Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2009 már. 19 17:45 #13640

  • Zeki
Szép kis repcsi írnál róla valami kis összefoglalót ha tudsz.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2009 már. 19 21:33 #13654

  • Kurt Tank
Inkább nézzétek meg ezt a videót róla és sokminden kiderül!
www.indavideo.hu/video/SZU-47_Berkut?act...5da16d121c4be53274b7
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2009 ápr. 18 10:19 #14206

  • Oberstgruppenführer
Heinz Knoke Hazámért Repültem című könyvében olvastam, hogy tiszttársa látva a nagyszámban támadó alakzatban repülő B-17-eseket azt mondta miért nem szerelnek bombákat a messersmith-ek aljára amivel 1000-méterrel a bombázó kötelékek fölül lehetne rájuk csapást mérni beállított időzítővel.

És az ötletet megvalósították nem akartam hinni a szememnek amikor ezeket a sorokat olvastam micsoda brilliáns ötlet a ME-109G6-os verziójával Heinz bombát dobott egy B-17-esre amely a repeszek hatására szinte azon nyomban harcképtelen lett és lezuhant. Aznap este kismillióan gratuláltak neki köztük maga Hermann Göring is aki felhívta telefonon éjjel amikor már aludni készült és elismerését fejezte ki.

Ez után felszerlték az egész századot ilyen bombákkal a legeredményesebb bevetésükön 12 Me-109-el 12 B-17-est lőttek le (ezeknek a felét bombákkal).Az egység legsikeresebb bombázója úgy dobta le bombáját, hogy az pontosan három B-17-között robbant és mind a három lezuhant. Ezen támadási forma eredményessége ellenére nagyon körülményes volt mivel az amúgy is túlterhelt ME109 még a bombasínnel és a bombával is terhelve 8000m-es magasságban labilis játék volt. A \"bombázó bombázás\" végül a szárny alá szerelhető levegő-levegő irányítatlan rakéták rendszeresítésével ért véget. A rakétáknak pedig az 1943-folyamán egyre gyakrabbal megjelenő szövetséges vadászkíséret vetett véget, mivel a német vadászoknak innentől már minden plusz tehertől szabadulniuk kellett, hogy felvehessék a harcot a szövetséges vadászokkal.

Nah ennyit szerettem volna veletek megosztani remélem ez másnak is újdonság volt nem csak nekem
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2009 ápr. 18 12:33 #14214

  • Liberator
Oberstgruppenführer írta:
Heinz Knoke Hazámért Repültem című könyvében olvastam, hogy tiszttársa látva a nagyszámban támadó alakzatban repülő B-17-eseket azt mondta miért nem szerelnek bombákat a messersmith-ek aljára amivel 1000-méterrel a bombázó kötelékek fölül lehetne rájuk csapást mérni beállított időzítővel.

És az ötletet megvalósították nem akartam hinni a szememnek amikor ezeket a sorokat olvastam micsoda brilliáns ötlet a ME-109G6-os verziójával Heinz bombát dobott egy B-17-esre amely a repeszek hatására szinte azon nyomban harcképtelen lett és lezuhant. Aznap este kismillióan gratuláltak neki köztük maga Hermann Göring is aki felhívta telefonon éjjel amikor már aludni készült és elismerését fejezte ki.

Ez után felszerlték az egész századot ilyen bombákkal a legeredményesebb bevetésükön 12 Me-109-el 12 B-17-est lőttek le (ezeknek a felét bombákkal).Az egység legsikeresebb bombázója úgy dobta le bombáját, hogy az pontosan három B-17-között robbant és mind a három lezuhant. Ezen támadási forma eredményessége ellenére nagyon körülményes volt mivel az amúgy is túlterhelt ME109 még a bombasínnel és a bombával is terhelve 8000m-es magasságban labilis játék volt. A \"bombázó bombázás\" végül a szárny alá szerelhető levegő-levegő irányítatlan rakéták rendszeresítésével ért véget. A rakétáknak pedig az 1943-folyamán egyre gyakrabbal megjelenő szövetséges vadászkíséret vetett véget, mivel a német vadászoknak innentől már minden plusz tehertől szabadulniuk kellett, hogy felvehessék a harcot a szövetséges vadászokkal.

Nah ennyit szerettem volna veletek megosztani remélem ez másnak is újdonság volt nem csak nekem


Ezt nem hallottam még, örülök hogy megosztottad. Be kell szereznem azt a könyvet.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2009 ápr. 28 20:03 #14486

  • Kurt Tank
Még nekem is újdonság (és ez pedig nagy szó tőlem) és örülök, hogy megosztottad velünk!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2009 ápr. 28 20:25 #14490

  • HunBütyök
Új kedvenc repülőgépem van:
Lysander.. annyira jópofa gép volt... Tök furcsa alakja volt, de felderítő meg mindenféle posta, futár stb szerepkörben jelesre vizsgázott.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2009 ápr. 29 06:17 #14493

  • koszta
Liberator, ha beszerezted és elolvastad, majd jöhet ide is
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2009 máj. 03 11:11 #14604

Focke-Wulf 190 és a Messerschmitt 109, meg a Junkers Ju 87 és még a Junkers Ju 52 a kedvenc repülőim a II. világháborúban!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2009 máj. 05 11:34 #14680

  • PanzerfaustHans
Nekem a Bf. 109
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2009 máj. 05 14:57 #14683

  • HunBütyök
Csodálom, hogy a lengyel p11C bizonyos verziói és a tervezett P24 nem nyerte el tetszésedet.

Az előbbivel le is lőttek pár BF-109E-t mivel kisebb sebességét a kiváló manőverező képességével kompenzálta.
2-4 7.7 mm-es géppuskával voltak felszerelve és 50 kg bombaterhet is vihettek magukkal.

A P.24 változatai is nagy kedvenceim.
Bár lenygelk gép volt, soha nem harcolt Lengyelországban.
1938-ban rendelt belőlük a Lengyel hadvezetés, de finanszírozási gondjaik voltak és a megrednelést törölték. A PZL gyár azonban Bulgáriának, Görögországnak, Törökországnak és romániának, adott el ilyen gépeket.

Ezek 2x20 mm-es Oerlikon FF gépágyúval voltak felszerelve és 2 géppistával...

Mondjuk ez az egyik kevdenc világháborús repülőgépem annak ellenére hogy a Lengyel védekező harcokban nem szerepeltek.

Amúőgy főbb változatait leírom Nektek:

P.24A --> ez 2 X 20 mm-es oerlikomn FF gépágyúval és 2 géppistávalé volt ellátva.

P.24B --> ez 4 géppistás volt.

P.24C --> itt a 4 géppista mellé még ráakasztottak 4 darab két 50 kg-os bombát is, mert az szuper dolog.

P.24D is kedvenc változat bár sosem készül tel. Annyit tudni róla, hogy ezt csak nekünk magyaroknak akarták gyártani , de mi türelmetlenek voltunk és nem vártuk meg amíg a megrendelt repcsik elkészülnek ezért vettünk az olazs barátainktól Cr-42-t.

A P.24E-t nem szeretem, mert ez a románoknak készült verzió volt. Akik később licenszben IAR P.24E néven gyártották is.

Továbbá készült P.24F és G is. Előbbi 2X20 mm-es gépágyúsval és 2X7.7 mm-es gépistával a másik 4X7,7 mm-es géppistával volt felszerelve.
Ez utóbbiak egy 970 LE-s motorral voltak ellátva.

A P.24H mégerősebb: 1100 LE-s motorral volt elátva. De H változat sosem készült el mert jöttek a németek.

Visszatérve a Görögökre, akik szintén világhbáorús szívem csücskei, ők használtak 5 darab P.24A-t és 25 P.24F-et és 6 P.24G-t.

Amúgy a görögök nagyon sikeresen alkalmazták ezeket a gépeket az olasz csapatokkal szemben. De a német légitúlerővel nem bírtak el.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2009 máj. 05 15:17 #14686

  • koszta
Már nem csak a szárazföldi dolgokban vagy otthon Bütyök?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2009 máj. 05 15:24 #14688

  • HunBütyök
De igen... de ezt a repülőt pont ismertem jól.
Amúgy mostanában a modunkhoz segítettem kidolgozni a légierőt, és ragadt rám egy két dolog...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2009 máj. 05 20:51 #14699

  • Kurt Tank
Az a lényeg! De énnekem továbbra is a kedveencem a Ta-154-es!! És aki vitatkozni akar velem erről azt várom szívesen!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2009 máj. 05 21:20 #14702

  • HunBütyök
P.24F és G! Gyere játszuk le wazeee!

Apropó játék... Wehrmacht és SS egységekkel védtem farnciaországot egy zivataros augustusi napon 1944-ben...
Az amcsik nem könnyen de átjöttek rajtam mint kés a vajon

Csak azért akarom mondani mert úúúúúúúúúútálom a Thunderbolt repülőt....
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2009 jún. 26 21:11 #16149

  • Kurt Tank
Mostanába IL-2-zöm! Fw.190D-vel verhetetlen vok!!!!
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.17 másodperc
Joomla templates by a4joomla