogy a B.-nak esélye sem volt. Elsüllyeszthette a Hood-ot, vagy még két-három másik hajót, de a vége mindenképpen ez lett volna. Jól érezte Hitler, hogy a nagy hajók semmire sem jók, csak arra, hogy a Szövetséges flottát figyelésre kényszerítse. Folt. köv.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 01 08:45 #37476

  • Gipszj
Az Atlanti óceán fölött a Szövetségeseknek korlátlan légifölényük volt, a repülőgéppel szemben még ma sincs sok esélye a többi fegyvernemnek, akkor pedig nem is volt. Természetesen elfoglalt területet csak a gyalogság tud megtartani. Összességében és leegyszerűsítve ebben látom a hibát a többin kívül.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 01 08:58 #37477

  • Gipszj
Suffolk és a Norfolk max. sebessége valamivel nagyobb volt mint a B.-é, de ezt csak nyugodt tengeren lehetett érvényesíteni, nagyobb hajó nehéz tengeren gyorsabb lehet mint a kisebb. A németek pechjére a tenger síma volt a leírások szerint, így az angol hajók tudták követni. További balszerencse volt, hogy azt a szerencsétlen üzenetet küldték az ócánról aminek alapján a britek be tudták mérni a hajót. Azonban továbbra is az a véleményem, hogy ha a B. el is jut Brest-be ugyan az lett volna a sorsa mint a Scharnhorst-nak, Gneisenau-nak és a P. Eugen-nek. Haza kellett volna vinni Brest-ből. A Fehér sas kék mezőben c. könyvben az írja T. Rolsky, hogy Lengyelország egy éves teljes nemzeti jövedelme sem lett volna elég a brit nehézbombázó erő létrehozására. Azokat a gyarmatok fizették. Emellett Németo. nem volt tengeri hatalom, csak az 1800-as évek végétől foglalkoztak érdemben a haditengerészettel. A hagyomány (tapasztalat) megfizethetetlen.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 01 09:00 #37478

  • Gipszj
Ezzel az előbbi hosszúra sikerült eszmefuttatásommal csak azt szerettem volna érzékeltetni, hogy szerintem a dolgok összefüggenek.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 01 09:04 #37479

  • Gipszj
Ja, azt még hozzá tenném, hogy van egy négykötetes sorozatom a német II. vh.-s német flottáról, német kiadás, abban van egy képsorozat, hogy a német könnyűcirkálók a partmenti vizeken nagyon stabilak voltak, de a parttól távolabb már nagyon erősen
dülöngéltek síma tengeren is!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 01 14:04 #37481

  • Zeki
Köszönöm a választ.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 01 15:06 #37483

  • HunBütyök
Mivel van itt pár hajóspecialista és ébn totál ne értk a hajókhoz, megkérdezem, hogy a német szállítóhajóük milyenek voltak, nekik is voltak olyan partraszálló hajóik, kompjaik, amikkel pl. egy partraszállást lehetett végrehajtani? Milyen hajókkal szállították a vasércet Skandináviából? Hadihajókról sokat hallk, mint a Bismarck és társaik, de ezekről nem pedig ezek is fontosak voltak. Pl. Észak-Afrikában milyen hajók látták el a németeket és az olaszokat? Sima teherhajókon történt a szállítás? Vagy valami speciális páncélozott hadianyagszállító járművek voltak ezek? Semmit nem tudok róluk...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 01 15:53 #37484

  • Zeki
Ami a nyersanyag utánpótlást illeti, mást mást használtak, de ez terület függő volt. Észak-Afrikában teherhajók voltak erre a célra, Skandináviában kompokkal és egyéb szállító hajókkal intézték. Dehogy volt e különleges szállító eszköz ennek még utána nézek.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 02 15:15 #37529

mult-kor.hu/20100730_tengeralattjaron_er...naci_kemek_amerikaba

Egy érdekes cikk.

\"A következő év júniusára nem kevesebb, mint 171 amerikai hajót süllyesztettek el a Harmadik Birodalom torpedói, miközben a civil lakosság teljesen tehetetlenül szemlélte az eseményeket.\"

Hatásvadász mondat!!
A civil lakosság általában mindenhol tétlenül szemlélte az eseményeket (kivéve a partizánokat, de az más kategória)!!!
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.11 másodperc
Joomla templates by a4joomla