Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

Hajók, Tengeralattjárók
(1 olvasó:) (1) Vendég

TÉMA: Hajók, Tengeralattjárók

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 14 20:08 #38636

  • Roland
Gipszj írta:
Az olaszoknak nem volt gyakorlatuk a repülőgép-hordozók építésében, az anyahajó leszállásra alkalmas repülőgépek építésében sem és az anyahajó üzemeltetésében sem. A fedélzeti repülőgép, amelyik anyahajó leszállásra alkalmas az jelentősen eltér a szárazföldi repülőgéptől. Jobb kilátás, erősebb futómű, a sárkánynak is erősebbnek kell lennie. Az anyahajó leszállás az a leszállás egy külön fajtája, a gépet kilebegtetés nélkül kenik oda a fedélzethez úgy, hogy nagy teljesítmény tartományban dolgozó a motor mellett a fékezőhorog rántja le a gépet a fedélzetre. A Spitfire nem bírta ezt az igénybevételt, pedig amúgy jó gép volt. A Hellcat is ezért volt olyan nehéz dög.


Hát igen. Miután rádöbbentek az Olaszok, hogy repülőgép hordozók is kellenek a flottájába ahhoz, hogy ismét a Földközi tenger urai legyenek, minden erejükből próbáltak alkalmazkodni az ehhez szükséges elvárásnak, de sem anyagilag, sem pedig technikailag nem álltak azon a szinten, hogy ezt teljesíteni tudják. Mellesleg az idő is szorította őket.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 15 07:24 #38681

  • Bazooka Joe
Hajcihő írta:
Zeki írta:
Igen, a britek jól döntöttek, a franciáknak meg a büszkeségük ami nem hagyta őket, hogy elhajózzanak.
Meg az idő hiánya, mert idő mint tudjuk nincs sok.


Pontosan.
Hozzájárult még a - jogos - félelem, hogy a németek hogyan állnának bosszút a védtelen francia lakosságon (példa: Oradour sur Glane).


Oradour sur Glane egy pirinyót később volt, mint amikor a britek elsüllyesztették a francia hadihajókat...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 15 07:31 #38683

  • Zeki
Bazooka Joe írta:

Hajcihő írta:

Zeki írta:

Igen, a britek jól döntöttek, a franciáknak meg a büszkeségük ami nem hagyta őket, hogy elhajózzanak.

Meg az idő hiánya, mert idő mint tudjuk nincs sok.



Pontosan.

Hozzájárult még a - jogos - félelem, hogy a németek hogyan állnának bosszút a védtelen francia lakosságon (példa: Oradour sur Glane).


Oradour sur Glane egy pirinyót később volt, mint amikor a britek elsüllyesztették a francia hadihajókat...


Szerintem, Hajcihő egy hasonlatot akart mutatni, nem konkrétumot.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 15 07:34 #38684

  • Zeki
Roland írta:
Az Olasz haditengerészet egyik szép darabja volt a Vittorio Veneto is.


Igen. Hát annak is elég megalázó sorsa lett. Legnagyobb szövetségesük tette használhatatlanná, majd lebontották.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 15 08:05 #38688

  • Roland
Zeki írta:
Roland írta:
Az Olasz haditengerészet egyik szép darabja volt a Vittorio Veneto is.


Igen. Hát annak is elég megalázó sorsa lett. Legnagyobb szövetségesük tette használhatatlanná, majd lebontották.


Hát igen. Én úgy vélem, hogy a Németek (jogosan) többet vártak el az Olasz Haditengerészettől.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 15 12:10 #38747

Zeki írta:
Bazooka Joe írta:

Hajcihő írta:

Zeki írta:

Igen, a britek jól döntöttek, a franciáknak meg a büszkeségük ami nem hagyta őket, hogy elhajózzanak.

Meg az idő hiánya, mert idő mint tudjuk nincs sok.



Pontosan.

Hozzájárult még a - jogos - félelem, hogy a németek hogyan állnának bosszút a védtelen francia lakosságon (példa: Oradour sur Glane).


Oradour sur Glane egy pirinyót később volt, mint amikor a britek elsüllyesztették a francia hadihajókat...


Szerintem, Hajcihő egy hasonlatot akart mutatni, nem konkrétumot.


Szerintem is. Ez egy közismert eset, tehát jó példa.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 15 12:15 #38748

Gipszj írta:
Az olaszoknak nem volt gyakorlatuk a repülőgép-hordozók építésében, az anyahajó leszállásra alkalmas repülőgépek építésében sem és az anyahajó üzemeltetésében sem. A fedélzeti repülőgép, amelyik anyahajó leszállásra alkalmas az jelentősen eltér a szárazföldi repülőgéptől. Jobb kilátás, erősebb futómű, a sárkánynak is erősebbnek kell lennie. Az anyahajó leszállás az a leszállás egy külön fajtája, a gépet kilebegtetés nélkül kenik oda a fedélzethez úgy, hogy nagy teljesítmény tartományban dolgozó a motor mellett a fékezőhorog rántja le a gépet a fedélzetre. A Spitfire nem bírta ezt az igénybevételt, pedig amúgy jó gép volt. A Hellcat is ezért volt olyan nehéz dög.


Pontosan. Kontrollált zuhanásnak is hívják az ilyen leszállást.
Egyébiránt nem egyszerű érzés, volt benne részem - utasként - a frász rámjött, pedig nem vagyok egy félős típus, mert mindennel ellenkezik, amit addig tanultam, tudtam, és átéreztem, ráadásul, alaposan felülírja az ember ösztöneit.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 15 12:27 #38750

  • Gipszj
Többször volt alkalmam mostanában Airbus 319-el, 320-al utazni. Gyanús volt, hogy lebegtetés nélkül siklásból fogott földet, a főfutó is mintha erősebb lett volna a szokásosnál. Ha tényleg jól láttam, akkor ez valószínüleg az automatikus leszállásra való képesség miatt van így.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 15 13:21 #38757

  • Zeki
Roland írta:
Hát igen. Én úgy vélem, hogy a Németek (jogosan) többet vártak el az Olasz Haditengerészettől.


Hát szerintem meg nem. A német vezetés túl sokat várt el szövetségeseitől, márpedig azok nem voltak olyan szinten, hogy képesek lettek volna világháborút nyerni. Az olaszoktól hiába várták el egy flotta felállítását, ha nem volt miből felállítani. Ez olyan, mint amikor Magyarországtól várták el, hogy még több embert küldjön a frontra. És ha nem tette ezt a \"szövetséges\" akkor már meg is szálltuk az országát. A németek a saját fegyverkezési programjuk miatt hitték, hogy más nemzetek is képesek ilyen gyors fejlődésre.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 15 13:56 #38768

  • Roland
Zeki írta:
Roland írta:
Hát igen. Én úgy vélem, hogy a Németek (jogosan) többet vártak el az Olasz Haditengerészettől.


Hát szerintem meg nem. A német vezetés túl sokat várt el szövetségeseitől, márpedig azok nem voltak olyan szinten, hogy képesek lettek volna világháborút nyerni. Az olaszoktól hiába várták el egy flotta felállítását, ha nem volt miből felállítani. Ez olyan, mint amikor Magyarországtól várták el, hogy még több embert küldjön a frontra. És ha nem tette ezt a \"szövetséges\" akkor már meg is szálltuk az országát. A németek a saját fegyverkezési programjuk miatt hitték, hogy más nemzetek is képesek ilyen gyors fejlődésre.


Hát, azért a Japánok egész jól alkalmazkodtak a technikai fejlődéshez (főként a flottájuk fejlesztésénél.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 15 13:59 #38773

  • Zeki
Egy fecske nem csinál nyarat...Japán és Németország nem lett volna elég.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 15 14:02 #38777

  • Roland
Zeki írta:
Egy fecske nem csinál nyarat...Japán és Németország nem lett volna elég.


De mind Németország, mind Japán elég közel állt a minőségi fölény megszerzéséhez. (Ami jócskán megváltoztatta volna a történelmet.)
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 15 15:11 #38801

Gipszj írta:
Többször volt alkalmam mostanában Airbus 319-el, 320-al utazni. Gyanús volt, hogy lebegtetés nélkül siklásból fogott földet, a főfutó is mintha erősebb lett volna a szokásosnál. Ha tényleg jól láttam, akkor ez valószínüleg az automatikus leszállásra való képesség miatt van így.


Nagy valószínűséggel igazad lehet. Kétségkívül kinyitja a féklapjait, meg az ívelőlapjait, de nem a klasszikus módon \"eszi meg\" a sebességet, hanem pontos besiklás alatt. Valószínű, hogy a haditengerészeti repülőktől vették át a technikát és technológiát.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 15 15:12 #38803

Roland írta:
Zeki írta:
Egy fecske nem csinál nyarat...Japán és Németország nem lett volna elég.


De mind Németország, mind Japán elég közel állt a minőségi fölény megszerzéséhez. (Ami jócskán megváltoztatta volna a történelmet.)


A háborúban egy nap is sok, de itt évekről volt szó, amiről szó sem lehetett.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc Hajók/Tengeralattjárók 2010 aug. 15 16:56 #38821

  • Roland
Hajcihő írta:
Roland írta:
Zeki írta:
Egy fecske nem csinál nyarat...Japán és Németország nem lett volna elég.


De mind Németország, mind Japán elég közel állt a minőségi fölény megszerzéséhez. (Ami jócskán megváltoztatta volna a történelmet.)


A háborúban egy nap is sok, de itt évekről volt szó, amiről szó sem lehetett.


Hát igen. Ha valaki forró fejjel kezd bele egy háborúba...
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.18 másodperc
Joomla templates by a4joomla