Jagdpanther írta:
Gipszj írta:
Egyebekben a két gép nagyjából egyforma volt, talán egészen enyhe MiG fölénnyel.
Vajon miért?
Félreértés elkerülése végett az F-86 és a Mig-15 ugyanazoknak a kutatási eredményeknek a felhasználásával készült. Ezek az eredmények elsősorban a nyilazott szárny aerodinamikájának számítási módszereiben jelentettek segítséget. A nyilazás miatt pld. leszálló konfigurációban a párnahatás másképp jelentkezik mint egyenes szárnynál.(A szárnyvég közelebb van a földhöz) A korábbi Prandl-tól eredő itt már nem volt használható. A Szu. a nyilazott szárny ötletét és a matematikai képleteket használta fel a 15-höz. A német mérnököket nem nagyon engedték labdába rúgni a titkosság és a bizalmatlanság miatt. Külön munkahelyük és lakásuk volt, komoly helyre nem engedték be őket. Így nem is vették sok hasznukat, elég hamar visszaküldték a társulatot az NDK-ba.
Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-02-01 19:30
Hibás idézés javítva.<br><br>Szerkesztette: Jagdpanther, Időpont: 2011-02-02 16:25