A kötényezés nem volt újkeletű találmány. A náci propaganda azt hangoztatja, hogy ez milyen praktikus volt, meg milyen ötletes német dolog.
Elárulom: A Matilda 2 is kötényezett volt, a Somua S35 is. A futűművet egy páncéllemezzel védték.
A Matildánál azért döntöttek ilyen lemezről, mert a Matilda I. legsérülékenyebb volt a lánctalpánál.
A Somua S35 apró futógörgpőkkel volt felszerelve és az önhordó alváza is sérüléken yvolt, ezért itt is kapott egy páncéllemezt.
itt jól látható a matulda II páncéllemeze, vagyis köténye:
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Itt pedig láthatjátok, amint a Somua S35 egy helyes kis szoknyácskával illegeti magát:
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Mondjuk mindkét harckocsinál volt eg yhátránya a kötényezésnek: ha valamilyen úton--módon megsérüét a lánctalp vagy a futógörgők valamelyike, akkor ezt a kötényt le kellett bontani. És az nem volt könnyű, szó szerint.
érdekes megoldás az FCM36 nveű francia harckocsi esetében a döntött kötény a lánctalp védelmére.
A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Amúgy tudjátok mi az érdekes? Mind a kommunista, és mind a náci propaganda menőz9tt olyan dolgokkal, amiket a farnciák találtak ki.
Pl. a T-34-es öntött tornya technikai barvúr volt és a szovjetek találták ki elsőként. Ezt egy könyben olvastam! Hát jó nagyot tévedtek! a franciák készítették az első öntött tornyot. Sőt a franciák harckocsitestet is öntöttek, jóval a Shermanek előtt.
De franciák használtak először önzáró üzemeanyagtartályokat, fenékbúvónyílást, elektromos indítót, stb...
Amúgy Libertor kérdésére válazsolva, számított hát. Az amerikaiak így tudták legkönnyíebben kivégezni a Tigriseket meg Párducokat. ha megbénul akkor akár ki is lehet éheztetni a kezelőket.

Amúgy azt a taktikát a németek is alkalmazták a KV harckocsik ellen.