Gipszj írta:
A Me-262-es a jövő repülőgépe volt, rengeteg gyermekbetegséggel. Ha ezeket lett volna idő kijavítani biztos nagyon jó repülőgép lett volna. Csak néhány probléma:
A hajtóművei nem voltak megbízhatóak és még rövid életűek is voltak. Kicsi volt a teljesítményük ez a felszállásnál mindenképpen jelentkezett hosszú nekifutásban, a fordulatot nagyon lassan vették föl (soká tartott mire erőt adtak ez akár 15-20 másodperc is lehetett szemben a dugattyús motor 2-3 másodpercével) Ez légiharcban és elrontott leszállásoknál jelentett súlyos problémát amikor csak az átstartolás segített volna. Megfelelő fegyverzet is kellett volna, mert a 262-es rá tudott csapni a célra aztán vagy eltalálta vagy néhány kilométeres kör után próbálkozhatott újra. A gázturbina különleges anyagokat igényel a dugattyús motorokhoz képest mindenképpen. Ebben az időben még az is probléma volt minden harcoló félnek, hogy hogyan oldják meg azt, hogy ne égjenek be a szelepek 3000 f/perc környékén. Egyébként a bevetési eredmények alapján a kezdeti meglepetés múltával már nem volt elsöprő hatású a 262. Ezzel együtt is a jövő útját jelölte ki. Arról nem is beszélve, hogy egy légierő nemcsak egyfajta repülőgépet használ, hanem szállító, bombázó, felderítő és iskola gépeket csak úgy hirtelen. Ezek közül a feladatok közül nem mindre volt alkalmas a 262-es.
Ja.4 db 30 mm-es gépágyú úgy lő ki,mint a sicc.
Pedig Hitler nem csak vadászként akarta bevetni. Amikor kijött a nullszéria, vezérkarával egy 262-es előtt megállt: 250 kilós bombákat a szárnyak alá!
Lehet, ez is befolyásolta a teljesítményét.
Csak hogy átéljük: Adolf Galland is az Me 262-es gynge teljesítménye miatt vált az ellenség martalékává (ez föld felett volt kb. 10 méterrel).
Az ellenségek is tisztelettel voltak a másik iránt. Amikor Adolf Galland meghalt, másnap egy angol pilóta elrepült a repülőtér felett, és ledobott egy koszorút.
Na de visszatérve: hatalmas fegyverzettel rendelkezett azért a Me 262-es!