Magyarharcos írta:
Az amcsik tényleg csináltak olyant, mint a CODUO-ban? Már mint repülőgépeket adtak oda kipróbálásra a RAF-nak?
Attól függ mit értünk kipróbálás alatt.
A berepülést azt a gyártómű végzi, amíg a szerkezet meg nem kapja a légialkalmassági bizonyítványt. Ugyancsak a gyártómű állítja össze a légiüzemeltetési utasítást. Ebben le vannak írva, hogy milyen helyzetben mekkora sebességgel kell repülni, mekkora sebességig használható a féklap, mekkora a futómű működtetés max. sebessége, az alkalmazandó minimális és maximális sebességek, ezekhez tartozó túlterhelési határok a felületi terhelés függvényében stb. Minden repülőgép típus üzemeltetésének vannak problémás részei, ezeket is be kell írni a légiüzemeltetési utasításba. A súlyhatárokat is, meg az azokhoz tartozó korlátozásokat.
Ezek még sportgépnél is így vannak, katonai repülőgépnél ezek a problémák hatványozottan jelentkeznek, mert azoknál a teljesítmény a fontos, nem a biztonság. Ezek után a megrendelőnek leszállítják, aki kipróbálja és ha úgy gondolja módosításokat kér.
Valószínűleg azon, hogy kipróbálásra átadták az angoloknak azt kell érteni, hogy próbálják ki az ő hadseregükhöz, hadászati rendzserükhöz, katonai céljaikhoz mennyire illeszkedik. Ezt csak a felhasználó tudja elvégezni. Így került a Mustang korai szériája (NA-73) Angliába. Miután a gép teljesítményével az angolok elégedetlenek voltak, a gyártómű a Rolls-Royce motor amerikai változatát rakta bele, a Packard Merlin-t.
Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-12 17:28<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-04-12 17:30