Gipszj írta:
A tengeralattjáróval szállított repülőgépeknél szerintem problematikus a tengeralattjáró mérete. A tengeralattjáró nagyméretű repülőt nem tud szállítani, mert a működtetéséhez szükséges üzemanyagnak el kell férnie, sőt a fegyverzetnek is, meg a pótalkatrészeknek. Ha a repülőt szétszedhető kicsire sokáig tart összerakni, majd a bevetés végén szétszedni.
Az összeszereléshez is hely kell. Ha szerelés közben éri támadás a hajót akkor baj van, a tengeralattjáró legfontosabb tulajdonsága, hogy gyorsan le tud merülni.
Az előzőekből következik, hogy nagyméretű repülő nem fér el, a kicsinek pedig kicsi a teherbírása is. Felderítőnek jó, másra nem nagyon. A repülő csak a vízre tud leszállni, ehez úszótalp kell, ami sok helyet foglal el és a teljesítményt is nagyon lerontja. Négy repülőgéphordozó elvitt 300-350 repülőgépet. A hordozók személyzete (tengerészek) ehhez mintegy 6000 fő lehetett. Ehhez jött még a hajózó személyzet és a repülőgépek kiszolgálói. Egy kisméretű ( VII A) típusú tengeralattjáró személyzete negyven fő körül volt. Ha két gépet számolunk egy tengeralattjáróra, akkor is ehhez hatezer ember kell, ha nagyobb méretű a tengeralattjáró (mint a valóságban) akkor még több. Nagyobb gond, hogy minden hajóra kell minden fajta szerelő (motor, sárkány, fegyverzet és különleges) Anyahajónál kevesebb szakember is elég, mert nem fog az összes gép egyszerre meghibásodni, egy ember 3-4 gépet is kiszolgál. Ha a tengeralattjáró egy gépet veszít az fele fegyverzete. Most elsőre ami eszembe jut, de még biztosan van sok más is.
Amit most felsoroltál, az igaz. De a japán mérnökök -kivéve a gépek számát- mindenre megoldást találtak.
A tengeralattjáró mérete: két tengeralattjárót raktak össze. A szállítás: egy hangárban. ,,Síneken\" futottak az úszótalpak. A repülőgépek szárnyaival ügyskedtek: a szárnyakat úgy készítették, mint az anyahajón szolgáló gépeknek: a szárnyak közepénél kettéhajtható. A japán gépeknél tovább mentek: ahol a törzs és a szárny találkozott, el lehetett forgatni 90 fokkal, majd azt további csavarással a géppel párhuzamosan be lehetett hajtani. Így nem kellett szétszedni a gépeket. A gépeknek kellett egy kis idő általában, míg bemelegedik a motor. Itt, a tengeralattjáróknál nem tehették meg azt, hogy sokáig időzzön a tengeralattjáró a felszínen, míg a repülőgép a felszálláshoz alkalmas állapotba jusson. Ezt megoldották: a hangár kinyitása előtt forró motorolajat juttattak a motorba egy apró cső segítségével, így nem vesztettek időt. Ja, a gépek régebbi típusú egyfedelű gépek voltak.