Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

Hajók, Tengeralattjárók
(1 olvasó:) (1) Vendég

TÉMA: Hajók, Tengeralattjárók

Válasz/Re:Hajók, Tengeralattjárók 2011 jan. 23 10:42 #51677

  • Panther
Igen, a szárazföldi tüzérség pontosabb is volt, hisz nem hullámzott alatta a föld. De azért figyelemreméltó, hogy pl. : a Missuri milyen sokáig állt szolgálatban.


Kérlek, mellőzzük az msn féle helyesírást.<br><br>Szerkesztette: cserpakszabi, Időpont: 2011-01-23 12:55
Téma zárolva.

Válasz/Re:Hajók, Tengeralattjárók 2011 jan. 23 11:11 #51681

  • Gipszj
A dolgokhoz hozzátartozik az is, hogy pontosan lőni csak arra lehet amit látni. A legnagyobb távolság amiről ágyúval a célt eltalálták 24km körül volt, ezt a Warspite produkálta. Állítólag volt egy hajó amelyik 2-300m-rel nagyobb távolságról talált. De ennek semmi jelentősége. Pontcélok ellen 15-20km lehet az a távolság amire biztosan lehet lőni, de már itt is sokszor alkalmaztak repülőgépet a célzás pontosításához. Attól, hogy egy ágyú nagyobb még nem látok messzebbre. 150-200m szórás az nem nagy ilyen távolságból, de jó védett pontcélok ellen több mint sok.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Hajók, Tengeralattjárók 2011 jan. 28 06:38 #51893

  • Com. Hakapeszi
Igen igen a Scharnhorstról rebesgetik, hogy bevitt egy találatot nagyobb lőtávról a Gloriusnak, de tényleg nem túl fontos ez.

A Blücher esete mondjuk, azért vicces, mert kb. félévszázados korú fegyverekkel intézték el és szerecséjük volt mert a németek gyanútlanul jó közel jöttek.
De tény ami tény a partvédelmi tüzérség előnyben van a hajókkal szemben. Ha jól emlékszem a USS Texas is vagy 3 óráig csatázgatott egy német üteggel 1944 június vége fele valamikor, és bár a tüzérsége jóval erősebb volt( 360 milisek 240-esek ellen) sok mindent nem ért el csak egy ágyút sikerült szétlőnie. Mondjuk a németek se ártottak neki sokat, igaz eltalálták néhányszor.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Hajók, Tengeralattjárók 2011 jan. 28 06:50 #51896

  • Gipszj
Egészen pontosan a Texas főtüzérsége 14\&quot;-os volt. (356mm-nek szokták mondani)
Téma zárolva.

Válasz/Re:Hajók, Tengeralattjárók 2011 jan. 28 07:14 #51899

  • Com. Hakapeszi
Egész pontosan annyi, de egy kis kerekítéssel talán nem húzom le a fórum színvonalát. Sajnos a hüvelykben való számolásra nehezen állok rá, jobb nekem a metrikus.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Hajók, Tengeralattjárók 2011 jan. 28 07:46 #51900

  • Gipszj
Jó a metrikus is, csak jó legyen az érték. Egyébként azt gondolják, hogy ilyen hozzávetőlegesen jók amiket írsz.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Hajók, Tengeralattjárók 2011 jan. 28 08:32 #51903

  • Com. Hakapeszi
Rendben, majd vigyázok, vagy korrigálok máskor netről ha ne emlékszem pontosan. Bár meg kell hagyni hogy katonai berkekben se ritka, hogy más kalibert adnak meg a hivatalos elnevezésben, mint ami a tényeleges. Lásd a brit 3 hüvelykes aknavető, aminek tényleges kalibere 3.2 hüvelyk vagyis 81.2 mm. Jelen esetben persze erről nincs szó.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Hajók, Tengeralattjárók 2011 jan. 28 13:34 #51906

  • LekvárosTraktorkerék
Gipszj, annyira sarkítasz, hogy az szinte már fáj. Mindenesetre tiszteletben tartom a véleményed amit olyan ész nélkül magadévá tettél a sok idevágó könyvből és cikkből. Viszont ha használnád az eszed rájöhetnél, hogy mindezek amiket leírtál gyengeségnek az összes!! hajótípusra vonatkozhatnak.
Csakhogy azért mégis szemléltessem a te logikádat: én meg arra következtethetnék ennyi erővel, hogy a repülőgépeknek meg semmi esélyük a föld/levegő rakétákkal szemben, ezért ezentúl minden országnak csak ilyen típusú rakétákat kellene gyártani a repülőgépek helyett, olcsóbbak, kisebbek...
Érdekes milyen eredményekre lehet így jutni.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Hajók, Tengeralattjárók 2011 jan. 28 14:06 #51907

  • Gipszj
Sajnálatos módon az a tény, hogy a II. világháború alatt a hajókon a felszíni célok elleni tüzérség rovására a légvédelmi tüzérséget megsokszorozták arra mutat, hogy MINDEN országban az a vélemény alakult ki, hogy a csatahajóknak végük. 1943-ban a Yamatoról és a Musashiról leszerelték az oldalsó 155mm-es tornyokat,helyettük légvédelmi tüzérséget erősítették. a Yamatónak építésekor 24 db 25mm-es légvédelmi lövege volt, 1944 júliusban már 152 db. A Musashi fegyverzete hasonlóan alakult. Az amerikai hajóké is, ez általános tendencia volt. A német hajókon kevésbé figyelhető ez meg, mert vagy leszerelték őket vagy elsüllyedtek.
Részemről no comment.
Kiegészítésképpen:
A Yamato osztály harmadik hajóját már repülőgép hordozóként fejezték be, a Hyuga-t és az Ise-t is átépítették fél anyahajónak, leszerelve 3 db 356mm-es tornyot. Az más kérdés hogy megfelelő rep. gépek nélkül nem sokra mentek vele.

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-01-28 15:18<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-01-28 15:19
Téma zárolva.

Válasz/Re:Hajók, Tengeralattjárók 2011 jan. 28 14:23 #51908

  • Gipszj
Az angolok és az amerikaiak a háború alatt építettek 15 db csatahajót és több mint száz repülőgép hordozót. Csak az Essx osztályból vagy harmincat.
Ezek szerint senki sem értett hozzá, aki a flottánál volt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Hajók, Tengeralattjárók 2011 jan. 28 14:41 #51909

  • Gipszj
A repülőgép kontra légvédelmi rakéta ügy egy kicsit más. Cél az ellenséges támadó repülőgépek minél messzebb, még az ellenség hátországa fölött történő megsemmisítése. Erre megbízhatóan csak a repülőgép vagy a nukleáris rakéta képes. Probléma saját támadó gépek megkülönböztetése az ellenséges gépektől. Az IFF rendszer lehallgatható és megfejthető, onnan kezdve már nem lehet tudni, hogy a rakéta kit talál el. Az irreguláris erők kedvelt fegyvere a légvédelmi rakéta, nekik nincs repülőgépük, kockázat semmi.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Hajók, Tengeralattjárók 2011 jan. 28 15:51 #51912

  • Panther
Igen, az asszimetrikus hadviselésben a lőj és dobd el típusú fegyverek, mint pl. Afganisztánban a Stinger, igen hasznosak, ha az ellenfél abszolút légi fölényt élvez.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Hajók, Tengeralattjárók 2011 jan. 28 16:40 #51914

Gipszj írta:
Az angolok és az amerikaiak a háború alatt építettek 15 db csatahajót és több mint száz repülőgép hordozót. Csak az Essx osztályból vagy harmincat.
Ezek szerint senki sem értett hozzá, aki a flottánál volt.


Én hivatlos adatokat néztem, 40-50 közötti volt a legyártot mennyiség. Biztos hogy nem 100 felett... A japánok évente 3-4 rephordozót építettek, az usa 43ban kb 10+, de ez volt a csúcs is. 44-45 ben már nem ment évi 10 felé a gyártott rephordozó szám. 100 az irreális.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Hajók, Tengeralattjárók 2011 jan. 28 18:09 #51921

  • Com. Hakapeszi
Csak a Casablanca osztályú kísérő hordozóból vagy 50-t építettek az amerikaiak a háború alatt. Hordozó alatt nem csak a nagyobbakra kell gondolni, a kicsik építése is ugyanúgy a repülők térnyerését jelenti.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Hajók, Tengeralattjárók 2011 jan. 29 11:27 #51965

Úgy bizony!

De akkor már japán oldalon se feledkezzünk meg arról, hogy a Mogami-osztály cirkálóit és az Ise-osztály csatahajóit átépítették hibrid-anyahajónak a midway-i kudarcuk (és 4 nehéz hordozó elvesztése) után.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.11 másodperc
Joomla templates by a4joomla