Gipszj beküldte:
Néhány észrevétel az előbbi hozzászólásokhoz:
A Mustang "C" és "D" maximális sebessége kb. 700km/h volt 30.000' (kb. 9100m) magasan. A svanc (farok) spontán távozása nem 700 km/h hanem 850 km/h környékén fordult elő. Ott sem mindig. Egyébként a brit Rolls-Royce motor helyett Packard Merlin volt benne az eredeti Allison helyett. A Mustang a nevét a kitörési hajlamáról kapta, felszállás közben imádott oldairányban kitörni, főleg ha a farok emelést nem jó tempóban hajtották végre összhangban az oldalkormány belépésével.
A Bf 109 kibírta az 1000 km/h körüli zuhanást is anélkül, hogy szétesett volna, de deformálódott, főleg a centroplan.
A repülőgépnek NINCS hátsó vezérsíkja, sem hátsó szárnya. Van ellenben függőleges vezérsíkja oldalkormánnyal és vízszintes vezérsíkja magassági kormánnyal. Egyetlen repülőgépről hallottam első és hátsó szárnnyal: az Égi Bolháról. Ezt a múlt század harmincas éveiben ötlötték ki, két pár teljesen egyforma szárnya volt. Majdnem biztos öngyilkosság volt vele repülni, nem is terjedt el.
Bocsánat!
Valószínüleg azért maradt meg, mert a Rols-Roys és a Merlin motort egybe szokták emlegetni.