Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 01 19:19 #52183

  • Gipszj
Mint korábban írtam több országban is próbálkoztak, de sehol sem vált be utasszállítónak sem, mert rázott (vibrált), így a repülő hamar szétesett volna. Amellett a gyorsulása rosszabb mint a benzinesé.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 01 19:29 #52186

  • Metalljacket
Gipszj: Amellett a gyorsulása rosszabb mint a benzinesé.

Hát pont ezt írtam, Aranyom! Mire a diesel elkezdett volna kihúzni a szarból, már rég lelőttek!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 01 19:35 #52187

  • Gipszj
Ha figyelmesen elolvastad volna, akkor észrevetted volna, hogy a gyorsulás az harmadlagos. A fő ok az volt, hogy rázott. Ezért nem volt utasszállító sem, mint írtad -ha emlékszel rá- utaszállítónál a gyorsulás kevésbé érdekes. Egyébként repülőgépen nincs padlógáz, mert gázpedál sincs, gázkar van, minden motornak külön. Sőt, magassági gázkar is van, abból is annyi ahány motor.<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-02-01 20:40
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 01 19:48 #52190

  • Metalljacket
Nem írtam hogy volt utasszállító változata! Csak mint lehetőséget említettem hogy ez a motor \&quot;elmegy \&quot; mondjuk polgári \&quot;szállítógépnek\&quot;. Mármint teherszállítónak. A padlógázt képletesen idéztem, de a lényeget nézve mindegy, hogy ha menekülni akarsz akkor a padlóig taposod a gázpedált vagy kitolod a gép orrára a minden motorhoz külön kivezetett kézi gázkart. Azt is tudom, hogy azért van minden motorhoz külön gázkar hogy a pilóta belátása szerint adagolhassa egyenként is a tolóerőt a motorokon.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 01 19:53 #52192

  • Gipszj
Utasszállítóval is próbálkoztak, de a rázás miatt ott sem vált be. Ebben nem vagyok biztos, de mintha a Ju 90-nek lett volna dizel változata, sőt talán a Ju -52-nek is, meg valamelyik Dornier hidroplánnak. Akinek kedve van utána nézhet.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 01 20:04 #52193

  • Metalljacket
Ju-86 volt a fő kísérleti nyúl. Magassági bombázónak tervezték a Jumo 406 C dieselmotorral. Szép volt a terhelhetősége és a csúcsmagassága - papíron! A legszebb az volt a dologban hogy az amerikai Norden célzókészülék sem volt igazán pontos 9000 m fölött (alatta sem mindig), a német célzókészülékek pedig meg sem közelítették a Norden képességeit. A németek egyszerűen nem készültek nagy magasságból végrehajtott stratégiai bombázásból!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 01 20:54 #52197

  • Gipszj
Jól emlékeztem, Dornier hidroplánokkal is próbálkoztak, Do 18, Do 24, Do 26 a Ju 86 mellett.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 02 08:15 #52204

  • Magyarharcos
Na jó, de a német a villámháborús tervek alapján direkt nem is kínlódtak a nagy magassági bombázók kifejlesztésével. Gyorsan lerohanták az ellenséges csapatokat, még a földön megsemmisítik a repülőgépeket. A legtöbb német két motoros bombázó is képes volt zuhanó bombázást is véghez vinni. Inkább kis mennyiség, de halálos pontossággal.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 02 14:24 #52216

  • Panther
Na igen, ők arra mentek, hogy minnél hamarabb nyerjenek, így csak azt használták, amit a legszükségesebbnek ítéltek ehhez.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 02 14:29 #52217

Egészen pontosan a Luftwaffe elsődleges céljaként is a frontcsapatok támogatását jelölték meg. A stratégiai bombázás sokáig fel se merült, aztán meg már késő volt.

A bombázókat igazából \&quot;repülő tüzérség\&quot;-ként használták.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 02 19:35 #52243

  • Gipszj
A német hadsereg működését úgy képzelték el, hogy a légierő a hadsereg kiegészítő része, ahogy előttem is írták. A hadsereg elfoglal egy új repteret, a légierő előrébb megy 50-100 km-t. Ehhez nem kell stratégiai légierő, mert az drága és sok tapasztalat kell a működtetéséhez.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 03 10:20 #52262

  • Magyarharcos
Hát, lényegébe a mai alapok a hadvezetésnél, elég sok van amit a II. világháborúnak köszönhetünk.
Pl: Gudeiran volt az, aki felismerte hogy a páncélosokat nem külön kell alkalmazni, mint az I. világháborúban, hanem a gyalogsággal együtt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 03 10:25 #52263

  • Gipszj
Magyarharcos írta:
Hát, lényegébe a mai alapok a hadvezetésnél, elég sok van amit a II. világháborúnak köszönhetünk.
Pl: Gudeiran volt az, aki felismerte hogy a páncélosokat nem külön kell alkalmazni, mint az I. világháborúban, hanem a gyalogsággal együtt.

Nem érzem magamat a kérdés szakértőjének, de nem fordítva, hogy a páncélosok önállóak?
A britek voltak hívei annak, hogy a harckocsi a gyalogsággal szorosan együttműködik. Ennek voltak a következményei a gyalogsági harckocsik, lovassági harckocsik stb.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 03 10:53 #52264

Gipszj írta:
Jól emlékeztem, Dornier hidroplánokkal is próbálkoztak, Do 18, Do 24, Do 26 a Ju 86 mellett.


A Ju 86 tudtommal nem volt hidroplán!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 03 10:58 #52265

Gipszj írta:
A német hadsereg működését úgy képzelték el, hogy a légierő a hadsereg kiegészítő része, ahogy előttem is írták. A hadsereg elfoglal egy új repteret, a légierő előrébb megy 50-100 km-t. Ehhez nem kell stratégiai légierő, mert az drága és sok tapasztalat kell a működtetéséhez.


Pontosítanék:

1. nem a hadsereg kiegészítő része, hanem a hadsereggel szorosan együttműködve!

2. Stratégiai légierőhöz nagyteljesítményű motorok kellettek volna, ám azok gyártását a wersaillesi békediktátum megtiltotta Németo. számára, ami kihatással volt a későbbi Luftwaffe fejlődésére is!
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.11 másodperc
Joomla templates by a4joomla