Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

Az ún. csodafegyverek
(1 olvasó:) (1) Vendég

TÉMA: Az ún. csodafegyverek

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2010 aug. 12 14:16 #38326

  • Bazooka Joe
Roland írta:
Vadászbombázó Pl: a Dornier 335, mert ott az elsődleges fegyvernek az MK 103-as és az MG 151-es számítanak.


És ugyanilyen alapon a Me-262 is. De alapvetően őt is elfogó vadászgépnek tervezték, csak aztán egy okos ember beleszólt...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2010 aug. 12 14:19 #38330

  • Roland
Bazooka Joe írta:
Roland írta:
Valóban volt két 30mm-es MK 108-as gépágyúja, de azokat is levegő-föld fegyvernek szerelték rá.


A gépágyúk nem levegő föld fegyverek...

Amikre te gondolsz azok az R4M nem irányítható rakéták voltak, melyeket fából készült indítósíneken szereltek fel a 262-re.


Igen, lehetséges. Kösz.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2010 aug. 12 14:21 #38331

  • Roland
Bazooka Joe írta:
Roland írta:
Vadászbombázó Pl: a Dornier 335, mert ott az elsődleges fegyvernek az MK 103-as és az MG 151-es számítanak.


És ugyanilyen alapon a Me-262 is. De alapvetően őt is elfogó vadászgépnek tervezték, csak aztán egy okos ember beleszólt...


Hát, valóban ostoba húzás volt.
Esetleg ezek a gépek nem feleltek volna meg zuhanóbombázónak? Vagy ahhoz túl nagy volt a sebességük?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2010 aug. 12 15:43 #38359

  • Gipszj
Bazooka Joe írta:
Roland írta:
Valóban volt két 30mm-es MK 108-as gépágyúja, de azokat is levegő-föld fegyvernek szerelték rá.


A gépágyúk nem levegő föld fegyverek...

Amikre te gondolsz azok az R4M nem irányítható rakéták voltak, melyeket fából készült indítósíneken szereltek fel a 262-re.

A fényképen négy gépágyú van, kettő egészen fönt, alig lehet észrevenni.
A bomba függesztők a 262-nél az orra alatt, a szárny előtt voltak, ezen nem látom őket.<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2010-08-12 17:45
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2010 aug. 12 15:47 #38361

  • Roland
Gipszj írta:
Bazooka Joe írta:
Roland írta:
Valóban volt két 30mm-es MK 108-as gépágyúja, de azokat is levegő-föld fegyvernek szerelték rá.


A gépágyúk nem levegő föld fegyverek...

Amikre te gondolsz azok az R4M nem irányítható rakéták voltak, melyeket fából készült indítósíneken szereltek fel a 262-re.

A fényképen négy gépágyú van, kettő egészen fönt, alig lehet észrevenni.
A bomba függesztők a 262-nél az orra alatt, a szárny előtt voltak, ezen nem látom őket.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2010-08-12 17:45


Sajnos én nem látom.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2010 aug. 12 15:57 #38365

  • Zeki
Lehet leszedték, prototípus?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2010 aug. 12 16:03 #38368

  • Roland
Gipszj írta:
Bazooka Joe írta:
Roland írta:
Valóban volt két 30mm-es MK 108-as gépágyúja, de azokat is levegő-föld fegyvernek szerelték rá.


A gépágyúk nem levegő föld fegyverek...

Amikre te gondolsz azok az R4M nem irányítható rakéták voltak, melyeket fából készült indítósíneken szereltek fel a 262-re.

A fényképen négy gépágyú van, kettő egészen fönt, alig lehet észrevenni.
A bomba függesztők a 262-nél az orra alatt, a szárny előtt voltak, ezen nem látom őket.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2010-08-12 17:45


Igen, ez egy rekonstruált darab, előfordulhat, hogy ezt-azt leszedtek róla.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2010 aug. 12 17:24 #38381

  • Gipszj
Roland írta:
Gipszj írta:
Bazooka Joe írta:
Roland írta:
Valóban volt két 30mm-es MK 108-as gépágyúja, de azokat is levegő-föld fegyvernek szerelték rá.


A gépágyúk nem levegő föld fegyverek...

Amikre te gondolsz azok az R4M nem irányítható rakéták voltak, melyeket fából készült indítósíneken szereltek fel a 262-re.

A fényképen négy gépágyú van, kettő egészen fönt, alig lehet észrevenni.
A bomba függesztők a 262-nél az orra alatt, a szárny előtt voltak, ezen nem látom őket.&lt;br&gt;
&lt;br&gt;Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2010-08-12
17:45


Sajnos én nem látom.


Hüvelykivető nyílás is négy van, ebből kettő látszik, a másik oldalon is van kettő.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2010 aug. 12 17:30 #38383

  • Bazooka Joe
A képen szereplő gép az Egyesült Államok Légierejének Nemzeti Múzeumában található (National Museum of the United States Air Force). Ott csak annyit info van a típusáról, hogy \&quot;Messerschmitt Me 262A Schwalbe\&quot;.

Ez a típusnév pontatlan, hiszen az igazi \&quot;Schwalbe\&quot;-nak (Fecskének) a Me-262A-1a-t nevezték.

Mondjuk elsődlegesen nem én írtam a kép alá, hogy ez egy Me-262A-2a/U1 vadászbombázó, hanem Roland.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2010 aug. 12 17:53 #38390

  • Roland
Bazooka Joe írta:
A képen szereplő gép az Egyesült Államok Légierejének Nemzeti Múzeumában található (National Museum of the United States Air Force). Ott csak annyit info van a típusáról, hogy \&quot;Messerschmitt Me 262A Schwalbe\&quot;.

Ez a típusnév pontatlan, hiszen az igazi \&quot;Schwalbe\&quot;-nak (Fecskének) a Me-262A-1a-t nevezték.

Mondjuk elsődlegesen nem én írtam a kép alá, hogy ez egy Me-262A-2a/U1 vadászbombázó, hanem Roland.


Ok. Jogos.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2010 aug. 21 20:01 #39904

Roland írta:
Bazooka Joe írta:
Roland írta:
Vadászbombázó Pl: a Dornier 335, mert ott az elsődleges fegyvernek az MK 103-as és az MG 151-es számítanak.


És ugyanilyen alapon a Me-262 is. De alapvetően őt is elfogó vadászgépnek tervezték, csak aztán egy okos ember beleszólt...


Hát, valóban ostoba húzás volt.
Esetleg ezek a gépek nem feleltek volna meg zuhanóbombázónak? Vagy ahhoz túl nagy volt a sebességük?



Hans Rudel híres pilóta Junker Ju-87 zuhanóbombázójával támadásnál rendkívűl közel a föld felett változtatott írányt annak érdekében, hogy pontosabb lehessen társainál. Ugyanakkor a Me-262 egyik fő gyengesége volt az, hogy a földhöz közel rendkívül lelassult, így kitéve magát célpontnak, és azért a manőverezhető képessége is jelentős mértékben csökken. Szerintem ezért nem vált volna be zuhanóbombázónak.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2010 aug. 21 21:52 #39916

  • Roland
cserpakszabi írta:
Roland írta:
Bazooka Joe írta:
Roland írta:
Vadászbombázó Pl: a Dornier 335, mert ott az elsődleges fegyvernek az MK 103-as és az MG 151-es számítanak.


És ugyanilyen alapon a Me-262 is. De alapvetően őt is elfogó vadászgépnek tervezték, csak aztán egy okos ember beleszólt...


Hát, valóban ostoba húzás volt.
Esetleg ezek a gépek nem feleltek volna meg zuhanóbombázónak? Vagy ahhoz túl nagy volt a sebességük?



Hans Rudel híres pilóta Junker Ju-87 zuhanóbombázójával támadásnál rendkívűl közel a föld felett változtatott írányt annak érdekében, hogy pontosabb lehessen társainál. Ugyanakkor a Me-262 egyik fő gyengesége volt az, hogy a földhöz közel rendkívül lelassult, így kitéve magát célpontnak, és azért a manőverezhető képessége is jelentős mértékben csökken. Szerintem ezért nem vált volna be zuhanóbombázónak.


Akár ez is szóba jöhet. De arról sem szabad megfeledkezni, hogy ezek a komoly sugárhajtóműves repülőgépek zuhanórepülésben könnyedén 1000km/h fölé siklanak. Azt pedig \&quot;G-ruha\&quot; nélkül a pilóta nem nagyon tudja tartósan elviselni.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2010 aug. 22 00:23 #39923

cserpakszabi írta:
Roland írta:
Bazooka Joe írta:
Roland írta:
Vadászbombázó Pl: a Dornier 335, mert ott az elsődleges fegyvernek az MK 103-as és az MG 151-es számítanak.


És ugyanilyen alapon a Me-262 is. De alapvetően őt is elfogó vadászgépnek tervezték, csak aztán egy okos ember beleszólt...


Hát, valóban ostoba húzás volt.
Esetleg ezek a gépek nem feleltek volna meg zuhanóbombázónak? Vagy ahhoz túl nagy volt a sebességük?



Hans Rudel híres pilóta Junker Ju-87 zuhanóbombázójával támadásnál rendkívűl közel a föld felett változtatott írányt annak érdekében, hogy pontosabb lehessen társainál. Ugyanakkor a Me-262 egyik fő gyengesége volt az, hogy a földhöz közel rendkívül lelassult, így kitéve magát célpontnak, és azért a manőverezhető képessége is jelentős mértékben csökken. Szerintem ezért nem vált volna be zuhanóbombázónak.


Ajjaj! Az Me 262-ből sosem akartak zuhanóbombázót csinálni, mivel NEM voltak zuhanóféklapjai!
Egyébiránt pedig MINDEN repülőgép tengerszinten a leglassabb, mert ott a LEGSŰRŰBB a levegő.
Az Me 262-őt nagy magasságban harcoló elfogóvadásznak fejlesztették ki, és csak Hitler mániája okán alakították ki a vadászbombázó változatát, ami teljesen más konstrukciót igényelt volna, ezért aztán be sem válhatott annak.
A géppel azt cselekedték, hogy vagy azonnal vadászként vetették be, vagy elvitették vele a bombát, ledobatták vele jó pontatlanul (mert nem is tudott pontosan vetni), ezután azonnal vadászfeladatot kezdett és mint ilyen fejezte be a bevetését.
Az elsőben alapvetően hatástalan volt, a másodikban pedig az elvesztegetett idő és kis magasság okán nem lehetett kellően eredményes.

Ami pedig a manőverezhetőségét illeti, minél gyorsabb egy gép annál kevésbé fordulékony. A két dolog összefügg. Egy első világháborús csirkeketrec, mondjuk egy Focker DrI. dreidecker ötször megfordul, míg egy Bf 109-es egyszer. Viszont az utóbbi - sebességfölénye okán - szépen körberepüli a virgonc Fokkert, és egy éppencsak kiképzett pilótával simán leszedne egy Richthofen kvalitású ászt!
A sugárhajtású gépeknek éppen ekkora az előnyük, a hozzájuk képest cefetül manőverezhető légcsavarosokkal szemben, természetesen csak akkor, ha betartják a harcrend előírásait.

Magyarán az Me 262-esnek kutya baja sem volt harcértékét tekintve, csak éppen nem volt kidolgozott és begyakorolt taktikája, harcrendje.
Ez van.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2010 aug. 22 00:32 #39924

Roland írta:
cserpakszabi írta:
Roland írta:
Bazooka Joe írta:
Roland írta:
Vadászbombázó Pl: a Dornier 335, mert ott az elsődleges fegyvernek az MK 103-as és az MG 151-es számítanak.


És ugyanilyen alapon a Me-262 is. De alapvetően őt is elfogó vadászgépnek tervezték, csak aztán egy okos ember beleszólt...


Hát, valóban ostoba húzás volt.
Esetleg ezek a gépek nem feleltek volna meg zuhanóbombázónak? Vagy ahhoz túl nagy volt a sebességük?



Hans Rudel híres pilóta Junker Ju-87 zuhanóbombázójával támadásnál rendkívűl közel a föld felett változtatott írányt annak érdekében, hogy pontosabb lehessen társainál. Ugyanakkor a Me-262 egyik fő gyengesége volt az, hogy a földhöz közel rendkívül lelassult, így kitéve magát célpontnak, és azért a manőverezhető képessége is jelentős mértékben csökken. Szerintem ezért nem vált volna be zuhanóbombázónak.


Akár ez is szóba jöhet. De arról sem szabad megfeledkezni, hogy ezek a komoly sugárhajtóműves repülőgépek zuhanórepülésben könnyedén 1000km/h fölé siklanak. Azt pedig \&quot;G-ruha\&quot; nélkül a pilóta nem nagyon tudja tartósan elviselni.


Ha egy Me- 262-es 1000 Km/h felé gyorsult, akkor kormányozhatatlanná vált a \&quot;hanghatár\&quot; nevű jelenség okán. Azért, mert un. osztott kormányfelületei és nem egybefüggő vezérsíkja voltak, éppen úgy mint ahogy az összes szubszonikus gépnek.

A gravitációs hatás pedig NEM sebesség, hanem gyorsulásfüggő.
Akármekkora sebességet képesek vagyunk elviselni, azonban - tartósan - legfeljebb 9g gravitációs erőt. Ezt is csak kellő edzettséggel és gyakorlással.

A sebesség elviseléséhez nem kell g-ruha, a gyorsuláshoz viszont igen.
Akár 3-400 kilométeres sebességnél is elérik a műrepülők akár a 11-12 g gyorsulási erőt (amelyért ki is zárják őket a versenyből, mert cefet nagy kockázati tényező). Ők mégis kibírják, mert \&quot;gyúrnak\&quot; rá!

Egy kis - általános iskolai hetedikes - fizikaismeret! Oda köllött vóna figyelni!
Newton, meg az ő almája!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2010 aug. 22 05:05 #39925

  • Gipszj
Az iskola-repülőgépek +6 és -3g-re vannak méretezve. Ilyenek voltak a csehszlovák Zlin Trener sorozat kétűléses gépei. Az együléses Trener +7/-4,5 g-re volt méretezve. Katonai repülőgépet sem méreteznek általában többre mint +9/-4,5 g. A negatív g nem lassulás hanem irány. A +-nál a fejből kimegy a vér a lábba, --nál fordítva. Ez a veszélyesebb. Azért van +9 g-nél lehatárolva a teherbírás, mert általában ennyit lehet anti g ruhában is kibírni. Az a cél, hogy a gép előbb essen szét a levegőben mint ahogy a rep.gépvez. elájul.
Folyt. köv.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.16 másodperc
Joomla templates by a4joomla