Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

Az ún. csodafegyverek
(1 olvasó:) (1) Vendég

TÉMA: Az ún. csodafegyverek

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2011 jan. 18 16:17 #51512

Panther írta:
Bocs az elírásért. Biztos, hogy Condorról nem alkalmazták? Mintha olvastam volna róla, bár az eredményeket nem említették, lehet, hogy csak kísérlet volt. Pedig ez a típus a nagy hatótáv miatt kitűnő volt hajók elleni harcra.


A Fritz-X-et nem alkalmazták a Condorról! Amúgy hajók ellen más fegyverzettel használták! Ezt jól tudod!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2011 jan. 21 16:32 #51581

A Roma nevű csatahajó milyen nemzetiségű volt?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2011 jan. 21 18:02 #51584

  • Gipszj
101.Légideszant írta:
A Roma nevű csatahajó milyen nemzetiségű volt?

Két lehetőség van elvileg, gyakorlatilag csak egy.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2011 jan. 22 10:49 #51601

  • Panther
Igen, tudom, hogy Condor derítette fel a konvojokat a farkasfalkák számára, de bombákkal támadást is indíthatott a magányos célok ellen, ha kellett. A gép hatótávjának köszönhetően át tudta repülni az Atlanti óceánt, így utasgépként eljutott New Yorkba. Ennek a gépnek a továbbfejlesztett változatával vettek részt a pályázaton, aminek célja egy amerikai célpontok bombázására alkalmas gép lett volna. Mint tudjuk, ennek be nem vetett nyertese hasonlított külsőre a B-29-re. A típusnév nem jut eszembe, ozstott hátsó vezérsíkja volt, és ha jól emlékszem, a Messerschmitt gyáré volt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2011 jan. 22 16:10 #51611

  • koi
Az az Me 264 lesz.Két prototípus volt belőle,mindkettő ellenséges légitámadásban semmisült meg.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2011 jan. 22 17:27 #51622

  • Gipszj
Panther írta:
Igen, tudom, hogy Condor derítette fel a konvojokat a farkasfalkák számára, de bombákkal támadást is indíthatott a magányos célok ellen, ha kellett. A gép hatótávjának köszönhetően át tudta repülni az Atlanti óceánt, így utasgépként eljutott New Yorkba. Ennek a gépnek a továbbfejlesztett változatával vettek részt a pályázaton, aminek célja egy amerikai célpontok bombázására alkalmas gép lett volna. Mint tudjuk, ennek be nem vetett nyertese hasonlított külsőre a B-29-re. A típusnév nem jut eszembe, ozstott hátsó vezérsíkja volt, és ha jól emlékszem, a Messerschmitt gyáré volt.

Bocsánat de van kacsa vezérsík, függőleges vezérsík, vízszintes vezérsík (hagyományos és \"T\" mindkettőből van balance is), a függőlegesből van osztott is meg pillangó is, de hátsó vezérsíkról most hallok először.

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-01-22 18:27<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-01-22 18:36
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2011 jan. 23 09:48 #51665

  • Panther
Elírtam, de értsd jól. Érdekes, hogy az amerikaiak és a németek is hasonló gépet terveztek egymás lebombázására.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2011 jan. 23 09:59 #51666

  • Gipszj
Panther írta:
Elírtam, de értsd jól. Érdekes, hogy az amerikaiak és a németek is hasonló gépet terveztek egymás lebombázására.

Ebben semmi érdekes sincs, a technika adott állása mellett nagyjából egyforma eredményre kellett jutni. Ha nem abból baj lehetett mint a He 177-nél.
A Me 262 és 163 az más ügy volt, mert teljesen új elveket alkalmaztak. Ezzel együtt egyik sem volt biztonságos, a pilótájára veszélyesebb volt a saját gépe mint az ellenség. De a fejlődésnek ára van.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2011 jan. 31 16:21 #52107

koi írta:
Az az Me 264 lesz.Két prototípus volt belőle,mindkettő ellenséges légitámadásban semmisült meg.


Így van, ahogy Koi írta, az Me 264 lesz, amire gondoltál!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2011 jan. 31 16:28 #52108

Gipszj írta:
Panther írta:
Igen, tudom, hogy Condor derítette fel a konvojokat a farkasfalkák számára, de bombákkal támadást is indíthatott a magányos célok ellen, ha kellett. A gép hatótávjának köszönhetően át tudta repülni az Atlanti óceánt, így utasgépként eljutott New Yorkba. Ennek a gépnek a továbbfejlesztett változatával vettek részt a pályázaton, aminek célja egy amerikai célpontok bombázására alkalmas gép lett volna. Mint tudjuk, ennek be nem vetett nyertese hasonlított külsőre a B-29-re. A típusnév nem jut eszembe, ozstott hátsó vezérsíkja volt, és ha jól emlékszem, a Messerschmitt gyáré volt.

Bocsánat de van kacsa vezérsík, függőleges vezérsík, vízszintes vezérsík (hagyományos és \&quot;T\&quot; mindkettőből van balance is), a függőlegesből van osztott is meg pillangó is, de hátsó vezérsíkról most hallok először.

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-01-22 18:27&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-01-22 18:36



HŰha öregem, akkor komoly hiányosságaid vannak a repülőgépek felépítését illetően!!!
Ugyanis a vezérsíkok többnyire a repülőgépek farok-részén helyezkednek el (és van vízszintes-, meg függőleges-vezérsík)! A vezérsíkok lehetnek, hagyományos-, T-, V-, osztott-elrendezésűek stb! A \&quot;kacsa-szárny\&quot; (tulajdonképpen a vízszintes-vezérsík előrehozva) elrendezés viszont egy kisebb-előszárny, ami a repülőgéptörzs elején (rendszerint a pilótafülke közelében) található!!! Lásd pl.: JAS-39 Gripen!<br><br>Szerkesztette: Kamikaze, Időpont: 2011-01-31 17:40
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2011 jan. 31 16:35 #52109

Gipszj írta:
Panther írta:
Elírtam, de értsd jól. Érdekes, hogy az amerikaiak és a németek is hasonló gépet terveztek egymás lebombázására.

Ebben semmi érdekes sincs, a technika adott állása mellett nagyjából egyforma eredményre kellett jutni. Ha nem abból baj lehetett mint a He 177-nél.
A Me 262 és 163 az más ügy volt, mert teljesen új elveket alkalmaztak. Ezzel együtt egyik sem volt biztonságos, a pilótájára veszélyesebb volt a saját gépe mint az ellenség. De a fejlődésnek ára van.


Csak a pontosság kedvéért az Me 262 sugárhajtású, az Me 163 meg rakétahajtású gép volt!
A 262-esek gyengéje a hajtómű, és annak élettartama volt! Amúgy azért a 163-asnál mindenképp biztonságosabb volt! Viszont a 163-asnak meg a hajtóanyagai voltak az igazán veszélyesek, mert külön külön is igen maró és gyúlékony anyagok voltak! Elegyítve meg egyszerűen felrobbantak, ha nem az előírások szerint alkalmazták őket! Rengeteg berepülőpilóta halt meg a berepülések, és kísérleti repülések során, de még a bevetésekkor is...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2011 jan. 31 19:50 #52137

  • koi
Első bevetésen az az eredmény született,hogy az amerikaiak 9 gépet,míg a németek 14 repcsit vesztettek.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2011 feb. 02 14:07 #52213

  • Panther
A legtöbb baleset tankoláskor volt, akkor a gép egyszerűen felrobbant.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2011 feb. 02 15:07 #52221

Mármint a levegőben,vagy a lezuhanás következtében robbant fel?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Az ún. csodafegyverek 2011 feb. 02 15:23 #52224

101.Légideszant írta:
Mármint a levegőben,vagy a lezuhanás következtében robbant fel?


Tudtommal a Kometet nem szokták sem a levegőben, sem lezuhanás közben tankolni, de javíts ki ha tévedek:lol:<br><br>Szerkesztette: Jagdpanther, Időpont: 2011-02-02 16:23
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.15 másodperc
Joomla templates by a4joomla