Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 21 20:59 #53558

  • HunBütyök
Ááá, akkor a Me 262 az úgy működött mint egy lufi, ami mojdjuk magától beszívja a levegőt és hirtelen kiengedi és elszáll? (Igaz be is gyújtja)
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 21 21:12 #53559

  • Gipszj
HunBütyök írta:
Ááá, akkor a Me 262 az úgy működött mint egy lufi, ami mojdjuk magától beszívja a levegőt és hirtelen kiengedi és elszáll? (Igaz be is gyújtja)

Nem egészen. Egy villanymotor fölpörgette a hajtóművet, mire az elöl beszívta a levegőt. Ezután következett a hajtómű kompresszor része, ahol a beszívott levegőt összesűrítette, majd benyomta az égéstérbe. Itt a folyamatosan érkező sűrített levegőhöz folyamatosan üzemanyagot adagolnak, ami a magas hőtől begyullad és ég. (először meg kell gyújtani) az égéstől a beszívott levegő fölmelegszik, megnő a nyomása. Ezután hátrafelé távozik, de előtte még megforgatja a turbinát. A turbina közös tengelyen van a kompresszorral, azt hajtja. Innentől a folyamat önfenntartó. A turbós autóknál hasonló a helyzet. A torló sugárhajtóműben nincs mozgó alkatrész, csak egy üres cső, amelyik először szűkül azután tágul, ebbe nyúlik bele az a cső amin az üzemanyag érkezik. Ennél az előrehaladás sebessége biztosítja a szükséges kompressziót. A kétáramú gázturbina az a keresztezése a légcsavaros gázturbinának a sugárhajtóművel.
Légcsavaros gázturbinából kétféle van, ma már általában a szabadtengelyes változatot használják. Ez olyasmi mint a síma gázturbina, de két egymásba dugott egymástól függetlenül forogni képes tengelye van. A külső tengelyen van a kompresszor és a turbina, a belső tengelyen további turbina járókerekek vannak. Ez hajtja a légcsavar áttételen keresztül a srófot.<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-02-21 22:17
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 21 21:22 #53560

  • Gipszj
A rakétának van két tartálya, az egyikben az üzemanyag, a másikban az oxidálóanyag. A kettőt összeeresztik az égéstérben és kész az öngyulladás. Általában. Szilárd hajtóanyag esetében a hajtóanyagban van az égéshez az oxigén. Mivel a rakéta viszi magával az oxigént ezért a működési ideje sokkal rövidebb mint a gázturbináé.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 22 10:59 #53568

Bazooka Joe írta:
Olyan meghajtása volt, mint a Messerschmitt Me 163-nak.

De pl.: a Messerschmitt Me 262 vagy a Gloster Meteor meghajtása már másmilyen volt.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Bazooka Joe, Időpont: 2011-02-21 18:07


Annyit pontosítanék, hogy az Me 262-nek és a Meteornak alapvetően ugyanaz (sugárhajtómű), de a különbség, hogy a Messeré axiálkompresszoros gázturbinás sugárhajtómű, míg a Meteoré centrifugálkompresszoros gázturbinás sugárhajtómű volt!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 22 13:33 #53572

  • Magyarharcos
Egészségedre Kamikaze!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 22 16:52 #53576

  • Panther
Igen, ezt én is láttam egy filmben a National Geographicon. A Meteor hajtóművében egy nagy tárcsa szívja a levegőt, az Me-262-nél viszont egymás után sorban több kissebb.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 22 20:26 #53599

  • HunBütyök
Bocsi az offért, de ha már sugárhajtás, ez nagyon tüneményes kis gif:

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 22 21:21 #53600

  • Magyarharcos
Transformers?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 23 08:53 #53603

Magyarharcos írta:
Egészségedre Kamikaze!


Köszi szépen!
Már egy jó ideje (hosszú évek, évtizedek óta) foglalkozom a témával...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 23 08:55 #53604

Panther írta:
Igen, ezt én is láttam egy filmben a National Geographicon. A Meteor hajtóművében egy nagy tárcsa szívja a levegőt, az Me-262-nél viszont egymás után sorban több kissebb.


Így van! És az Me 262-nél ezek a \&quot;tárcsák\&quot; ellentétes irányban forognak = innen az axiális szó/elnevezés!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 23 08:56 #53605

HunBütyök írta:
Bocsi az offért, de ha már sugárhajtás, ez nagyon tüneményes kis gif:

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.


Nagyon tuti! Gratula, akárhonnan is szedted le!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 23 15:21 #53611

  • HunBütyök
Ha francia lennék azt mondanám, hogy zabálnivaló!

Ez sugárhajtómű nem?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 23 15:47 #53613

HunBütyök írta:
Ha francia lennék azt mondanám, hogy zabálnivaló!

Ez sugárhajtómű nem?



Igen, sugárhajtómű!
Bár a működési elve ennek a \&quot;sugárhajtású-csigának\&quot; kissé kérdéses, mivel az üzemanyag problematikája nincs egészen tisztázva (magyarul: az nem derül ki, hogy hol tárolja...)

Ez a francia hozzászólás egyszerűen zseniális!!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 feb. 23 18:28 #53628

  • Gipszj
Kamikaze írta:
Panther írta:
Igen, ezt én is láttam egy filmben a National Geographicon. A Meteor hajtóművében egy nagy tárcsa szívja a levegőt, az Me-262-nél viszont egymás után sorban több kissebb.


Így van! És az Me 262-nél ezek a \&quot;tárcsák\&quot; ellentétes irányban forognak = innen az axiális szó/elnevezés!

Nem egészen. A centrifugál kompresszorost azért hívják így, mert a forgó kompresszor járókerék sugárirányban, a centrifugális erő segítségével sűrít. Az axiálist azért hívják így, mert az axe az tengelyt jelent (helyesírás vagy angolul vagy franciául vagy más németül, keverem, tessék utánanézni) és a kompresszor álló és járókerekei tengely (hossz) irányban sűrítik az ájert. A centrifugál kompresszoros egyszerűbb, megbízhatóbb, az axiál kompresszorosnak kisebb a lágellenállása és nagyobb a teljesítménye. (elvileg sok járó és állókerék építhető egymás mögé.)<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-02-23 19:29
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 már. 03 16:16 #54120

Teljes méretarányú replika TBM Avenger felújítása:

www.dailycomet.com/article/20110301/ARTI...s-at-military-museum
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.17 másodperc
Joomla templates by a4joomla