Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz: Repülők 2012 már. 25 09:57 #60993

  • Panther
A G sorozat inkább a speciális fegyverzet és taktika miatt vált be, mert a vadászkíséret (Kurszk kivételével) nem lett jobb vagy több, a Vörös hadsereg elsöprő légifölényt birtokolt.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 már. 25 17:07 #60998

  • Gipszj
Én csak arra gondoltam, hogy egy zuhanóbombázót, főleg zuhanás közben nem igazán tudnak követni a kísérővadászok.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 már. 29 18:08 #61005

  • Panther
Na, ez igaz. De egyébként is, a Stuka eredeti szerepkörben való alkalmazására 1940 után már nem igen volt alkalmas. Elavultnak is számított, lomhasága pedig megpecsételte sorsát.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 már. 29 19:30 #61007

  • Magyarharcos
Panther beküldte:
Na, ez igaz. De egyébként is, a Stuka eredeti szerepkörben való alkalmazására 1940 után már nem igen volt alkalmas. Elavultnak is számított, lomhasága pedig megpecsételte sorsát.


Na jó, de közel függőleges zuhanásának köszönhetően kiváló volt a "repülő tüzérség" szerepkörébe. És igen, a kor felette is elröppent.

Na meg a demoralizáló hatása a szárazföldi erőknek?

"Ha megrémíted az ellenséget, az már fel ér egy győzelemmel."
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 ápr. 01 19:59 #61040

  • Zhadorr
Szerintem a Stuka egyáltalán nem avult el. Egyszerűen a németek légifölénye kopott el, és ezért lett korlátozott az alkalmazhatósága. Ennek ellenére a háború végéig repült, és kiváló eredményeket értek el vele, ahol meg tudták védeni. Ez minden bombázóra igaz volt. Még a 12 géppuskával repülő gyors jól védett B-17-esek is könnyű prédák voltak vadászkíséret nélkül (mint ez kiderült a golyóscsapágyak elleni támadáskor ott Sch... vízszintesen 14 betű).
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 ápr. 02 16:31 #61042

Az én kedvencem a P-51-s Mustang mi a vélemény róla?
Sok ifjú van itt ma, akik a háborúban dicsőséget keresnek, de fiúk, ez itt maga a pokol. Elvihetitek ezt a figyelmeztetést a következő generációnak. Én rémülettel tekintek a háborúra. William Tecumseh Sherman
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 ápr. 02 18:02 #61044

  • Gipszj
andy50 beküldte:
Az én kedvencem a P-51-s Mustang mi a vélemény róla?

Az egyik legmodernebb légcsavaros gép volt, lamináris szárnnyal, sok jó és rossz tulajdonsággal. Egyetlen gép sem volt a háború alatt aminek ne lettek volna komoly hibái.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 ápr. 02 19:37 #61047

  • Panther
Hát, mondjál már egy ilyen "komoly" hibát a Mustangon, mert én nem tom, mire gondolsz. nem tökéletes, de legfeljebb apró hiányosságai vannak. Amúgy a háború után pár száz fegyvertelen gépet lenyomtak a műgyűjtőknek eladásra.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 ápr. 02 20:39 #61051

  • Zhadorr
Egyetlen komoly hibája volt, hogy 700 km/h sebességnél (zuhanóban) gyakran berezonált és leszakadt a hátsó vezérsík. (Rolski) Egyébként szerintem is nagyon jó gép volt. Egy kisebb hiba, hogy a 3 üzemanyagtartály miatt a hossztengelyen vándorolt a súlypont, ezért nehéz volt vezetni.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 ápr. 03 08:26 #61053

  • Panther
Szerintem a zuhanórepülésben leszakadó vezérsík majdnem minden korabeli gép hibája lehetettt, és elég komoly pácba került a pilóta, ha ez megtörtént. És szerintem a legtöbb korabeli német vadászgépen is a középvonal alá rakták a "tököket".
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 ápr. 03 18:51 #61056

  • Magyarharcos
Panther beküldte:
Hát, mondjál már egy ilyen "komoly" hibát a Mustangon, mert én nem tom, mire gondolsz. nem tökéletes, de legfeljebb apró hiányosságai vannak. Amúgy a háború után pár száz fegyvertelen gépet lenyomtak a műgyűjtőknek eladásra.


Mondjuk, amire andy50 gondol, az a P-51D Mustang vadászgép lenne, nem?

Mert az alap P-51 tényleg elégé egy elcs*szet verzió volt, olyannyira hogy leakartak állni a fejlesztésével. Ha nem kapta volna meg idejében a azt a bizonyos autógyár motorját, akkor biztos. Valami Rols-Roys motort szereltek bele és ez tette lehetővé hogy kiváló vadászgép legyen belőle.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 ápr. 03 19:47 #61062

  • Gipszj
Néhány észrevétel az előbbi hozzászólásokhoz:
A Mustang "C" és "D" maximális sebessége kb. 700km/h volt 30.000' (kb. 9100m) magasan. A svanc (farok) spontán távozása nem 700 km/h hanem 850 km/h környékén fordult elő. Ott sem mindig. Egyébként a brit Rolls-Royce motor helyett Packard Merlin volt benne az eredeti Allison helyett. A Mustang a nevét a kitörési hajlamáról kapta, felszállás közben imádott oldairányban kitörni, főleg ha a farok emelést nem jó tempóban hajtották végre összhangban az oldalkormány belépésével.
A Bf 109 kibírta az 1000 km/h körüli zuhanást is anélkül, hogy szétesett volna, de deformálódott, főleg a centroplan.
A repülőgépnek NINCS hátsó vezérsíkja, sem hátsó szárnya. Van ellenben függőleges vezérsíkja oldalkormánnyal és vízszintes vezérsíkja magassági kormánnyal. Egyetlen repülőgépről hallottam első és hátsó szárnnyal: az Égi Bolháról. Ezt a múlt század harmincas éveiben ötlötték ki, két pár teljesen egyforma szárnya volt. Majdnem biztos öngyilkosság volt vele repülni, nem is terjedt el.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 ápr. 04 19:55 #61065

Magyarharcos beküldte:
Panther beküldte:
Hát, mondjál már egy ilyen "komoly" hibát a Mustangon, mert én nem tom, mire gondolsz. nem tökéletes, de legfeljebb apró hiányosságai vannak. Amúgy a háború után pár száz fegyvertelen gépet lenyomtak a műgyűjtőknek eladásra.


Mondjuk, amire andy50 gondol, az a P-51D Mustang vadászgép lenne, nem?

Mert az alap P-51 tényleg elégé egy elcs*szet verzió volt, olyannyira hogy leakartak állni a fejlesztésével. Ha nem kapta volna meg idejében a azt a bizonyos autógyár motorját, akkor biztos. Valami Rols-Roys motort szereltek bele és ez tette lehetővé hogy kiváló vadászgép legyen belőle.


Igen a P51 D - re gondoltam !
Sok ifjú van itt ma, akik a háborúban dicsőséget keresnek, de fiúk, ez itt maga a pokol. Elvihetitek ezt a figyelmeztetést a következő generációnak. Én rémülettel tekintek a háborúra. William Tecumseh Sherman
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 ápr. 04 19:58 #61066

Mi a helyzet a "Stukával" hogyan oldották meg azt hogy zuhanó repülésben volt annyira pontos és hogyan bírta ki a repülőgép az iszonyat nagy erőt ?
Sok ifjú van itt ma, akik a háborúban dicsőséget keresnek, de fiúk, ez itt maga a pokol. Elvihetitek ezt a figyelmeztetést a következő generációnak. Én rémülettel tekintek a háborúra. William Tecumseh Sherman
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 ápr. 05 14:45 #61068

8 évig tartott egy Spitfire felújítása:

www.dailymail.co.uk/news/article-2125276...red-40-years-3m.html
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.16 másodperc
Joomla templates by a4joomla