Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 21 18:22 #57534

  • Roland
Az műszakilag kivitelezhető elképzelés, hogy 4 darab MK-108-as gépágyút egy közös állványszerkezetre rögzítenek, és egy repülőgép törzsének hasi részében helyezik el levegő-föld célpontok megsemmisítésére szakosítva? Természetesen speciális optikai célzórendszerrel kiegészítve, nagy robbanóerejű lőszerekkel felszerelve.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 22 13:36 #57549

  • Panther
A német nehézvadászok, rombolók és éjszakai vadászok szabvány kelléke voltak a törzs aljára szerelt fegyvergondolák, melyekben általában 4, legalább 20 mm-es fegyver került, több típus is egyszerre. Nem hiszem, hogy komolyabb gondot jelentene egy ilyen beépítése, ha az áramvonalasság nem számít. Általában 20 és 30 mm-es gépágyúkat alkalmaztak vegyesen.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 22 16:28 #57560

  • Magyarharcos
Na azért azt megnézném, de furcsán nézne ki egy olyan gép...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 22 16:39 #57562

  • Com. Hakapeszi
Panther írta:
A német nehézvadászok, rombolók és éjszakai vadászok szabvány kelléke voltak a törzs aljára szerelt fegyvergondolák, melyekben általában 4, legalább 20 mm-es fegyver került, több típus is egyszerre. Nem hiszem, hogy komolyabb gondot jelentene egy ilyen beépítése, ha az áramvonalasság nem számít. Általában 20 és 30 mm-es gépágyúkat alkalmaztak vegyesen.


Legalább 4? Ez az információ honnan is jön? Csak mert a Bf-110-sek leggyakrabban használt gondolájában csak kettő volt! És ugye nem úgy értetted, hogy a gondolákban alkalmazták őket vegyesen, mert eddig erről se nagyon hallottam bár nem kizárt.
Állítólag már a 2 20-s-t tartalmazó gondola is megérződött a repülési tulajdonságokon a Bf-110-nél, akkor elbírom képzelni, hogy milyen lehetett volna 4 30-assal. Másrészt ott az ellen példa a Hs-129 ami egy 75 miliméteres ágyúval repült, igaz a pilóták nem rajongtak érte.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 24 18:50 #57598

  • cs.d.
nekem az ezűst nyíl.kár hogy csak egyet gyártottak s lezuhant.melette pedig a heinkel he 111
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 25 07:34 #57604

  • Gipszj
Ha a repülőgép súlya megnő már azt is észre lehet venni (külső) függesztmény nélkül is. Ezért érdemes a nagyobb teljesítményű vitorlázógépek szárnyába vizet önteni jó idő esetén. A repülőgép ugyan nehezebben vezethető, de a legjobb siklószám eltolódik a nagyobb sebességek felé.
A Me 262-nek egyébként 4 db 30mm-es gépágyúja volt, de a törzsbe fixen beépítve. A függesztményként alkalmazott gépágyúkat azért sem szerették mert berezgett, pontosan célozni nem lehetett vele. A Me 109 G6-nál a két külső gépágyú kb. 70 km/h-val csökkentette a maximális sebességet.<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-06-25 09:35
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 25 12:30 #57619

  • cs.d.
Igazad van,erről én is olvastam.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 25 14:28 #57627

  • Panther
Hm, pedig én pont az UHU-ra gondoltam a négy vegyesen épített gépágyúval. Mégeggy könyv a kukába...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 25 16:44 #57632

  • Bazooka Joe
Gipszj írta:
A Me 262-nek egyébként 4 db 30mm-es gépágyúja volt, de a törzsbe fixen beépítve.


Nem minden esetben.

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 25 17:40 #57634

  • Magyarharcos
Gyönyörű!

Amúgy egy kicsit elgondolkodva, milyen érdekes lett volna ha akkora mennyiségben lett volna mint a Me-109-esek összesen?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 25 17:49 #57635

  • Bazooka Joe
Akkor a szövetségesek légierejének annyi. Röviden, tömören.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 26 05:27 #57638

  • Gipszj
Bazooka Joe írta:
Gipszj írta:
A Me 262-nek egyébként 4 db 30mm-es gépágyúja volt, de a törzsbe fixen beépítve.


Nem minden esetben.

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

Volt más fegyverzettel is, de ezen a képen jól látszik az oldalankénti két gépágyú csőtorkolata és a hüvelykivető nyílása.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 26 08:40 #57639

  • Roland
Na már most, a Messerschmitt Me 262-nek is rengeteg típusváltozata volt.

Egyik legáltalánosabb a Me 262A-2a/U1-es. Ennek a gyönyörűségnek a fegyverzete 2 darab MK 108-asgépágyú volt, és ezer kilogramm bombateher. Ezt a repcsit együléses bombázógépként tartották nyilván.

Ismert, kedvelt,csodálatos változata még a ME 262B-1a/U1-es. Őt küllemi átalakításai után ellátták 4 darab MK 108-aa gépágyúval. Ez jelentős tűzerőt jelentett. Ezt a típusváltozatot kétüléses (éjszakai) vadászgépként tartották nyilván.

És így ment ez további 5 típusváltozaton keresztül. A fegyverzetet mindig módosították kisebb-nagyobb mértékben.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 26 09:43 #57640

  • Gipszj
Jobban megnézve a képet hat(!) fegyver látszik négy(!) kivetőnyílással. Két fegyver csöve előre kiáll, oldalanként két fegyver csőtorkolata látszik. (ha nincs mögötte fegyver akkor le szokták lemezelni) és alul látszik a két baloldali hüvelykivető ami az utóbbi fegyverekhez tartozik. Hogy az előre kiálló két fegyver hüvelyeivel mi lesz az a képből nem derül ki.
A képen valószínűleg az A-1a/U1 változat van (esetleg az A-1b), fegyverzete két 30mm-es Mk 103 és két Mk 108-as gépágyúval, valamint két Mg 151/20-as gépágyúval. A \&quot;b\&quot; változat ezen kívül még 24 db R 4/M rakétát is hordozhatott.

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-06-26 11:43

Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-06-26 11:45<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-06-26 12:03
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 jún. 26 11:15 #57642

  • Bazooka Joe
Elég asszimetrikus lenne, ha a bal oldalról lehagyták volna a két gépágyút. De jobb később észrevenni, mint soha.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.13 másodperc
Joomla templates by a4joomla