Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 02 07:17 #31216

  • Zeki
Köszönöm
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 02 09:43 #31217

Zeki írta:
Köszönöm


Szívesen!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 02 10:04 #31218

A Meteor F Mk I-nek 660 km/h volt 3,050 m magasságban a sebessége

A Messerschmitt Me 262 A-1a-nak 870 km/h (865 km/h 6000 m-en)

Bővebb infók:
www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/honap/05nov/me262/


A Meteor amúgy a német V1 \"szárnyasbombák\" elleni harcokban nem vált be...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 02 10:12 #31220

Kamikaze írta:
A Meteor sugárhajtású gép volt. De pl.: a sebessége nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket...
Ha jól emlékszem még a Messer 262-ét sem érte el...


Ez így nem igaz. A Meteor végsebessége 965 km/h volt.
Ugyanakkor a sárkányszerkezet konzervatív kialakítása okán, a műrepülési tulajdonságai nem érték el a Me262-es tulajdonságait.

Megbízhatósági szempontból a Meteor (pontos típusjelzése: Gloster F.41 Meteor III.) 822 kp tolóerejű Rolls-Royce Welland hajtóművei lényegesen jobbak voltak az Me 262-es Junkers Jumo 04-es hajtóműveinél, aminek az oka a stratégiai fontosságú nyersanyagok hiánya volt, különösen a rendkívül magas hőmérsékleti viszonyoknak ellenálló fémeké és ötvözeteké. A kész hajtóműveknek is csupán, elvileg, 50 órás élettartama volt - a legtöbb 004-es csupán 12 órát bírt ki. Egy tapasztalt Me 262-pilóta is legfeljebb 20-25 órás hajtómű-élettartamra számíthatott, ha óvatosan kezelte azt.
Az Me262-es végsebessége 870 km/h volt, tehát 95 km/h-val volt lassabb a Meteornál!
Ez rendkívül sok!

Ennek az oka is, a Jumo hajtóművek silány minőségében, és éppen ezért visszafogott teljesítményében keresendő.

A sárkány azonban forradalmian jobb volt, mint a Meteoré.
Harckörülmények között a Meteor pilóták gyakran tapasztalták, hogy a gépük, a hanghatár közeli helyzetben gyakran vált közel kormányozhatatlanná (és csak lassítást követően nyerték vissza rajta az uralmat), míg a Schwalbe-nél ilyen jelenség nem fordult elő, éppen a nyilazott szárnyak és vezérsíkbelépőélek okán.
Ez utóbbinak a szubszónikus határon való repülés nem okozott gondot. (Ezt a sebességet zuhanórepülésben érték el az Me-k.)

A Meteor első szériáját (MkI.) 1944 júliusában adtak át a RAF 616. századának (16 gépet), így ez lett a világ első katonai egysége, amely szokványos üzemi körülmények között sugárhajtású repülőgépet használt. A század a Meteorokat hamarosan bevetette a német V1-es siklóbombák ellen - kettőt hamarosan meg is semmisítettek (1944. augusztus 4-én) Dél-Anglia felett.
(Ugyanekkor - néhány nap különbséggel - állt hadrendbe az Me-262 is, azonban nem egy szokványos repülőszázadnál, hanem az Erprobungskommando 262, az Me 262 handrendbe állítását előkészítő berepülési egységnél. Az első szokványos egység, éppen az első szériapéldányok hajtómű és orrfutóproblémái okán, Jagdverband 44 (JV 44) megjelöléssel, Adolf Galland vezetése alatt, csak 1945. februárjában jött létre.)

Az első nagyobb sorozatban gyártott Gloster modell a Meteor Mk.III-as volt, ezekből 210 hagyta el a Gloster cég üzemét. A sorozatból az első 15 repülőgép Rolls-Royce Welland, a többi Rolls-Royce Derwent hajtóművekkel készült, és a sorozat utolsó 15 gépén módosították a hajtóműburkolatot (az ugyanis a Welandhoz volt tervezve, a Derwantnak karcsúbb volt, és ezért kisebb ellenállású burkolattal szerelhették, ami a gép teljesítményét is növelte. Korábban azért nem cserélték, mert a régi burkolatból volt elég, és fontosabbnak ítélték a gépek gyors hadrendbe állítását, éppen az Me262 veszély miatt, mint kivárni az új burkolatokat gyártó gépsor elkészültét, és a burkolatok legyártását).

Két Meteorokkal felszerelt RAF század a Szövetséges 2. Harcászati Légi Hadsereg keretében repült a háború utolsó heteiben az európai kontinens felett, de arról nincs feljegyzés, hogy Meteorral közelharcba kerültek volna valaha is a német sugárhajtású vadászgéppel, a Me 262-essel.<br><br>Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-04-02 12:30
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 02 10:20 #31222

Kamikaze írta:
A Meteor F Mk I-nek 660 km/h volt 3,050 m magasságban a sebessége

A Messerschmitt Me 262 A-1a-nak 870 km/h (865 km/h 6000 m-en)

Bővebb infók:
www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/honap/05nov/me262/


A Meteor amúgy a német V1 \&quot;szárnyasbombák\&quot; elleni harcokban nem vált be...


A dolog így nem állja meg a helyét. A Meteor végsebessége 965 km/h-volt. Tehát elvileg 95 kilométerrel volt gyorsabb az Me-262-nél.
Gyakorlatilag azonban a sárkányszerkezet konzervatív felépítése okán - harckörülmények között - ezt nem tudták elérni, mert a hanghatár közelében a kormányfelületekről levált a légáramlás, és a gép kormányozhatatlanná vált.

A V1-ek ellen pedig a gép bevált, igen sokat lőttek le vele.

Éppen a konzervatív gépsárkány okán hezitáltak sokáig a szövetségesek, hogy Európában bevessék, mert az Me 262 - repülőtulajdonságai okán - \&quot;megette volna a Glostert.
Aztán mégis bevetették, de - szerintem - szerencséjükre, nem kerültek harcérintkezésbe Me 262-esekkel.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 02 10:50 #31228

  • Bazooka Joe
Hajcihő írta:
Az első szokványos egység, éppen az első szériapéldányok hajtómű és orrfutóproblémái okán, Jagdverband 44 (JV 44) megjelöléssel, Adolf Galland vezetése alatt, csak 1945. februárjában jött létre.)


Hát ez eléggé nagy pontatlanság... Mi a helyzet a Nowotny Kommandóval és a Jagdgeschwader 7-tel?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 02 11:02 #31229

Bazooka Joe írta:
Hajcihő írta:
Az első szokványos egység, éppen az első szériapéldányok hajtómű és orrfutóproblémái okán, Jagdverband 44 (JV 44) megjelöléssel, Adolf Galland vezetése alatt, csak 1945. februárjában jött létre.)


Hát ez eléggé nagy pontatlanság... Mi a helyzet a Nowotny Kommandóval és a Jagdgeschwader 7-tel?


A kettő ugyanaz. A Jagdgeschwader 7 (JG 7) Nowotny kísérleti egység volt, 1944 végén jött létre. Még 1945 májusban is harcolt.
Ez volt a Erprobungskommando 262 után a második Me262-vel felszerelt egység.
Az első \&quot;sorállományú\&quot;, azaz szokványos hadrendi egység a Jagdverband 44 (JV 44) megjelölésű, Galland által létrehozott egység volt, 1945 februárjától.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 02 11:10 #31230

  • Bazooka Joe
Ebben nem értek egyet...

A Jagdgeschwader 7 egy megszámozott katonai egység volt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 02 11:25 #31231

Bazooka Joe írta:
Ebben nem értek egyet...

A Jagdgeschwader 7 egy megszámozott katonai egység volt.


Igen, de állományba csak 1945. márciusától került, addig kísérleti egység a Kommando Nowotny volt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 02 13:34 #31237

  • Bazooka Joe
Nowotny halála után, de még 1944.-ben a Nowotny Kommandó beolvadt a JG 7-be. Ők lettek a III./JG 7. Nowotny tiszteletére a vadászegységet is róla nevezték el...

A JV 44 az utolsóként létrehozott, Me-262-kel felszerelt egység volt.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 02 14:13 #31247

Bazooka Joe írta:
Nowotny halála után, de még 1944.-ben a Nowotny Kommandó beolvadt a JG 7-be. Ők lettek a III./JG 7. Nowotny tiszteletére a vadászegységet is róla nevezték el...

A JV 44 az utolsóként létrehozott, Me-262-kel felszerelt egység volt.


A Kommando Nowotny 1944. szeptember 26-án alakult,III./Zerstörergeschwader 26 (ZG 26) jelzéssel.
Majd október 3-án Kommando Nowotny 9./ZG 26. jelzést kapott, amikor is felfegyverezték 40 Me 262-1A-val, de megmaradtak a légcsavaros gépeik is. A gépeket továbbra is vegyesen használták, az Me 262-esek műszaki problémái miatt.
Később Kommando Nowotny 8./ZG 26. jelzésre változtatták az egység nevét, de a III./Zerstörergeschwader kötelékében maradt. Amely a 101-es Jagdgruppe (speciális alakulat) ezrede volt.

Az egység III./Jagdgeschwader 7 (JG 7) néven olvadt be a JG 7 ezredbe, 1944. november 19-én. Nowotny 8-án halt meg. Az egység még ekkor is vegyesen gépesített volt. Bf109-esei és FW 190-esei is voltak, valamint 26 Me262 AI.-ese.
Tisztán Me262-re 1945. márciusára fegyverezték át.

Tehát az utoljára létrehozott JV 44 volt az ELSŐ tisztán Me262-esekkel felfegyverzett alakulat. És az első Jagdgruppe ezen a Jagdverband 44 néven.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 02 14:23 #31248

  • Bazooka Joe
Nem emlékszem, hogy arról ment volna a vita, hogy mely alakulat állt tisztán Me-262-esekből, hanem, hogy melyik volt az első amit felfegyvereztek ezzel a géppel.

Egyébként abban is tévedsz, hogy a JV 44-et csakis Me-262-kel szerelték volna fel... használtak Fw-190-ket, hogy azok védelmezzék a Fecskéket fel és leszállásnál, mivel ekkor voltak a leginkább sebezhetőek.<br><br>Szerkesztette: Bazooka Joe, Időpont: 2010-04-02 16:36
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 02 14:51 #31250

  • Bazooka Joe
Itt egy szép kép is egy ilyen védelmező szerepkört betöltő Fw 190-ről. A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Csatolmányok:
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 02 15:02 #31251

Bazooka Joe írta:
Nem emlékszem, hogy arról ment volna a vita, hogy mely alakulat állt tisztán Me-262-esekből, hanem, hogy melyik volt az első amit felfegyvereztek ezzel a géppel.

Egyébként abban is tévedsz, hogy a JV 44-et csakis Me-262-kel szerelték volna fel... használtak Fw-190-ket, hogy azok védelmezzék a Fecskéket fel és leszállásnál, mivel ekkor voltak a leginkább sebezhetőek.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Bazooka Joe, Időpont: 2010-04-02 16:36


A JV 44-et tisztán Me262-vel fegyverezték fel, a védővadászaik más alakulathoz tartoztak.
Ezért a JV 44 volt az első tisztán Me 262-vel felfegyverzett alakulat.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 02 15:05 #31252

  • Bazooka Joe
Ugyanúgy a JV 44 részei voltak.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.18 másodperc
Joomla templates by a4joomla