Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

Hajók, Tengeralattjárók
(1 olvasó:) (1) Vendég

TÉMA: Hajók, Tengeralattjárók

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 02 18:49 #37534

  • Zeki
Igen, így elég propaganda jellegű.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 03 06:18 #37543

  • Zeki
Ennyi erővel én mondhatom azt, hogy a civil lakosság tehetetlenül nézte, miként a mélyvízi aknák az úszó jégtorlasz határára sodorták a Rajna-hadművelet hajóit. És emiatt találkoztak 0 óra 1 perckor Vestfirair-től nyugatra a Suffolk-kal és a Norfolk-kal...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 03 07:41 #37545

Zeki írta:
Ennyi erővel én mondhatom azt, hogy a civil lakosság tehetetlenül nézte, miként a mélyvízi aknák az úszó jégtorlasz határára sodorták a Rajna-hadművelet hajóit. És emiatt találkoztak 0 óra 1 perckor Vestfirair-től nyugatra a Suffolk-kal és a Norfolk-kal...


Ezt jól megmondtad!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 03 14:42 #37551

Gipszj írta:
Ja, azt még hozzá tenném, hogy van egy négykötetes sorozatom a német II. vh.-s német flottáról, német kiadás, abban van egy képsorozat, hogy a német könnyűcirkálók a partmenti vizeken nagyon stabilak voltak, de a parttól távolabb már nagyon erősen
dülöngéltek síma tengeren is!


Igen, pont úgy mint a kanadai korvettek, de szükség törvényt bont, és ezért ez utóbbiakat használták óceánátkelő konvojkísérésre is.

Általában a partmenti védelemre, járőrözésre szánt hajók nem igazán voltak biztonságosak a mélytengereken.

Más volt a konstrukciójuk.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 03 14:57 #37553

  • Zeki
Volt, amikor halászhajókra szereltek légvédelmi és páncéltörő ágyukat...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 03 15:04 #37554

HunBütyök írta:
Mivel van itt pár hajóspecialista és ébn totál ne értk a hajókhoz, megkérdezem, hogy a német szállítóhajóük milyenek voltak, nekik is voltak olyan partraszálló hajóik, kompjaik, amikkel pl. egy partraszállást lehetett végrehajtani? Milyen hajókkal szállították a vasércet Skandináviából? Hadihajókról sokat hallk, mint a Bismarck és társaik, de ezekről nem pedig ezek is fontosak voltak. Pl. Észak-Afrikában milyen hajók látták el a németeket és az olaszokat? Sima teherhajókon történt a szállítás? Vagy valami speciális páncélozott hadianyagszállító járművek voltak ezek? Semmit nem tudok róluk...


Igen, a szállítás szokványos teherhajókon történt.
A norvég ércet partmentén szállították, és - ha csak tehették - akkor inkább szárazföldön, vasúton.
A tengeri szállítás ugyanis - enyhén szólva - kockázatos volt.

Az Észak-Afrikai logisztikának pedig a szűk keresztmetszete éppen a tengeri szállítás volt, különös tekintettel a britek tengeri-, és légi aktivitására, és a tüskére a köröm alatt: Máltára.

A német logisztika ugyanis nem rendelkezett kellő védelemmel, vagy nagy sebességű szállítóhajókkal, nem volt konvojrendszere, és, amikor mégis megpróbálták alkalmazni, akkor a Földközi tenger beltenger volta okán, ez nem igazán volt hatásos, ugyanis a brit légierő lényegesen hatékonyabb volt, mint a védelmi képességek. Természetesen a hadihajók is sokkal könnyebben tudták a szállítási kapacitást irtani.

Partraszálló hajók: Németországnak nem voltak ilyen speciális egységei. Ez volt az egyik oka annak (a Messerscmidt Bf 109 Emilek túl rövid hatótávolságán túlmenően), ami ellehetetlenítette az angliai partraszállást. Egyértelmű dokumentumok tömegei maradtak fenn arról, hogy mindenfelől különböző kismerülésű folyami hajókat, és uszályokat gyűjtöttek össze a Csatorna melletti kikötőkbe, hogy azokkal hajtsák végre a partraszállást, ezek azonban nem voltak alkalmasak a feladatra. (Mint azt több fennmaradt film is dokumentálja, ami a partraszállás tervezésekori kísérletekről szól.)
Joggal állítom, hogy több tízezer német katona életét mentették meg az angolok azzal, hogy megnyerték az Angliai csatát, mert a partraszállás ezekkel az eszközökkel tömeges balesetekhez vezetett volna.

Azt pedig a D-nap okán tudjuk, hogy egy partraszálláshoz milyen elképesztő kapacitású lekötő tűzerő szükséges, hogy egyáltalán esélye legyen egy ilyen hadműveletnek, hiszen a szárazföldön mozgó egységeket sokkal könnyebb a partraszállási területekre átcsoportosítani.

Szóval, ha a stratégiai megtévesztés, a vadász-, és bombázó légierő, a hadihajók nehéztüzérségi tüze nem tapasztja a földhöz a véderőket, akkor a deszanthadművelet kivihetetlen.
Márpedig ehhez a németek nem rendelkeztek megfelelő eszközökkel, és harcászati eljárásokkal sem.

A szövetségesek is próbálkoztak a D-napnál, úgy két évvel korábban egy kis partraszállásocskára Franciaországban, az eredménye pedig tömegmészárlás lett, több száz kanadai halálát okozva fulladt teljes kudarcba a vállalkozás.

A németek (ezen belül Hitler személyesen), kis túlzással, - mint szárazföldi hatalom - úgy vizionálták, hogy nem nehezebb egy partraszállás, mint kiszállni a fürdőkádból.
Hát nem így volt.
Érdekes módon(?), azért ezt a nagyképű szövetségeseknek is meg kellett tanítani, mert - a katonai bürokratáik (hivatásos idióták) - ezt elfelejtették.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 03 15:10 #37555

Zeki írta:
Volt, amikor halászhajókra szereltek légvédelmi és páncéltörő ágyukat...


Pontosan. Kb. annyit is ért.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 03 16:46 #37556

  • Zeki
Igen, például Grönlandnál az amerikai haditengerészet ilyen hajókat használt, a hajótöröttek kimentésére, a part megfigyelésére. Izland is ilyen hajókkal figyelte partvidékét akár csak Norvégia, és azt hiszem a egy ilyen egyszer meg is látta az óriás Bismarckot.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 03 17:24 #37561

Zeki írta:
Igen, például Grönlandnál az amerikai haditengerészet ilyen hajókat használt, a hajótöröttek kimentésére, a part megfigyelésére. Izland is ilyen hajókkal figyelte partvidékét akár csak Norvégia, és azt hiszem a egy ilyen egyszer meg is látta az óriás Bismarckot.


Továbbá mázlista volt, mert megúszta!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 03 18:17 #37563

Hajcihő írta:
HunBütyök írta:
Mivel van itt pár hajóspecialista és ébn totál ne értk a hajókhoz, megkérdezem, hogy a német szállítóhajóük milyenek voltak, nekik is voltak olyan partraszálló hajóik, kompjaik, amikkel pl. egy partraszállást lehetett végrehajtani? Milyen hajókkal szállították a vasércet Skandináviából? Hadihajókról sokat hallk, mint a Bismarck és társaik, de ezekről nem pedig ezek is fontosak voltak. Pl. Észak-Afrikában milyen hajók látták el a németeket és az olaszokat? Sima teherhajókon történt a szállítás? Vagy valami speciális páncélozott hadianyagszállító járművek voltak ezek? Semmit nem tudok róluk...


Igen, a szállítás szokványos teherhajókon történt.
A norvég ércet partmentén szállították, és - ha csak tehették - akkor inkább szárazföldön, vasúton.
A tengeri szállítás ugyanis - enyhén szólva - kockázatos volt.

Az Észak-Afrikai logisztikának pedig a szűk keresztmetszete éppen a tengeri szállítás volt, különös tekintettel a britek tengeri-, és légi aktivitására, és a tüskére a köröm alatt: Máltára.

A német logisztika ugyanis nem rendelkezett kellő védelemmel, vagy nagy sebességű szállítóhajókkal, nem volt konvojrendszere, és, amikor mégis megpróbálták alkalmazni, akkor a Földközi tenger beltenger volta okán, ez nem igazán volt hatásos, ugyanis a brit légierő lényegesen hatékonyabb volt, mint a védelmi képességek. Természetesen a hadihajók is sokkal könnyebben tudták a szállítási kapacitást irtani.

Partraszálló hajók: Németországnak nem voltak ilyen speciális egységei. Ez volt az egyik oka annak (a Messerscmidt Bf 109 Emilek túl rövid hatótávolságán túlmenően), ami ellehetetlenítette az angliai partraszállást. Egyértelmű dokumentumok tömegei maradtak fenn arról, hogy mindenfelől különböző kismerülésű folyami hajókat, és uszályokat gyűjtöttek össze a Csatorna melletti kikötőkbe, hogy azokkal hajtsák végre a partraszállást, ezek azonban nem voltak alkalmasak a feladatra. (Mint azt több fennmaradt film is dokumentálja, ami a partraszállás tervezésekori kísérletekről szól.)
Joggal állítom, hogy több tízezer német katona életét mentették meg az angolok azzal, hogy megnyerték az Angliai csatát, mert a partraszállás ezekkel az eszközökkel tömeges balesetekhez vezetett volna.

Azt pedig a D-nap okán tudjuk, hogy egy partraszálláshoz milyen elképesztő kapacitású lekötő tűzerő szükséges, hogy egyáltalán esélye legyen egy ilyen hadműveletnek, hiszen a szárazföldön mozgó egységeket sokkal könnyebb a partraszállási területekre átcsoportosítani.

Szóval, ha a stratégiai megtévesztés, a vadász-, és bombázó légierő, a hadihajók nehéztüzérségi tüze nem tapasztja a földhöz a véderőket, akkor a deszanthadművelet kivihetetlen.
Márpedig ehhez a németek nem rendelkeztek megfelelő eszközökkel, és harcászati eljárásokkal sem.

A szövetségesek is próbálkoztak a D-napnál, úgy két évvel korábban egy kis partraszállásocskára Franciaországban, az eredménye pedig tömegmészárlás lett, több száz kanadai halálát okozva fulladt teljes kudarcba a vállalkozás.

A németek (ezen belül Hitler személyesen), kis túlzással, - mint szárazföldi hatalom - úgy vizionálták, hogy nem nehezebb egy partraszállás, mint kiszállni a fürdőkádból.
Hát nem így volt.
Érdekes módon(?), azért ezt a nagyképű szövetségeseknek is meg kellett tanítani, mert - a katonai bürokratáik (hivatásos idióták) - ezt elfelejtették.

A Dieppe-i partra szállásra gondolsz?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 03 18:46 #37564

  • Zeki
Ja elég nagy mákja volt...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 03 19:10 #37566

  • HunBütyök
A Dieppei partraszállást ismerem. gyakorlatilag parányio német védelem ellen sem tudtak kivergődni a partra.

Az amcsik Algériában szálltak partra de a Vichy-francia védők inkább haverkodtak belüók, mintsem lőtték volna őket
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 03 21:22 #37571

panzer2 írta:
Hajcihő írta:
HunBütyök írta:
Mivel van itt pár hajóspecialista és ébn totál ne értk a hajókhoz, megkérdezem, hogy a német szállítóhajóük milyenek voltak, nekik is voltak olyan partraszálló hajóik, kompjaik, amikkel pl. egy partraszállást lehetett végrehajtani? Milyen hajókkal szállították a vasércet Skandináviából? Hadihajókról sokat hallk, mint a Bismarck és társaik, de ezekről nem pedig ezek is fontosak voltak. Pl. Észak-Afrikában milyen hajók látták el a németeket és az olaszokat? Sima teherhajókon történt a szállítás? Vagy valami speciális páncélozott hadianyagszállító járművek voltak ezek? Semmit nem tudok róluk...


Igen, a szállítás szokványos teherhajókon történt.
A norvég ércet partmentén szállították, és - ha csak tehették - akkor inkább szárazföldön, vasúton.
A tengeri szállítás ugyanis - enyhén szólva - kockázatos volt.

Az Észak-Afrikai logisztikának pedig a szűk keresztmetszete éppen a tengeri szállítás volt, különös tekintettel a britek tengeri-, és légi aktivitására, és a tüskére a köröm alatt: Máltára.

A német logisztika ugyanis nem rendelkezett kellő védelemmel, vagy nagy sebességű szállítóhajókkal, nem volt konvojrendszere, és, amikor mégis megpróbálták alkalmazni, akkor a Földközi tenger beltenger volta okán, ez nem igazán volt hatásos, ugyanis a brit légierő lényegesen hatékonyabb volt, mint a védelmi képességek. Természetesen a hadihajók is sokkal könnyebben tudták a szállítási kapacitást irtani.

Partraszálló hajók: Németországnak nem voltak ilyen speciális egységei. Ez volt az egyik oka annak (a Messerscmidt Bf 109 Emilek túl rövid hatótávolságán túlmenően), ami ellehetetlenítette az angliai partraszállást. Egyértelmű dokumentumok tömegei maradtak fenn arról, hogy mindenfelől különböző kismerülésű folyami hajókat, és uszályokat gyűjtöttek össze a Csatorna melletti kikötőkbe, hogy azokkal hajtsák végre a partraszállást, ezek azonban nem voltak alkalmasak a feladatra. (Mint azt több fennmaradt film is dokumentálja, ami a partraszállás tervezésekori kísérletekről szól.)
Joggal állítom, hogy több tízezer német katona életét mentették meg az angolok azzal, hogy megnyerték az Angliai csatát, mert a partraszállás ezekkel az eszközökkel tömeges balesetekhez vezetett volna.

Azt pedig a D-nap okán tudjuk, hogy egy partraszálláshoz milyen elképesztő kapacitású lekötő tűzerő szükséges, hogy egyáltalán esélye legyen egy ilyen hadműveletnek, hiszen a szárazföldön mozgó egységeket sokkal könnyebb a partraszállási területekre átcsoportosítani.

Szóval, ha a stratégiai megtévesztés, a vadász-, és bombázó légierő, a hadihajók nehéztüzérségi tüze nem tapasztja a földhöz a véderőket, akkor a deszanthadművelet kivihetetlen.
Márpedig ehhez a németek nem rendelkeztek megfelelő eszközökkel, és harcászati eljárásokkal sem.

A szövetségesek is próbálkoztak a D-napnál, úgy két évvel korábban egy kis partraszállásocskára Franciaországban, az eredménye pedig tömegmészárlás lett, több száz kanadai halálát okozva fulladt teljes kudarcba a vállalkozás.

A németek (ezen belül Hitler személyesen), kis túlzással, - mint szárazföldi hatalom - úgy vizionálták, hogy nem nehezebb egy partraszállás, mint kiszállni a fürdőkádból.
Hát nem így volt.
Érdekes módon(?), azért ezt a nagyképű szövetségeseknek is meg kellett tanítani, mert - a katonai bürokratáik (hivatásos idióták) - ezt elfelejtették.

A Dieppe-i partra szállásra gondolsz?


Igen, arra!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 04 06:36 #37574

  • Zeki
HunBütyök írta:
Az amcsik Algériában szálltak partra de a Vichy-francia védők inkább haverkodtak belüók, mintsem lőtték volna őket


Igen, amit titkoltak a németek elől, azok csak később tudták meg. De mikor még partra szálltak, az amerikaiak oldalán harcoló franciákat viszont lelőtték volna, ha azok egyértelmű jelet adnak arra, hogy franciák.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 04 08:19 #37577

  • Bazooka Joe
Hajcihő írta:
Zeki írta:
Volt, amikor halászhajókra szereltek légvédelmi és páncéltörő ágyukat...


Pontosan. Kb. annyit is ért.


Mivel a német tengeralattjárók nem igen pazarolták az értékes torpedóikat ezekre a bárkákra előfordult, hogy annyira megközelítették ezeket az ártalmatlannak tűnő hajókat, hogy már késő volt. A Dobolások alatt történt pár példa ilyen vagy hasonló eseményekre.<br><br>Szerkesztette: Bazooka Joe, Időpont: 2010-08-04 10:20
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.19 másodperc
Joomla templates by a4joomla