Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz: Repülők 2012 ápr. 05 18:45 #61072

  • Magyarharcos
Azért milyen felemelő érzés lehetett annak a nagyfaternek is, hogy újra láthatott egy Spitfire-t.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 ápr. 05 18:56 #61073

  • Magyarharcos
Gipszj beküldte:
Néhány észrevétel az előbbi hozzászólásokhoz:
A Mustang "C" és "D" maximális sebessége kb. 700km/h volt 30.000' (kb. 9100m) magasan. A svanc (farok) spontán távozása nem 700 km/h hanem 850 km/h környékén fordult elő. Ott sem mindig. Egyébként a brit Rolls-Royce motor helyett Packard Merlin volt benne az eredeti Allison helyett. A Mustang a nevét a kitörési hajlamáról kapta, felszállás közben imádott oldairányban kitörni, főleg ha a farok emelést nem jó tempóban hajtották végre összhangban az oldalkormány belépésével.
A Bf 109 kibírta az 1000 km/h körüli zuhanást is anélkül, hogy szétesett volna, de deformálódott, főleg a centroplan.
A repülőgépnek NINCS hátsó vezérsíkja, sem hátsó szárnya. Van ellenben függőleges vezérsíkja oldalkormánnyal és vízszintes vezérsíkja magassági kormánnyal. Egyetlen repülőgépről hallottam első és hátsó szárnnyal: az Égi Bolháról. Ezt a múlt század harmincas éveiben ötlötték ki, két pár teljesen egyforma szárnya volt. Majdnem biztos öngyilkosság volt vele repülni, nem is terjedt el.



Bocsánat!

Valószínüleg azért maradt meg, mert a Rols-Roys és a Merlin motort egybe szokták emlegetni.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 ápr. 05 19:00 #61074

  • Magyarharcos
andy50 beküldte:
Mi a helyzet a "Stukával" hogyan oldották meg azt hogy zuhanó repülésben volt annyira pontos és hogyan bírta ki a repülőgép az iszonyat nagy erőt ?


Szerintem a tört szárnyformának köszönheti.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 ápr. 05 19:18 #61076

  • Zhadorr
Igazad van kissé pongyolán fogalmaztam. Természetesen a vízszintes vezérsíkra gondoltam.
Az allison motor egy nagyon rossz konstrukció volt, azonban az amiknak nem volt más nagy teljesítményű soros motorja. A P-38-as pilóták time bombnak nevezték. A Packard merlin nagyon jó választás volt. Hasonló eredményt értek el, mint a japánok mikor a Ki-61-es sárkányra a saját csillagmotorjukat tették a Db motor helyett.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 ápr. 08 04:27 #61103

  • Gipszj
Magyarharcos beküldte:
andy50 beküldte:
Mi a helyzet a "Stukával" hogyan oldották meg azt hogy zuhanó repülésben volt annyira pontos és hogyan bírta ki a repülőgép az iszonyat nagy erőt ?


Szerintem a tört szárnyformának köszönheti.


A repülőgép stabilitására jó hatással van a "+V"-be állított szárny. Vadászoknál nem mindíg, a MiG-15-nél negatív "V"-be volt állítva, -3 fok volt az orsózó sebesség javítása érdekében. A tört, un. sirályszárnyat főleg akkor használják, ha a futószár nagyon hosszú lenne. Egy ilyen "törés" a szárnyban statikai problémát jelent, mert a két, egymással szöget bezáró tartó sarokmerev (nyomaték bíró) kapcsolatát nehéz megoldani, vagy a hegesztés megbízhatósága vagy a szegecslyuk gyöngítő hatása miatt. Egy szó mint száz, a Stukában volt anyag.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 ápr. 08 18:48 #61106

  • Zhadorr
Érdemes kipróbálni az Il-2-es szimulátorban stukával repülni! Az a 80 fokos zuhanási szög... És mindemellett sem egyszerű a kacsázó HK-t eltalálni. A másik nagyszerű feladat ezeket a szerencsétlen "ülő kacsákat" megvédeni messerrel.Sok szerencsét! Ha valaki akar multizni kipróbálhatjuk. Ez reklám?
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 ápr. 08 18:59 #61107

  • Zhadorr
Az F4U Corsair volt a leghíresebb sirályszárnyú gép (a stuka után) és Sikorszky-nak sikerült kiválóan megoldani a szilárdsági problémákat. Ő azért alkalmazta ezt a megoldást, mert a 4 méter átmérőjű csavar bocsánat légcsavar elérte volna a földet. Volt egy másik ilyen fejlesztése is, amit érdemtelenül elfelejtettek az SB2U Vindicator. A britek tesztelték a típust, de nem kellett nekik. John Kilbracken nagyon jó humorral írja le a teszteredményeket. Ő szerette a gépet, annak ellenére, hogy így elválasztották az imádott zekkerétől.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 ápr. 08 19:07 #61109

  • Zhadorr
A pozitív V a stabilitást, a negatív a "manőverező képességet" növeli egy biztos kezű pilóta, vagy egy jól programozott számítógép kezében. Értelemszerűen az elsőt a bombázóknál (és iskolagépeknél), a másodikat a vadászoknál alkalmazták.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 ápr. 09 18:34 #61122

  • Magyarharcos
Zhadorr beküldte:
Érdemes kipróbálni az Il-2-es szimulátorban stukával repülni! Az a 80 fokos zuhanási szög... És mindemellett sem egyszerű a kacsázó HK-t eltalálni. A másik nagyszerű feladat ezeket a szerencsétlen "ülő kacsákat" megvédeni messerrel.Sok szerencsét! Ha valaki akar multizni kipróbálhatjuk. Ez reklám?


Sajnos nekem a demo 2.0 van meg, és abba nincs meg a Stuka. Amiket lehet irányítani az a Il-2, P-39, La-5, Yak-1, és a két kedvencem a Bf109G, és a Fw-180-as.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 ápr. 10 07:59 #61125

  • Zhadorr
Most meg lehet kapni az il-2 1946-ot 1500-ért az egyik angol hipermarketben. (Nem akarom ideírni a nevét, mert lelőnek a moderátorok) . Szerintem ennyit megér. Az új részek, mint a wings of prey elmentek már az arcade felé, de ez még nagyon jó. Realistic fokozatban egész élethű. Épp csak nem mozog az ember feneke alatt a hokedli.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 ápr. 11 18:56 #61136

  • Magyarharcos
Asszem tudom melyikre gondolsz, majd lehet körbe nézek!
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 ápr. 13 12:23 #61154

  • Zhadorr
Sok sikert. Én felbuzdulva repültem néhányat, meg P-11-essel levadásztam. (mert Spittel nem kunszt)
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 máj. 14 15:14 #61313

  • banditos
www.mult-kor.hu/20120511_ii_vilaghaborus...orzott_meg_a_szahara
Kittyhawk P-40-et találtak Szaharában.
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 máj. 14 16:30 #61314

  • Magyarharcos
Mi ez a Kittyhawk? Egy kicsit olyan mint Hello Kitty!
Téma zárolva.

Válasz: Repülők 2012 máj. 14 17:29 #61320

  • Zhadorr
Nem volt valami nagy durranás, de az amiknál a hadseregnek nem volt jobb, amíg a p-47-esek és a p-51-ek ki nem jöttek.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.13 másodperc
Joomla templates by a4joomla