Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Repülők 2012 feb. 16 15:03 #60854

  • Panther
Igen, azt a kevés változatot, amit még DB motorral gyártottak, S-109-nek hívták, ha jól rémlik. Volt kétüléses oktató verzió is (CS-199). Messze nem voltak olyan tulajdonságaik, mint nemes felmenőiknek, de az ellenfelek is hasonlóak voltak, Spitfire és Mustang, meg hasonlók. Az is igaz, hogy elsősorban a földi csapatok támogatását voltak hivatottak ellátni.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2012 feb. 16 19:44 #60861

  • Gipszj
Az eredeti alkatrészekből gyártott Me 109 G 14-t Avia S-99-nek, a kétüléses G 12-t Avia CS 99-nek nevezték, a Jumo motoros változatoknak S 199 illetve CS 199 volt a megjelölése. A Jumo motoros változatnak a teljesítménye, de főleg a repülési tulajdonságai (kifejezetten rosszindulatú gép volt) jelentősen elmaradtak az eredetitől. Ez volt az oka annak, hogy az Avia S 199-t lecserélték Mustangra és Spitfire-re.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2012 feb. 17 15:03 #60872

  • Panther
Igen, de mint mondtam, elsősorban földi csapatok támogatására használták, főleg, mivel az Arab-izraeli háborúk első részében még kevés repülőgép volt mindkét oldalon, és azok sem a legmodernebbek. Még 56-ban is lehetett Mustangokat látni a Sínai félsziget felett, pedig akkor már megjelentek az első sugárhajtásúak is a térségben.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2012 feb. 17 16:50 #60878

  • Magyarharcos
Panther írta:
Egyszerű. A csehek ugyanis tovább gyártották az Avia gyárba, bár az eredeti Daimler-Benz motorok kifogyása után Jomo motorokkal (a He-111 erőforrásaival), ezeket adták el Izraelnek.


Na jó, de ez egy kicsit nem túl cinkes?

Úgy értem, olyan országtól vásárolok hadifelszerelést, aki alig egy évtizede még \"üldözte\" a fajtámat.

Nem volt akit zavart volna?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2012 feb. 18 01:19 #60886

  • Zhadorr
Nem kell összekeverni! A csehek a győztes oldalon álltak. Igaz, hogy a háború előtt koncul dobták őket a németeknek, utána meg a szovjeteknek. De ezt mi magyarok nem sajnáljuk. Megérdemelték
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2012 feb. 19 05:12 #60890

  • Panther
Naa! Maradjunk csak a témánál, semmi politika!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2012 feb. 19 20:18 #60904

  • Zhadorr
Ok.
Az biztos, hogy a 109-es a jumo motorral nem \"muzsikált\" túl jól. Nem véletlenül nevezték a csehek mezek-nek. Az izraelieknek kezdetben nem sok válogatási ehetőségük volt, ezért vettek a csehektől gépeket.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2012 feb. 19 20:31 #60905

  • Magyarharcos
Most mire? Semmi politikai jellegűt nem írtunk, vagy ha igen, akkor az már rég történelem.

Amúgy, köszönöm a válaszokat, sokat segítettetek.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2012 feb. 19 20:50 #60909

  • Zhadorr
Ha többet akarsz tudni a témáról, ajánlom ezt a könyvet.
www.bibl.u-szeged.hu/bibl/mil/konyvek/kr4/o/bibJAT00091196.html
Téma zárolva.

Válasz/Re:Repülők 2012 feb. 19 21:10 #60916

  • Magyarharcos
Köszi, de úgy különösebben nem izgat.

De legalább egy szálkával kevesebb van a szememben.
Téma zárolva.

Válasz: Válasz/Re:Repülők 2012 már. 17 18:50 #60964

  • Magyarharcos
Téma zárolva.

Válasz: Válasz/Re:Repülők 2012 már. 17 20:19 #60973

  • KzL
Nem igazán szerettek vele repülni. Jobbnak tartották a Fiat CR. 42-t.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 már. 19 09:24 #60983

  • ultras1885
Ez már könnyebb, a Stuka és az Emil (BF-109E)
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 már. 23 11:42 #60986

  • Magyarharcos
Ó a Stuka a maga korábban kiváló gép volt!

Nem véletlen hogy nekem is kedvencem!
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 már. 24 12:09 #60990

  • Gipszj
A maga korában (a II. vh. e3lejéig) jó gép volt. Miután zubo-nak tervezték nagyon stabil volt. Ez azonban azzal a következménnyel járt, hogy 1940-ben vagy 41 elején ki kellett vonni a nyugati frontról mert annyira lomha volt a nagy stabilitása miatt, hogy a legkönnyebb célok közé tartozott. A keleti fronton is hasonlóan járt, Pokriskin írta könyvében, hogy a Stuka (zubo) elé kellett célozni és addig lőni amíg bele nem repült a sorozatba. A "D" változattól torpedóvetőnek és harckocsivadásznak jobban bevált, mert ott tudták a vadászok kísérni.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.12 másodperc
Joomla templates by a4joomla