Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 már. 06 12:10 #54235

  • Gipszj
Volt ott egy szükség (kitérő) repülőtér.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 már. 07 15:39 #54256

  • Hayate
Ha már PZL.
Kínácsi lettem volna, mit tudott volna kezdeni a PZL-50-es, a korai Messzerekkel.
Kár hogy túl későn készültek el vele.
A B variánst 1145 pacis motorral, 2x20mm gépágyúval, 4x7,92mm géppuskával tervezték felszerelni.

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 már. 07 15:47 #54257

  • HunBütyök
Hát ha azt veszük a földi segítség segítségével sikeresek lehettek volna. Gondolok itt főként a 40 mm-es Bofors wz.36 és wz.38 légfúrókra.

Nagyon durván kalapáltak ám! A 295 lelőt német gép és a további ugyanennyi megrongolódotzt német gépnek a 70%-át ezek csipkézték ki.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 már. 07 18:43 #54277

  • Gipszj
Külalakja alapján nem túl sokat nézek ki belőle. Ez csak a látszat alapján, anélkül, hogy ismerném!
A törzse nagyon rövid, ehhez képest a motor nehéz, a fénykép alapján a szárny egészen elöl van, a torlópont és a súlypont között elég nagynak tűnik a távolság, amit a vízszintes vezérsíkkal egyenlítenek ki. Tömören ez egy nagyon stabil, lomha repülőgépet sejtet, a függőleges figurákban nem lehetett túl jó, ránézésre még ezt is a fordulóharc követelményei alapján tervezhették. A fénykép alapján!
Utána kerestem az Interneten.
Egy darab prototípus készült el teljesen, több félig.
725 Le-s motorral volt felszerelve, aminek a vészteljesítménye 825 LE volt. A számított max. sebessége 480km/h, a ténylegesen elért 442 km/h volt. A fénykép alapján a szovjet I-16 lengyel megfelelője volt. Az amerikai Gee-Bee gépek hatása érződik rajta, viszonylag gyenge motorral minél nagyobb sebességet elérni. Az Internet szerint a manőverező képessége gyatra volt. Tervezték felszerelni erősebb motorral is, de abból már nem lett semmi.<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-03-07 19:56
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 már. 07 19:47 #54280

  • Hayate
Többé kevésbé passzolt a kortársai közé. Brewster Buffalo, P-35, I-16, Reggiana Re2000, Fokker DXXI (bár nem behúzható futós). Nem is tudok most hirtelen olyan csillagmotoros vadászt mondani, ami nem ilyen rövid, tömzsi lett volna. Mondjuk a Rata, és az olasz gép jobban manőverezett, de több ideig is fejlesztették őket, ha jól tudom (az oroszt biztos).
Motorteljesítmény is hasonló volt mindnek. A Buffalonak, és a Re2000-nek volt majdnem 1000 lovas motorja, de ugyanakkor nehezebbek is voltak.

A Zero volt ami jobban sikerült ezeknél, de azt tudjuk miért.

Röviden, talán nem lógott volna ki a társai közül annyira a háború korai éveiben. De ugye ez mind feltételezés.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 már. 07 19:47 #54281

  • Hayate
Többé kevésbé passzolt a kortársai közé. Brewster Buffalo, P-35, I-16, Reggiana Re2000, Fokker DXXI (bár nem behúzható futós). Nem is tudok most hirtelen olyan csillagmotoros vadászt mondani, ami nem ilyen rövid, tömzsi lett volna. Mondjuk a Rata, és az olasz gép jobban manőverezett, de több ideig is fejlesztették őket, ha jól tudom (az oroszt biztos).
Motorteljesítmény is hasonló volt mindnek. A Buffalonak, és a Re2000-nek volt majdnem 1000 lovas motorja, de ugyanakkor nehezebbek is voltak.

A Zero volt ami jobban sikerült ezeknél, de azt tudjuk miért.

Röviden, talán nem lógott volna ki a társai közül annyira a háború korai éveiben. De ugye ez mind feltételezés.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 már. 07 20:08 #54282

  • Gipszj
Hayate írta:
. Nem is tudok most hirtelen olyan csillagmotoros vadászt mondani, ami nem ilyen rövid, tömzsi lett volna. A Buffalonak, és a Re2000-nek volt majdnem 1000 lovas motorja, de ugyanakkor nehezebbek is voltak.

A Zero volt ami jobban sikerült ezeknél, de azt tudjuk miért.

Azért én tudok olyat amelyik nem volt ennyire rövid: Nakajima Ki.43 Hayabusa (Vándorsólyom)
Későbbi a Ki.44 Shoki és a Ki.84 Hayate
A Re2000-nek 1000 Le volt a motorteljesítménye (start) a magyar Héjának meg 1030 LE volt. A Brewster F2A motorja 1200 LE volt.
Egyébként sem a Rata, sem a Héja nem volt jól manőverezhető gép. Amúgy a Zero sem volt ilyen rövid. Ez a forma zsákutca volt.

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-03-07 21:12<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-03-07 21:15
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 már. 07 20:19 #54285

  • Hayate
Gipszj írta:
Hayate írta:
. Nem is tudok most hirtelen olyan csillagmotoros vadászt mondani, ami nem ilyen rövid, tömzsi lett volna. A Buffalonak, és a Re2000-nek volt majdnem 1000 lovas motorja, de ugyanakkor nehezebbek is voltak.

A Zero volt ami jobban sikerült ezeknél, de azt tudjuk miért.

Azért én tudok olyat amelyik nem volt ennyire rövid: Nakajima Ki.43 Hayabusa (Vándorsólyom)
Későbbi a Ki.44 Shoki és a Ki.84 Hayate

Tényleg, az Oscar! Na ez meg a Zero volt a kecsesebb csillagmotoros gép a 30-as években, annak végén. Később volt az általad említetteken kívül pl. a Fw-190-es is.
De mind közül a Hayate a legjobb, ez nem is vitás!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 már. 07 20:37 #54288

  • Gipszj
Szerintem a La-5 és a La-7, meg a Fw 190D, de az nem volt csillagmotoros. Jónak mondják még az F4 Corsair-t is.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 már. 08 12:21 #54303

  • Hayate
Gipszj írta:
Hayate írta:
. Nem is tudok most hirtelen olyan csillagmotoros vadászt mondani, ami nem ilyen rövid, tömzsi lett volna. A Buffalonak, és a Re2000-nek volt majdnem 1000 lovas motorja, de ugyanakkor nehezebbek is voltak.

A Zero volt ami jobban sikerült ezeknél, de azt tudjuk miért.

Azért én tudok olyat amelyik nem volt ennyire rövid: Nakajima Ki.43 Hayabusa (Vándorsólyom)
Későbbi a Ki.44 Shoki és a Ki.84 Hayate
A Re2000-nek 1000 Le volt a motorteljesítménye (start) a magyar Héjának meg 1030 LE volt. A Brewster F2A motorja 1200 LE volt.
Egyébként sem a Rata, sem a Héja nem volt jól manőverezhető gép. Amúgy a Zero sem volt ilyen rövid. Ez a forma zsákutca volt.

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-03-07 21:12&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-03-07 21:15


A kései Buffalonak volt 1200 lovas motorja. Persze, hogy nem voltak jól manőverezhető gépek, de az általam emítettek közül ezek emelkedtek talán ki ebből a szempontból.

Igen a Zero, Oscar, Hayabusa kivétel volt a formáját tekintve (is) a csillagmotorosok közül. Japánban más utat választottak a tervezők.

A legjobban sikerült tömzsi vadász szerintem az F6F Hellcat volt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 már. 08 12:27 #54304

  • Hayate
Gipszj írta:
Szerintem a La-5 és a La-7, meg a Fw 190D, de az nem volt csillagmotoros. Jónak mondják még az F4 Corsair-t is.


Ezek valóban kiváló gépek voltak, és nagyon szépek is. Az elfogultságom teszi az első helyre a Hayatét, ami azért szintén nagyon jó kis vadász volt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 már. 08 14:45 #54306

  • Panther
A Buffulo elég rossz teljesítményt nyújtott az amcsiknál, lehet, hogy csak a pilóták vezették nehezen. De a némileg átalakított finn verzió jól teljesített.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 már. 08 16:38 #54311

  • HunBütyök
Ajánlom figyelmetekbe a Finn ászok a második világháborúban című könyvet... Tudjátok hogy nyírták az Északi égbolt gyöngyével? (Ez volt a finn becenecve a Brewsternek, a Buffalo-t sosem használták, így kéretik mellőzni a \&quot;finn Buffalo\&quot; szóösszetételt mert harapok!)

A hős finnek még 1944-ben is nyírták a La-5-ösöket B-239-esekkel!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 már. 08 17:44 #54316

  • Hayate
Le a kalappal a finn pilóták előtt, de nem kétséges, melyik volt a jobb vadászgép.

Apropó finn pilóták. Biztos halottál Juutilainen-ről, a legeredményesebb nem-német ászról. Akit érdekel részletesebben, van egy nagyon jó, terjedelmes cikk róla az Aranysas 2002/2-es számában.

Hiába, a finnek tudnak vezetni!(Luukkanen, Hakkinen, Raikkonen, Hirvonnen...) <br><br>Szerkesztette: Hayate, Időpont: 2011-03-08 19:05
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2011 már. 08 19:50 #54322

  • HunBütyök
Olyan hogy jobb GÉP nincsen.

Technikailag jobb mutatókkal rendelkezik valami az egy dolog. Mert persze, a 10 cm több mint a 8 cm például, a 25 km/h jobb mint a 20 km/h, de ezek csak számok.
Erre szoktam én mondani a legendássá és szállóigévé vált hasonlatomat, hog ymelyik a jobb fegyver? A bot vagy a SCUD rakétarendszer?

Mindneki rávágná, hogy persze hogy a SCUD rakétarendszer, hsizen bottakl az ősemberek püfölték egymást, a SCUD-dal meg irakiak lőtték az amerikai gépeket az öböl háborúban.

De ne feledjük: ha én használom a SCUD-ot (igazából annyit tudok hogy harckocsi alvázra épített nagy légvédelmi rakéta), akor semmire nem jó fegyver, ha egy egy ninja használja a botot, akkor bucira ver vele egy egész cigányhordát...

Nem kétség melyik a jobb fegyver...
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.13 másodperc
Joomla templates by a4joomla