Csodálom, hogy a lengyel p11C bizonyos verziói és a tervezett P24 nem nyerte el tetszésedet.
Az előbbivel le is lőttek pár BF-109E-t mivel kisebb sebességét a kiváló manőverező képességével kompenzálta.
2-4 7.7 mm-es géppuskával voltak felszerelve és 50 kg bombaterhet is vihettek magukkal.
A P.24 változatai is nagy kedvenceim.
Bár lenygelk gép volt, soha nem harcolt Lengyelországban.
1938-ban rendelt belőlük a Lengyel hadvezetés, de finanszírozási gondjaik voltak és a megrednelést törölték. A PZL gyár azonban Bulgáriának, Görögországnak, Törökországnak és romániának, adott el ilyen gépeket.
Ezek 2x20 mm-es Oerlikon FF gépágyúval voltak felszerelve és 2 géppistával...
Mondjuk ez az egyik kevdenc világháborús repülőgépem annak ellenére hogy a Lengyel védekező harcokban nem szerepeltek.
Amúőgy főbb változatait leírom Nektek:
P.24A --> ez 2 X 20 mm-es oerlikomn FF gépágyúval és 2 géppistávalé volt ellátva.
P.24B --> ez 4 géppistás volt.
P.24C --> itt a 4 géppista mellé még ráakasztottak 4 darab két 50 kg-os bombát is, mert az szuper dolog.
P.24D is kedvenc változat bár sosem készül tel. Annyit tudni róla, hogy ezt csak nekünk magyaroknak akarták gyártani

, de mi türelmetlenek voltunk és nem vártuk meg amíg a megrendelt repcsik elkészülnek ezért vettünk az olazs barátainktól Cr-42-t.
A P.24E-t nem szeretem, mert ez a románoknak készült verzió volt. Akik később licenszben IAR P.24E néven gyártották is.
Továbbá készült P.24F és G is. Előbbi 2X20 mm-es gépágyúsval és 2X7.7 mm-es gépistával a másik 4X7,7 mm-es géppistával volt felszerelve.
Ez utóbbiak egy 970 LE-s motorral voltak ellátva.
A P.24H mégerősebb: 1100 LE-s motorral volt elátva. De H változat sosem készült el mert jöttek a németek.
Visszatérve a Görögökre, akik szintén világhbáorús szívem csücskei, ők használtak 5 darab P.24A-t és 25 P.24F-et és 6 P.24G-t.
Amúgy a görögök nagyon sikeresen alkalmazták ezeket a gépeket az olasz csapatokkal szemben. De a német légitúlerővel nem bírtak el.