HunBütyök írta:
Ááá, akkor a Me 262 az úgy működött mint egy lufi, ami mojdjuk magától beszívja a levegőt és hirtelen kiengedi és elszáll? (Igaz be is gyújtja)
Nem egészen. Egy villanymotor fölpörgette a hajtóművet, mire az elöl beszívta a levegőt. Ezután következett a hajtómű kompresszor része, ahol a beszívott levegőt összesűrítette, majd benyomta az égéstérbe. Itt a folyamatosan érkező sűrített levegőhöz folyamatosan üzemanyagot adagolnak, ami a magas hőtől begyullad és ég. (először meg kell gyújtani) az égéstől a beszívott levegő fölmelegszik, megnő a nyomása. Ezután hátrafelé távozik, de előtte még megforgatja a turbinát. A turbina közös tengelyen van a kompresszorral, azt hajtja. Innentől a folyamat önfenntartó. A turbós autóknál hasonló a helyzet. A torló sugárhajtóműben nincs mozgó alkatrész, csak egy üres cső, amelyik először szűkül azután tágul, ebbe nyúlik bele az a cső amin az üzemanyag érkezik. Ennél az előrehaladás sebessége biztosítja a szükséges kompressziót. A kétáramú gázturbina az a keresztezése a légcsavaros gázturbinának a sugárhajtóművel.
Légcsavaros gázturbinából kétféle van, ma már általában a szabadtengelyes változatot használják. Ez olyasmi mint a síma gázturbina, de két egymásba dugott egymástól függetlenül forogni képes tengelye van. A külső tengelyen van a kompresszor és a turbina, a belső tengelyen további turbina járókerekek vannak. Ez hajtja a légcsavar áttételen keresztül a srófot.<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-02-21 22:17