Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 04 15:29 #57106

  • Hayate
A konvertiplán a szárnyakon elhelyezett dönthető hajtóműves (rotoros, motoros...) repülőgép.
Talán a legközismertebb konvertiplán az Ospray. (gyerekkori kedvenc rajzfilmemben a G.I. Joe-ban is láthattunk hasonlótB) )

Az FA 269-esből tudtommal egy sem épült meg.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 05 07:53 #57110

Bocsi, tegnap nem voltam itthon, de Hayate már elmondta a lényeget. Szerintem egy kitűnő fegyver lett volna, csak hát nekem is kevés infóm van róla...
A hadsereg is csak ugyanolyan pocsék dolog volt, mint minden egyéb, s az egyetlen jó az volt benne, hogy az embernek cimborái akadtak.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 05 08:14 #57111

  • banditos
Hayate írta:
A konvertiplán a szárnyakon elhelyezett dönthető hajtóműves (rotoros, motoros...) repülőgép.
Talán a legközismertebb konvertiplán az Ospray. (gyerekkori kedvenc rajzfilmemben a G.I. Joe-ban is láthattunk hasonlótB) )

Az FA 269-esből tudtommal egy sem épült meg.

DE azért volt prototípusa nem?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 05 10:27 #57114

  • Com. Hakapeszi
Panther írta:
Nem is biztos, hogy tudtuk volna gyártani. Ha csak arra gondolok, hogy mi lett a Pak-40-es hazai gyártásából a rossz minőségű anyagok miatt...


Asszem valami forrásod megint mehet kukába, ugyanis amennyire én tudom a hazai gyártású 109-es meg 110-es Meszák jó minőségükről voltak híresek. A Pak 40-ről nem tudok, de a hazai repülőgép és nem ágyú gyártás releváns a téma szemszögéből
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 05 12:13 #57118

  • Gipszj
Com. Hakapeszi írta:
Panther írta:
Nem is biztos, hogy tudtuk volna gyártani. Ha csak arra gondolok, hogy mi lett a Pak-40-es hazai gyártásából a rossz minőségű anyagok miatt...


Asszem valami forrásod megint mehet kukába, ugyanis amennyire én tudom a hazai gyártású 109-es meg 110-es Meszák jó minőségükről voltak híresek. A Pak 40-ről nem tudok, de a hazai repülőgép és nem ágyú gyártás releváns a téma szemszögéből

Úgy tudom, hogy 110-t nem gyártottak, csak 210 módosított változatát. Az eredeti ugyani pocsék volt. A 109-t azt gyártottuk nagyrészt, de bizonyos alkatrészeit nem, (ilyen volt a motorfőtengely és a fegyverzet ) egyébként tényleg lényegesen jobb volt mint az eredeti.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 05 12:17 #57119

  • Gipszj
Com. Hakapeszi írta:
Panther írta:
Nem is biztos, hogy tudtuk volna gyártani. Ha csak arra gondolok, hogy mi lett a Pak-40-es hazai gyártásából a rossz minőségű anyagok miatt...


Asszem valami forrásod megint mehet kukába, ugyanis amennyire én tudom a hazai gyártású 109-es meg 110-es Meszák jó minőségükről voltak híresek. A Pak 40-ről nem tudok, de a hazai repülőgép és nem ágyú gyártás releváns a téma szemszögéből

Úgy tudom, hogy 110-t nem gyártottak, csak 210 módosított változatát. Az eredeti ugyani pocsék volt. A 109-t azt gyártottuk nagyrészt, de bizonyos alkatrészeit nem, (ilyen volt a motorfőtengely és a fegyverzet ) egyébként tényleg lényegesen jobb volt mint az eredeti.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 05 13:07 #57120

  • Com. Hakapeszi
Gipszj írta:
Com. Hakapeszi írta:
Panther írta:
Nem is biztos, hogy tudtuk volna gyártani. Ha csak arra gondolok, hogy mi lett a Pak-40-es hazai gyártásából a rossz minőségű anyagok miatt...


Asszem valami forrásod megint mehet kukába, ugyanis amennyire én tudom a hazai gyártású 109-es meg 110-es Meszák jó minőségükről voltak híresek. A Pak 40-ről nem tudok, de a hazai repülőgép és nem ágyú gyártás releváns a téma szemszögéből

Úgy tudom, hogy 110-t nem gyártottak, csak 210 módosított változatát. Az eredeti ugyani pocsék volt. A 109-t azt gyártottuk nagyrészt, de bizonyos alkatrészeit nem, (ilyen volt a motorfőtengely és a fegyverzet ) egyébként tényleg lényegesen jobb volt mint az eredeti.


Igen, bocsánat, sikerült elírnom. Itthon csak 210-est gyártottak.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 06 17:37 #57132

  • Panther
Igen, a 410 és a 109 gyártása jó volt, bár elég sok alkatrészt importálni kellett.

Azért hasonlítom a Kap-40-eshez, mert ott is az anyagminőséggel és a hazaiakétól eltérő szerkezettel volt baj. A Heinkel féle gép elég nehezen gyártható és költséges volt (legalábbis ezt mondták akkoriban).
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 08 19:20 #57197

  • Magyarharcos
A Bf-109 \"Emil\" szériának, nem volt egy kicsit komplikált a légcsavar agyába beszerelni a gép ágyút?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 09 14:48 #57206

  • Panther
Hm, ez a kérdés még nem jutott eszembe. Pedig érdekes a téma.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 09 16:10 #57211

  • KzL
Magyarharcos írta:
A Bf-109 \"Emil\" szériának, nem volt egy kicsit komplikált a légcsavar agyába beszerelni a gép ágyút?

Miért, nehezebb volt mint a Gusztáv szériába építeni?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 09 19:36 #57218

  • Magyarharcos
De hülye vagyok, Il-2-ben is játszottam, ott is a \"Gustav\" gépeknek is volt az orrába beépítve. Az \"Emil\"-nél olvastam, és ez maradt bennem.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 10 07:19 #57227

  • Panther
A kérdés lényege ugyanaz. Hogy csinálták? Az öreg Messerschmitt zseniális konstruktőr hírében van, nem emlékszem má gépre, amin ezt a megoldást alkalmazták volna.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 10 10:12 #57232

  • Com. Hakapeszi
Magyarharcos írta:
A Bf-109 \"Emil\" szériának, nem volt egy kicsit komplikált a légcsavar agyába beszerelni a gép ágyút?



Erre igazán egyszerű a válasz: Nem, mert nem is kapott! Először az F széria kapott és utána megtartotta a G és a K is. Sajnos, hogy mennyire volt komplikált az előbb említett gépekbe berakni arról nem tudok nyilatkozni, de túlzottan nem lehetett, mert más típusokon is használták ezt a megoldást, pl. Jakovlev vadászgépek vagy a P-39 esetében esetében.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 10 17:19 #57241

  • Magyarharcos
A P-39-esnek leírnád ha megkérlek? Szerintem Panther is kíváncsi lenne rá.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.11 másodperc
Joomla templates by a4joomla