Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

Hajók, Tengeralattjárók
(1 olvasó:) (1) Vendég

TÉMA: Hajók, Tengeralattjárók

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 09 12:55 #37870

  • Roland
Kamikaze írta:
Hajcihő írta:
Roland írta:


Igen, talán ebben is megegyezhetünk. (De én akkor is úgy tartom, hogy a Szovjet katonák közül egyedül a Komissar elvtársak kaptak használható fegyvereket, igaz, volt belőlük elég).


Nos ebben is tévedsz. A szovjet elsővonalbeli alakulatok igencsak jól fel voltak fegyverezve, és a kiképzésük is jó volt.
A komisszárok száma pedig - az összlétszámhoz képest - jelentéktelen volt.
Csak hogy értsd: századonként volt belőlük egy. Az igaz, hogy a hatalmuk ugyanakkor majdnem korlátlan volt.
Ezzel viszont nem lehet háborút nyerni, mivel a németek magasról tettek rá, hogy mivel is \"inspirálták\" a szovjet katonákat a csatákban való bátor kiállásra.


Főleg vodkával (vagy ami iható és ütős volt) inspirálták őket a bátor kiállásra!


Igen, meg acél skulóval!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 09 13:07 #37873

Roland írta:
Kamikaze írta:
Hajcihő írta:
Roland írta:


Igen, talán ebben is megegyezhetünk. (De én akkor is úgy tartom, hogy a Szovjet katonák közül egyedül a Komissar elvtársak kaptak használható fegyvereket, igaz, volt belőlük elég).


Nos ebben is tévedsz. A szovjet elsővonalbeli alakulatok igencsak jól fel voltak fegyverezve, és a kiképzésük is jó volt.
A komisszárok száma pedig - az összlétszámhoz képest - jelentéktelen volt.
Csak hogy értsd: századonként volt belőlük egy. Az igaz, hogy a hatalmuk ugyanakkor majdnem korlátlan volt.
Ezzel viszont nem lehet háborút nyerni, mivel a németek magasról tettek rá, hogy mivel is \"inspirálták\" a szovjet katonákat a csatákban való bátor kiállásra.


Főleg vodkával (vagy ami iható és ütős volt) inspirálták őket a bátor kiállásra!


Igen, meg acél skulóval!


Bizony-bizony!
Főleg ha a bátor rohamozás elakadt a \"gonosz\" németek tüzében...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 09 13:12 #37874

Roland írta:
Oké!
Lehet rosszul vélem, de a Németek jobban tették volna, ha a Földközi tengert biztosítja az U-Bootokkal. Elég lett volna a Gibraltári szoros fennhatóság alá venni és már is hozzájutottak volna a szükséges időhöz az afrikai hadjáratok befejezéséhez.


Könyörgöm, nézd a dolgot geopolitikailag:

Az Atlanti óceánon érkezett Európába, Afrikába minden felszerelés, utánpótlás. Következésképpen az óceáni útvonalakat le kellett zárni.

A Földközi-tengeren pedig elégséges volt a Royal Navy ereje ahhoz, hogy mind a német, mind az olasz flottát sakkban tartsa.

Kétségkívül sikerült néhány tengeralattjárónak átcsúsznia Gibraltárnál, de esély sem volt arra, hogy ezt tömegesen megtegyék, majd ezután \"békésen\" újratöltsék őket, valami kies olasz kikötőben.

A dolog egészen egyszerűen nem így működött és nem is működhetett így.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 09 13:14 #37876

Kamikaze írta:

Főleg vodkával (vagy ami iható és ütős volt) inspirálták őket a bátor kiállásra!


Továbbá akár kölnivízzel is, mint apám mesélte.

Mindegy, hogy mi volt az a lényeg az volt, hogy ártson!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 09 13:15 #37878

Roland írta:

Igen, meg acél skulóval!


Az tényleg elég ütős volt, mivel a vasúti sínt is átütötte!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 09 13:17 #37879

Kamikaze írta:


Bizony-bizony!
Főleg ha a bátor rohamozás elakadt a \"gonosz\" németek tüzében...


Igaz. Zsukov mondta: \"Az aknamező megtisztításának legeredményesebb módja az, ha áthajtjuk rajta a gyalogságot.\"

Nos ehhez is kellett adni némi \"ösztönzést\".
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 09 14:57 #37892

  • Roland
Hajcihő írta:
Kamikaze írta:


Bizony-bizony!
Főleg ha a bátor rohamozás elakadt a \"gonosz\" németek tüzében...


Igaz. Zsukov mondta: \"Az aknamező megtisztításának legeredményesebb módja az, ha áthajtjuk rajta a gyalogságot.\"

Nos ehhez is kellett adni némi \"ösztönzést\".



Logikus módszer. Így csupán statisztikai veszteséget szenvednek.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 09 16:29 #37916

  • Zeki
Hadihajók, fejezzétek be!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 09 16:39 #37918

  • Roland
Oké Zeki.

Az én egyik kedvencem a Japán Furutaka: A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.<br><br>Szerkesztette: Roland, Időpont: 2010-08-09 18:40
Csatolmányok:
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 11 08:10 #38080

Szép hajó!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 11 10:45 #38085

  • Roland
Kamikaze írta:
Szép hajó!


Igen, valóban szép (meg kell jegyeznem, hogy nekem mindegyik Japán hadihajó szép). De sajnos 42-ben az Amerikaiak gondoskodtak róla, hogy ez a csodálatos hajó ne szelhesse többé a habokat.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 11 11:20 #38090

Hajcihő írta:
Roland írta:
Oké!
Lehet rosszul vélem, de a Németek jobban tették volna, ha a Földközi tengert biztosítja az U-Bootokkal. Elég lett volna a Gibraltári szoros fennhatóság alá venni és már is hozzájutottak volna a szükséges időhöz az afrikai hadjáratok befejezéséhez.


Könyörgöm, nézd a dolgot geopolitikailag:

Az Atlanti óceánon érkezett Európába, Afrikába minden felszerelés, utánpótlás. Következésképpen az óceáni útvonalakat le kellett zárni.

A Földközi-tengeren pedig elégséges volt a Royal Navy ereje ahhoz, hogy mind a német, mind az olasz flottát sakkban tartsa.

Kétségkívül sikerült néhány tengeralattjárónak átcsúsznia Gibraltárnál, de esély sem volt arra, hogy ezt tömegesen megtegyék, majd ezután \&quot;békésen\&quot; újratöltsék őket, valami kies olasz kikötőben.

A dolog egészen egyszerűen nem így működött és nem is működhetett így.



Ez így van, csak hogyha így nézzük, akkor ismét leszerepelt az olasz hadsereg, mert a II. világháború előtt inkább a tengeri flottára akarta fektetni a hangsúlyt a Duce. ( ami lényegében sikerült is.)
A Royal Navy bevethette gyarmati kikötőit is, melyek miatt előnyhöz jutottak, a Suezi-csatorna miatt pedig biztonságosan juthatták el szárazföldi csapataikat Egyiptomba.
Ami a DAK-ot illeti, a máltai támaszpont miatt volt oly nehéz az utánpótlás szállítás (Máltát meg is ostromolta evégett Göring)
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 11 11:28 #38092

  • Roland
cserpakszabi írta:
Hajcihő írta:
Roland írta:
Oké!
Lehet rosszul vélem, de a Németek jobban tették volna, ha a Földközi tengert biztosítja az U-Bootokkal. Elég lett volna a Gibraltári szoros fennhatóság alá venni és már is hozzájutottak volna a szükséges időhöz az afrikai hadjáratok befejezéséhez.


Könyörgöm, nézd a dolgot geopolitikailag:

Az Atlanti óceánon érkezett Európába, Afrikába minden felszerelés, utánpótlás. Következésképpen az óceáni útvonalakat le kellett zárni.

A Földközi-tengeren pedig elégséges volt a Royal Navy ereje ahhoz, hogy mind a német, mind az olasz flottát sakkban tartsa.

Kétségkívül sikerült néhány tengeralattjárónak átcsúsznia Gibraltárnál, de esély sem volt arra, hogy ezt tömegesen megtegyék, majd ezután \&quot;békésen\&quot; újratöltsék őket, valami kies olasz kikötőben.

A dolog egészen egyszerűen nem így működött és nem is működhetett így.



Ez így van, csak hogyha így nézzük, akkor ismét leszerepelt az olasz hadsereg, mert a II. világháború előtt inkább a tengeri flottára akarta fektetni a hangsúlyt a Duce. ( ami lényegében sikerült is.)
A Royal Navy bevethette gyarmati kikötőit is, melyek miatt előnyhöz jutottak, a Suezi-csatorna miatt pedig biztonságosan juthatták el szárazföldi csapataikat Egyiptomba.
Ami a DAK-ot illeti, a máltai támaszpont miatt volt oly nehéz az utánpótlás szállítás (Máltát meg is ostromolta evégett Göring)


Az Olaszok és a Németek nagyon számítottak arra, hogy a Spanyolok tengelyhatalmi oldalon harcbalépnek és biztosítják a Gibraltári szorost, ezáltal ismét Olasz kézbe adva a Földközi tenger irányítását.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 11 11:36 #38094

  • Zeki
Roland írta:
Az én egyik kedvencem a Japán Furutaka:


Szerintem is az egyik legjobb japán hajótípus, és nehézcirkálónak sem rossz. Testvére Kako is csodálatos példány volt, míg szembe nem találták magukat amerikai rombolókkal s el nem süllyedtek 1942-ben. De a Japán Császári Haditengerészet ebből a két hajóból fejlesztette ki az Aoba-osztályú cirkálókat.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 11 11:40 #38097

Hitler ezt hogy remélhette, hogy egy olyan országban, ahol több éven át polgárháború zajlik, még beugrik egy világháborúba is:S
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.19 másodperc
Joomla templates by a4joomla