A csodafegyver az, ami mgváltoztatja a hború menetét döntően. és amikor 1942-ben megérkztek az első Shermanek, kllemetlen meglptésnk biznyultak a németek számára. Éppúgy a T-34-esek. De csodafegyver a tök egyszerű Katyusa is, vagy akár a 88-as is régebben. Csodafegyver a Spitfire és a Hurricane szintén, a Bf-109 is. Vagy a Gamma-Juhász lőelemképző is, ami nagyban megsegítette a légvédelmi tüzéreink munkáját, sőt a németeknek is adtunk át belőle.
A tervrajzok, prototípusok nem mások mint elkesredett ötetek, próbálkozások, amik sokszor gyerekcipőbn jártak, vagy megvalósíthatatlanok voltak. Ezek a dolgok viszont inkább vereség jelei. Minőséggel és ötletességgel igyekeztek pótolni a mennyiséget. De nem jött össze. Ennyi erővel a németek is loptak sok mindent a háború előtt.Például az Opel cég története honnan ered, A kezdeti varrógép és kerékpárgyártú üzem a századfordulón egy francia autógyárral szerződött le és ebből lett az első Opel autó, az Opel-Darracq, aminek mindenne francia volt, csupán a karosszéria készült az Opelben. A teherkocsi gyártás meg a General Motors licensze alapján indul tbe, Ford tervekkel. Hopá-hoppá--- A híres Opel-Blitz teherkocsi család amerikai? Aztaaaaaaa.... a kis sunyi nácikák amcsi teherkocsikat gyártottak? Hogy voltak képesek untermensch gyárak termékeink licenszét felhazsnálni? A német Fordokról ne is beszéljünk. Ford BB, Ford G917 és társaik. Ó bocsának, ezek még az amerikai nevet is mghagyták. Ejnyebejnye...
És mi van a híres Christie futóművel a Panzer II Ausf. D-nél?
És hogy képzelték a kis huncutok a szovjetek által lenyúlt francia 37 mm-es ágyújából megalkotni a pak36-ot? Ezek a fránya kis németek... És a csudába is... Mind koppintásokkal rohanták le Európát! Éppen úgy ahogy koppintásokkal, és tervrajzokkal fejlesztett ki fegyverket a két szuperhatalom 1945 után...
Úgyhogy ne hozzuk fel ezt a német tervek lopkodását és felhazsnálását, mert a nácik is ugyanezt tették.