Roland írta:
Hajcihő írta:
Roland írta:
Meggyőződésem, hogy a Shermanoknál még a Japán Type 97 modelek is jobbnak bizonyultak!
Azért talán nem! Egy biztos, hogy nem egy jó konstrukció volt.
Persze, miután a háborút követően Izrael továbbfejlesztette, eléggé ütős géppé vált, mégha nem is volt egy csúcsfegyver.
Egy bizonyos: Képes volt a német csapatokra akkora nyomást gyakorolni, hogy azok feladják az állásaikat.
tehát eredményes volt, de pokoli áldozatok árán.
Hát, kétségtelen, hogy a Shermanoknak előnye is volt. Például a mozgékonyság, fürgeség, döntött homlokpáncélzat, stb. De hátránya is akadt bőven. A kis kalibert nem említem, mert már megbeszéltük, hogy a lövedék fajtája a domináns

. De nyilvánvaló, hogy a legnagyobb baklövés amit a tervezői elkövettek az, hogy benzines motorral látták el. Így a csekély esélyét is elvették a személyzetnek attól, hogy egy végzetes találat bekapása után kimeneküljön a harckocsiból.
Megint az általánosítás. Melyik Shermanről beszélsz?
A Sherman egy gyűjtőfogalom. Az összes M4-es beletartozik, kedzve a sima M4-től az M4A6-ig, sőt még tovább is ha a 60-as évekig nézzük.
Ha Shermant említesz, akkor a Sherman benzines és dízeles volt. Ugyanis az M4A2, amiből legyártottak kb 8500 darabot, 3 változatban, az speciel pont dízeles volt. Ilyen M4A2-t kapott pl. Szovjetunió is. (Az első két M4A2 változat a korai és kései széria volt, és a homlokpáncéljuk dőlészögéről lehet felismerni őjet, tovább M4A2-ből volt az M4A276(W), ami a nedves lőszertárolót kapta meg és a 76,2 mm-es M1A1 ágyút.
Úgyhogy ha benzines Shermanről beszélsz akkor légyszíves írd oda, hogy pl. az M4A1-ről beszélsz, vagy az M4A3-ról, különben kinevetnek.