Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 18 16:03 #53393

Bízzunk benne!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 19 07:28 #53404

  • Panther
Magyarországon is volt egy ember, aki imádott makettezni, és kedvencét felnagyítva épített egy 1:1-es Spitfiret a kertben, már vagy 6-7 éve volt a híradóban, vagy régebben. Azzal kapcsolatban tud valaki valami újat? Csak pár dolgot nem tudott megcsinálni rajta, mint pl. a szárnyakon a géppuskáknál lévő dudorokat. Ott a híradós felvételeken nagyon jól nézett ki.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 19 09:30 #53406

  • Gipszj
Panther írta:
Eddíg jól néz ki, remélem repülőképes lesz.

A fényképről nem úgy néz ki, mintha repülőképes lenne. Az engedélyeztetés az külön tortúra.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 19 09:50 #53407

  • Com. Hakapeszi
Panther írta:
Eddíg jól néz ki, remélem repülőképes lesz.


A cikk replika modellről ír, nem replikáról, úgyhogy kétlem, hogy ez repülne valaha is.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 19 14:28 #53412

  • Panther
Javítsatok ki, ha tévedek. Én úgy tudom, hogy a makett az statikus, és a modell mozgásképes. Egy standnál volt egy 1:35-ös Dragon Tiger makett, ragasztóval és festékkel, a túloldalon 1:6-os Tiger modell távirányítóval és akumulátortöltővel.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 19 14:44 #53414

  • Com. Hakapeszi
Panther írta:
Javítsatok ki, ha tévedek. Én úgy tudom, hogy a makett az statikus, és a modell mozgásképes. Egy standnál volt egy 1:35-ös Dragon Tiger makett, ragasztóval és festékkel, a túloldalon 1:6-os Tiger modell távirányítóval és akumulátortöltővel.


Lehet, hogy a magyar így megkülönbözteti, de itt angolról van szó, az pedig a statikusra is modellt használ. Angol szövegben még nem nagyon láttam a makett szót, biztos francia eredetű azokat meg annyira nem komálják:).
Különben ha végig olvasod a cikket le van írva, hogy ki fogják állítani valahol Amerikában a repülőt, szóval tuti nem fog repülni.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 19 18:45 #53425

  • Panther
Rendben van. A remény hal meg utóljára. Ha repülő Spifire-t akarok látni, marad Duxfort.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 20 13:48 #53464

Com. Hakapeszi írta:
Panther írta:
Javítsatok ki, ha tévedek. Én úgy tudom, hogy a makett az statikus, és a modell mozgásképes. Egy standnál volt egy 1:35-ös Dragon Tiger makett, ragasztóval és festékkel, a túloldalon 1:6-os Tiger modell távirányítóval és akumulátortöltővel.


Lehet, hogy a magyar így megkülönbözteti, de itt angolról van szó, az pedig a statikusra is modellt használ. Angol szövegben még nem nagyon láttam a makett szót, biztos francia eredetű azokat meg annyira nem komálják:).
Különben ha végig olvasod a cikket le van írva, hogy ki fogják állítani valahol Amerikában a repülőt, szóval tuti nem fog repülni.


A magyarban létezik ez a megkülönböztetés, angolban nem. A makett szó valóban francia eredetű, azt hiszem \"maquette\" az eredeti.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 20 16:10 #53475

  • Panther
Itt mindennap tanul valami újat az ember.

De ha ennek a smile-nak lenne egy olyan verziója, ahol kivillan a foga és csillan, olyan lenne, mint Guy sensei a Narutóból.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 21 16:16 #53527

  • HunBütyök
Na, a másik topicban szóba került a BI-1 sugárhajtású szovjet vadászrepülő ami 1941-es. Közben megleltem Wikipedián is, ott már 1938-as elgondolásnak írják.

meg is lepődtem, és jóleső kacaj ült az arcomra, mert jól emlékeztem hogy volt ilyen repülő... Szerencsére nem lett belőle sorozatgyártott harceszköz, mint (születési idejét tekintve) ikertestvéréből a T-34-ből.

Ja a linket lehagytam. Tessék.

en.wikipedia.org/wiki/Bereznyak-Isayev_B...br>Szerkesztette: HunBütyök, Időpont: 2011-02-21 17:17
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 21 16:24 #53528

HunBütyök írta:
Na, a másik topicban szóba került a BI-1 sugárhajtású szovjet vadászrepülő ami 1941-es. Közben megleltem Wikipedián is, ott már 1938-as elgondolásnak írják.

meg is lepődtem, és jóleső kacaj ült az arcomra, mert jól emlékeztem hogy volt ilyen repülő... Szerencsére nem lett belőle sorozatgyártott harceszköz, mint (születési idejét tekintve) ikertestvéréből a T-34-ből.

Ja a linket lehagytam. Tessék.

en.wikipedia.org/wiki/Bereznyak-Isayev_B...mp;gt;Szerkesztette: HunBütyök, Időpont: 2011-02-21 17:17


Bocs, de ez nem sugárhajtású, hanem rakétahajtású gép volt!!! És 1942-ben repült először!!<br><br>Szerkesztette: Kamikaze, Időpont: 2011-02-21 17:27
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 21 16:58 #53531

  • HunBütyök
Hát az is sugarat lő ki hátulról nem? és az hajtja előre. Bár ehhez nem értek.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 21 17:06 #53532

  • Bazooka Joe
Olyan meghajtása volt, mint a Messerschmitt Me 163-nak.

De pl.: a Messerschmitt Me 262 vagy a Gloster Meteor meghajtása már másmilyen volt.<br><br>Szerkesztette: Bazooka Joe, Időpont: 2011-02-21 18:07
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 21 20:25 #53550

  • Gipszj
A Me 262 az gázturbinás sugárhajtóművel volt ellátva, a Me 163 rakétahajtóművel. A kettő között az a különbség, hogy a gázturbina nem viszi magával az égéshez szükséges oxigént mint a rakéta, hanem a környező légkörből nyeri.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 21 20:53 #53555

  • Gipszj
Az előzőből következik, hogy rakéta a világűrben (légüres térben) is működik, a gázturbina nem.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.12 másodperc
Joomla templates by a4joomla