Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Repülők 2010 nov. 06 06:16 #46023

  • Metalljacket
Gipszj Sőt, volt még sebesült szállító változata is és vitorlázó repülőgépek vontatására és ejtőernyősök ugratására is használták.



Mármint ugye egyetlen ejtőernyős ugratására? Több ugyanis szerintem nemigen fért bele. Esetleg kettő, ha egymás ölébe ültek.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2010 nov. 06 06:38 #46025

  • Gipszj
Max. 3 embert tudott szállítani.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2010 nov. 06 07:31 #46026

Az kevés egy háborúban.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2010 nov. 06 07:49 #46036

Gipszj írta:
A Me-262-es a jövő repülőgépe volt, rengeteg gyermekbetegséggel. Ha ezeket lett volna idő kijavítani biztos nagyon jó repülőgép lett volna. Csak néhány probléma:
A hajtóművei nem voltak megbízhatóak és még rövid életűek is voltak. Kicsi volt a teljesítményük ez a felszállásnál mindenképpen jelentkezett hosszú nekifutásban, a fordulatot nagyon lassan vették föl (soká tartott mire erőt adtak ez akár 15-20 másodperc is lehetett szemben a dugattyús motor 2-3 másodpercével) Ez légiharcban és elrontott leszállásoknál jelentett súlyos problémát amikor csak az átstartolás segített volna. Megfelelő fegyverzet is kellett volna, mert a 262-es rá tudott csapni a célra aztán vagy eltalálta vagy néhány kilométeres kör után próbálkozhatott újra. A gázturbina különleges anyagokat igényel a dugattyús motorokhoz képest mindenképpen. Ebben az időben még az is probléma volt minden harcoló félnek, hogy hogyan oldják meg azt, hogy ne égjenek be a szelepek 3000 f/perc környékén. Egyébként a bevetési eredmények alapján a kezdeti meglepetés múltával már nem volt elsöprő hatású a 262. Ezzel együtt is a jövő útját jelölte ki. Arról nem is beszélve, hogy egy légierő nemcsak egyfajta repülőgépet használ, hanem szállító, bombázó, felderítő és iskola gépeket csak úgy hirtelen. Ezek közül a feladatok közül nem mindre volt alkalmas a 262-es.



Pedig Hitler nem csak vadászként akarta bevetni. Amikor kijött a nullszéria, vezérkarával egy 262-es előtt megállt: 250 kilós bombákat a szárnyak alá!
Lehet, ez is befolyásolta a teljesítményét.

Csak hogy átéljük: Adolf Galland is az Me 262-es gynge teljesítménye miatt vált az ellenség martalékává (ez föld felett volt kb. 10 méterrel).
Az ellenségek is tisztelettel voltak a másik iránt. Amikor Adolf Galland meghalt, másnap egy angol pilóta elrepült a repülőtér felett, és ledobott egy koszorút.

Na de visszatérve: hatalmas fegyverzettel rendelkezett azért a Me 262-es!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2010 nov. 06 07:58 #46038

  • Gipszj
cserpakszabi írta:
Gipszj írta:
A Me-262-es a jövő repülőgépe volt, rengeteg gyermekbetegséggel. Ha ezeket lett volna idő kijavítani biztos nagyon jó repülőgép lett volna. Csak néhány probléma:
A hajtóművei nem voltak megbízhatóak és még rövid életűek is voltak. Kicsi volt a teljesítményük ez a felszállásnál mindenképpen jelentkezett hosszú nekifutásban, a fordulatot nagyon lassan vették föl (soká tartott mire erőt adtak ez akár 15-20 másodperc is lehetett szemben a dugattyús motor 2-3 másodpercével) Ez légiharcban és elrontott leszállásoknál jelentett súlyos problémát amikor csak az átstartolás segített volna. Megfelelő fegyverzet is kellett volna, mert a 262-es rá tudott csapni a célra aztán vagy eltalálta vagy néhány kilométeres kör után próbálkozhatott újra. A gázturbina különleges anyagokat igényel a dugattyús motorokhoz képest mindenképpen. Ebben az időben még az is probléma volt minden harcoló félnek, hogy hogyan oldják meg azt, hogy ne égjenek be a szelepek 3000 f/perc környékén. Egyébként a bevetési eredmények alapján a kezdeti meglepetés múltával már nem volt elsöprő hatású a 262. Ezzel együtt is a jövő útját jelölte ki. Arról nem is beszélve, hogy egy légierő nemcsak egyfajta repülőgépet használ, hanem szállító, bombázó, felderítő és iskola gépeket csak úgy hirtelen. Ezek közül a feladatok közül nem mindre volt alkalmas a 262-es.



Pedig Hitler nem csak vadászként akarta bevetni. Amikor kijött a nullszéria, vezérkarával egy 262-es előtt megállt: 250 kilós bombákat a szárnyak alá!
Lehet, ez is befolyásolta a teljesítményét.

Csak hogy átéljük: Adolf Galland is az Me 262-es gynge teljesítménye miatt vált az ellenség martalékává (ez föld felett volt kb. 10 méterrel).
Az ellenségek is tisztelettel voltak a másik iránt. Amikor Adolf Galland meghalt, másnap egy angol pilóta elrepült a repülőtér felett, és ledobott egy koszorút.

Na de visszatérve: hatalmas fegyverzettel rendelkezett azért a Me 262-es!

Itt valami fatális tévedés van. Galland túlélte a háborút, fejből nem emlékszem pontosan, hogy mikor halt meg, de az ezredforduló környéken. Valószínüleg Walther Nowotny-ra gondoltál, őt leszállás közben lőték le sok más rep.gép vezetőhöz hasonlóan. A 262. leszállását egy dugattyús vadász géppárnak kellett biztosítania, mert különben úgy lőték le mint a tököt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2010 nov. 06 17:14 #46072

  • koi
cserpakszabi írta:
Gipszj írta:
A Me-262-es a jövő repülőgépe volt, rengeteg gyermekbetegséggel. Ha ezeket lett volna idő kijavítani biztos nagyon jó repülőgép lett volna. Csak néhány probléma:
A hajtóművei nem voltak megbízhatóak és még rövid életűek is voltak. Kicsi volt a teljesítményük ez a felszállásnál mindenképpen jelentkezett hosszú nekifutásban, a fordulatot nagyon lassan vették föl (soká tartott mire erőt adtak ez akár 15-20 másodperc is lehetett szemben a dugattyús motor 2-3 másodpercével) Ez légiharcban és elrontott leszállásoknál jelentett súlyos problémát amikor csak az átstartolás segített volna. Megfelelő fegyverzet is kellett volna, mert a 262-es rá tudott csapni a célra aztán vagy eltalálta vagy néhány kilométeres kör után próbálkozhatott újra. A gázturbina különleges anyagokat igényel a dugattyús motorokhoz képest mindenképpen. Ebben az időben még az is probléma volt minden harcoló félnek, hogy hogyan oldják meg azt, hogy ne égjenek be a szelepek 3000 f/perc környékén. Egyébként a bevetési eredmények alapján a kezdeti meglepetés múltával már nem volt elsöprő hatású a 262. Ezzel együtt is a jövő útját jelölte ki. Arról nem is beszélve, hogy egy légierő nemcsak egyfajta repülőgépet használ, hanem szállító, bombázó, felderítő és iskola gépeket csak úgy hirtelen. Ezek közül a feladatok közül nem mindre volt alkalmas a 262-es.
Ja.4 db 30 mm-es gépágyú úgy lő ki,mint a sicc.


Pedig Hitler nem csak vadászként akarta bevetni. Amikor kijött a nullszéria, vezérkarával egy 262-es előtt megállt: 250 kilós bombákat a szárnyak alá!
Lehet, ez is befolyásolta a teljesítményét.

Csak hogy átéljük: Adolf Galland is az Me 262-es gynge teljesítménye miatt vált az ellenség martalékává (ez föld felett volt kb. 10 méterrel).
Az ellenségek is tisztelettel voltak a másik iránt. Amikor Adolf Galland meghalt, másnap egy angol pilóta elrepült a repülőtér felett, és ledobott egy koszorút.

Na de visszatérve: hatalmas fegyverzettel rendelkezett azért a Me 262-es!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2010 nov. 07 05:43 #46143

  • HunBütyök
101.Légideszant írta:
Az kevés egy háborúban.


És mond., szerinted nem volt más repülőgépe a szovjeteknek? Elárulom, volt többféle ejtőernyősöket szállító repülője, teherszállító repülője...

Értelmes, velős hozzászólásod alapján a következő oldalon szerintem jót fogsz szórakozni.

www.bbc.co.uk/cbeebies/teletubbies/

Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2010 nov. 07 18:27 #46257

Nagyon jól tudom,hogy sok és sokféle repülőjük volt,de én nem erre értettem!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2010 nov. 11 08:57 #46856

Gipszj írta:
cserpakszabi írta:
Gipszj írta:
A Me-262-es a jövő repülőgépe volt, rengeteg gyermekbetegséggel. Ha ezeket lett volna idő kijavítani biztos nagyon jó repülőgép lett volna. Csak néhány probléma:
A hajtóművei nem voltak megbízhatóak és még rövid életűek is voltak. Kicsi volt a teljesítményük ez a felszállásnál mindenképpen jelentkezett hosszú nekifutásban, a fordulatot nagyon lassan vették föl (soká tartott mire erőt adtak ez akár 15-20 másodperc is lehetett szemben a dugattyús motor 2-3 másodpercével) Ez légiharcban és elrontott leszállásoknál jelentett súlyos problémát amikor csak az átstartolás segített volna. Megfelelő fegyverzet is kellett volna, mert a 262-es rá tudott csapni a célra aztán vagy eltalálta vagy néhány kilométeres kör után próbálkozhatott újra. A gázturbina különleges anyagokat igényel a dugattyús motorokhoz képest mindenképpen. Ebben az időben még az is probléma volt minden harcoló félnek, hogy hogyan oldják meg azt, hogy ne égjenek be a szelepek 3000 f/perc környékén. Egyébként a bevetési eredmények alapján a kezdeti meglepetés múltával már nem volt elsöprő hatású a 262. Ezzel együtt is a jövő útját jelölte ki. Arról nem is beszélve, hogy egy légierő nemcsak egyfajta repülőgépet használ, hanem szállító, bombázó, felderítő és iskola gépeket csak úgy hirtelen. Ezek közül a feladatok közül nem mindre volt alkalmas a 262-es.



Pedig Hitler nem csak vadászként akarta bevetni. Amikor kijött a nullszéria, vezérkarával egy 262-es előtt megállt: 250 kilós bombákat a szárnyak alá!
Lehet, ez is befolyásolta a teljesítményét.

Csak hogy átéljük: Adolf Galland is az Me 262-es gynge teljesítménye miatt vált az ellenség martalékává (ez föld felett volt kb. 10 méterrel).
Az ellenségek is tisztelettel voltak a másik iránt. Amikor Adolf Galland meghalt, másnap egy angol pilóta elrepült a repülőtér felett, és ledobott egy koszorút.

Na de visszatérve: hatalmas fegyverzettel rendelkezett azért a Me 262-es!

Itt valami fatális tévedés van. Galland túlélte a háborút, fejből nem emlékszem pontosan, hogy mikor halt meg, de az ezredforduló környéken. Valószínüleg Walther Nowotny-ra gondoltál, őt leszállás közben lőték le sok más rep.gép vezetőhöz hasonlóan. A 262. leszállását egy dugattyús vadász géppárnak kellett biztosítania, mert különben úgy lőték le mint a tököt.


Így van! Galland túlélte a háborút! Nowotny volt az a pilóta, akit írtál!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2010 nov. 11 09:03 #46857

Gipszj írta:
A Me-262-es a jövő repülőgépe volt, rengeteg gyermekbetegséggel. Ha ezeket lett volna idő kijavítani biztos nagyon jó repülőgép lett volna. Csak néhány probléma:
A hajtóművei nem voltak megbízhatóak és még rövid életűek is voltak. Kicsi volt a teljesítményük ez a felszállásnál mindenképpen jelentkezett hosszú nekifutásban, a fordulatot nagyon lassan vették föl (soká tartott mire erőt adtak ez akár 15-20 másodperc is lehetett szemben a dugattyús motor 2-3 másodpercével) Ez légiharcban és elrontott leszállásoknál jelentett súlyos problémát amikor csak az átstartolás segített volna. Megfelelő fegyverzet is kellett volna, mert a 262-es rá tudott csapni a célra aztán vagy eltalálta vagy néhány kilométeres kör után próbálkozhatott újra. A gázturbina különleges anyagokat igényel a dugattyús motorokhoz képest mindenképpen. Ebben az időben még az is probléma volt minden harcoló félnek, hogy hogyan oldják meg azt, hogy ne égjenek be a szelepek 3000 f/perc környékén. Egyébként a bevetési eredmények alapján a kezdeti meglepetés múltával már nem volt elsöprő hatású a 262. Ezzel együtt is a jövő útját jelölte ki. Arról nem is beszélve, hogy egy légierő nemcsak egyfajta repülőgépet használ, hanem szállító, bombázó, felderítő és iskola gépeket csak úgy hirtelen. Ezek közül a feladatok közül nem mindre volt alkalmas a 262-es.


Csak a pontosság kedvéért: az Me 262-őt eredetileg vadászgépnek tervezték, ez igaz. Viszont használták: éjszakai vadász, vadászbombázó, felderítő stb. feladatkörben is!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2010 nov. 11 20:48 #47039

  • Gipszj
Kamikaze írta:
Gipszj írta:
A Me-262-es a jövő repülőgépe volt, rengeteg gyermekbetegséggel. Ha ezeket lett volna idő kijavítani biztos nagyon jó repülőgép lett volna. Csak néhány probléma:
A hajtóművei nem voltak megbízhatóak és még rövid életűek is voltak. Kicsi volt a teljesítményük ez a felszállásnál mindenképpen jelentkezett hosszú nekifutásban, a fordulatot nagyon lassan vették föl (soká tartott mire erőt adtak ez akár 15-20 másodperc is lehetett szemben a dugattyús motor 2-3 másodpercével) Ez légiharcban és elrontott leszállásoknál jelentett súlyos problémát amikor csak az átstartolás segített volna. Megfelelő fegyverzet is kellett volna, mert a 262-es rá tudott csapni a célra aztán vagy eltalálta vagy néhány kilométeres kör után próbálkozhatott újra. A gázturbina különleges anyagokat igényel a dugattyús motorokhoz képest mindenképpen. Ebben az időben még az is probléma volt minden harcoló félnek, hogy hogyan oldják meg azt, hogy ne égjenek be a szelepek 3000 f/perc környékén. Egyébként a bevetési eredmények alapján a kezdeti meglepetés múltával már nem volt elsöprő hatású a 262. Ezzel együtt is a jövő útját jelölte ki. Arról nem is beszélve, hogy egy légierő nemcsak egyfajta repülőgépet használ, hanem szállító, bombázó, felderítő és iskola gépeket csak úgy hirtelen. Ezek közül a feladatok közül nem mindre volt alkalmas a 262-es.


Csak a pontosság kedvéért: az Me 262-őt eredetileg vadászgépnek tervezték, ez igaz. Viszont használták: éjszakai vadász, vadászbombázó, felderítő stb. feladatkörben is!


Persze. Pusztán arra kívántam reflektálni, hogy olyan nincs, hogy a háború legjobb repülőgépe, csak olyan, hogy legjobb vadász, legjobb felderítő stb.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2010 nov. 12 15:56 #47143

Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2010 nov. 12 15:58 #47145

Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2010 nov. 12 16:07 #47149

Fel nem robbant bombákat találtak Oranienburgban:

www.dw-world.de/dw/article/0,,6190674,00...br>Szerkesztette: Kamikaze, Időpont: 2010-11-12 17:07
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2010 nov. 12 16:10 #47150

  • Gipszj
Még fognak is. Nem rég (kb. 8-10 év) Martonvásárban találtak a 7-es út alatt 4 tonna(!) robbanóanyagot, még a háborúban készítették oda.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.17 másodperc
Joomla templates by a4joomla