Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Repülők 2011 szep. 23 20:55 #59116

  • marcell1995
Ezen a képen amit én kitettem Reggiane Re.2005 Sagittario van.De az ún. \"5\"-ös sorozat a háború legjobb olasz vadászgépeinek megjelölése:Fiat G.55 Centauro,Macchi 205 Veltro,Reggiane Re. 2005 Sagittario.....kinézetre sokban hasonlítanak,és valóban a németektől beszerzett Daimler-Benz DB 605 motorokkal szerelték fel őket.Véleményemet,miszerint a képen valóban egy Reggiane Re.2005 Sagittario látható arra alapozom,hogy sok helyen látni ezt a képet és mindenütt Reggiane Re.2005 Sagittarionak írják,ezenkívül a 3 típusról általam megtekintett többi kép közül is a Reggiane Re.2005 Sagittariora hasonlít a legjobban.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 szep. 23 21:05 #59117

  • Gipszj
Sajnálatos módon Re.2005 a felsorolásból kimaradt, pedig bele akartam ezt is tenni. Egyébként nem csak Db 605-ös hanem Db 601A motorral is repültek.(Re.2001, a magyar Héja eredetijének továbbfejlesztett változata). A motor Alfa Romeo Rc-1041 Typhone volt. (DB-601, azt hiszem, de ha valaki ellenőrzi azt jól teszi). Úgy tudom, hogy a Macchi C.205 volt, amelyiknek a két szárnya nem egyforma hosszú volt, a motor forgatónyomatékának kiegyenlítésére.<br><br>Szerkesztette: Gipszj, Időpont: 2011-09-23 23:10
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 szep. 23 21:50 #59122

  • marcell1995
Egyébként az olaszoknak is volt egy kezdetleges,nem egészen sugárhajtású gépük:A Caproni-Campini N1.Azért nem nevezhető sugárhajtóműves gépnek,mert nem gázturbinás volt,hanem a kompresszort egy dugattyús motor hajtotta(thermojet).<br><br>Szerkesztette: marcell1995, Időpont: 2011-09-23 23:50
Csatolmányok:
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 okt. 15 10:46 #59456

  • Panther
Fiúk, ha tudtok ajánlani egy oldalt, ahol találhatok pár infót egy magyar pilótáról, megköszönném, ha leírnátok. Az illető az én falumban élt, és túl is élte a háborút, de egyszer 44-ben hazajött gépestől. Ezért érdekelne a dolog, szóval ne kíméljetek.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 okt. 15 15:43 #59462

  • Számvéber Norbert
Panther írta:
Fiúk, ha tudtok ajánlani egy oldalt, ahol találhatok pár infót egy magyar pilótáról, megköszönném, ha leírnátok. Az illető az én falumban élt, és túl is élte a háborút, de egyszer 44-ben hazajött gépestől. Ezért érdekelne a dolog, szóval ne kíméljetek.


Név nélkül nehéz lesz...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 okt. 15 16:45 #59463

  • Panther
Én arra gondoltam, hogy megadod az oldalt, és én ott megkeresem...

Horváth László (lehet, hogy TH-val írta, de ezt nem tudom biztosan), a nagyapám szerint segédtiszt volt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2011 dec. 31 16:10 #60354

  • aticky94
P-51 Mustang, Supermarin Spitfire, Messerschmitt Bf-109 meg a magyar G variánsa.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2012 feb. 10 18:01 #60793

  • Magyarharcos
Valaki elmagyarázná nekem, hogy a világégés után, az Izraeli Légierő hogy használhatta a Bf 109-ket?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2012 feb. 10 19:56 #60795

  • Panther
Egyszerű. A csehek ugyanis tovább gyártották az Avia gyárba, bár az eredeti Daimler-Benz motorok kifogyása után Jomo motorokkal (a He-111 erőforrásaival), ezeket adták el Izraelnek.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2012 feb. 11 12:56 #60798

  • banditos
Ha Gömbös Gyula nem közeledik az olaszokhoz,nem Héjákkal repültünk volna?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2012 feb. 11 13:21 #60800

  • Gipszj
banditos írta:
Ha Gömbös Gyula nem közeledik az olaszokhoz,nem Héjákkal repültünk volna?

Gömbös(vagy ahogy akkor hívták a háta mögött Gömbölíni) 1936-ban halálozott el. Akkor még se Me (Bf) 109, se Spit nem volt,akkor kezdték a tervezésüket, berepülésüket. Németek nem igazán rajongtak értünk, Horthy meg lenézte Hitlert. Szerintem Gömbös kényszerből nyalt Mussolininek.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2012 feb. 11 18:49 #60804

  • Panther
De akkoriban nem igen találtunk volna jobbat a Héjánál.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2012 feb. 15 08:09 #60844

Valószínűleg igazad van. Az akkori időkben a héja a legjobbak közé tartozott.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2012 feb. 15 15:57 #60846

Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2012 feb. 15 16:03 #60847

Panther írta:
Egyszerű. A csehek ugyanis tovább gyártották az Avia gyárba, bár az eredeti Daimler-Benz motorok kifogyása után Jomo motorokkal (a He-111 erőforrásaival), ezeket adták el Izraelnek.



Ez így van!
6 db-ot szállítottak le Avia S-199 típusjelzéssel!
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.14 másodperc
Joomla templates by a4joomla