Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 02 15:08 #31253

Hajcihő írta:
Kamikaze írta:
A Meteor sugárhajtású gép volt. De pl.: a sebessége nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket...
Ha jól emlékszem még a Messer 262-ét sem érte el...


Ez így nem igaz. A Meteor végsebessége 965 km/h volt.
Ugyanakkor a sárkányszerkezet konzervatív kialakítása okán, a műrepülési tulajdonságai nem érték el a Me262-es tulajdonságait.

Megbízhatósági szempontból a Meteor (pontos típusjelzése: Gloster F.41 Meteor III.) 822 kp tolóerejű Rolls-Royce Welland hajtóművei lényegesen jobbak voltak az Me 262-es Junkers Jumo 04-es hajtóműveinél, aminek az oka a stratégiai fontosságú nyersanyagok hiánya volt, különösen a rendkívül magas hőmérsékleti viszonyoknak ellenálló fémeké és ötvözeteké. A kész hajtóműveknek is csupán, elvileg, 50 órás élettartama volt - a legtöbb 004-es csupán 12 órát bírt ki. Egy tapasztalt Me 262-pilóta is legfeljebb 20-25 órás hajtómű-élettartamra számíthatott, ha óvatosan kezelte azt.
Az Me262-es végsebessége 870 km/h volt, tehát 95 km/h-val volt lassabb a Meteornál!
Ez rendkívül sok!

Ennek az oka is, a Jumo hajtóművek silány minőségében, és éppen ezért visszafogott teljesítményében keresendő.

A sárkány azonban forradalmian jobb volt, mint a Meteoré.
Harckörülmények között a Meteor pilóták gyakran tapasztalták, hogy a gépük, a hanghatár közeli helyzetben gyakran vált közel kormányozhatatlanná (és csak lassítást követően nyerték vissza rajta az uralmat), míg a Schwalbe-nél ilyen jelenség nem fordult elő, éppen a nyilazott szárnyak és vezérsíkbelépőélek okán.
Ez utóbbinak a szubszónikus határon való repülés nem okozott gondot. (Ezt a sebességet zuhanórepülésben érték el az Me-k.)

A Meteor első szériáját (MkI.) 1944 júliusában adtak át a RAF 616. századának (16 gépet), így ez lett a világ első katonai egysége, amely szokványos üzemi körülmények között sugárhajtású repülőgépet használt. A század a Meteorokat hamarosan bevetette a német V1-es siklóbombák ellen - kettőt hamarosan meg is semmisítettek (1944. augusztus 4-én) Dél-Anglia felett.
(Ugyanekkor - néhány nap különbséggel - állt hadrendbe az Me-262 is, azonban nem egy szokványos repülőszázadnál, hanem az Erprobungskommando 262, az Me 262 handrendbe állítását előkészítő berepülési egységnél. Az első szokványos egység, éppen az első szériapéldányok hajtómű és orrfutóproblémái okán, Jagdverband 44 (JV 44) megjelöléssel, Adolf Galland vezetése alatt, csak 1945. februárjában jött létre.)

Az első nagyobb sorozatban gyártott Gloster modell a Meteor Mk.III-as volt, ezekből 210 hagyta el a Gloster cég üzemét. A sorozatból az első 15 repülőgép Rolls-Royce Welland, a többi Rolls-Royce Derwent hajtóművekkel készült, és a sorozat utolsó 15 gépén módosították a hajtóműburkolatot (az ugyanis a Welandhoz volt tervezve, a Derwantnak karcsúbb volt, és ezért kisebb ellenállású burkolattal szerelhették, ami a gép teljesítményét is növelte. Korábban azért nem cserélték, mert a régi burkolatból volt elég, és fontosabbnak ítélték a gépek gyors hadrendbe állítását, éppen az Me262 veszély miatt, mint kivárni az új burkolatokat gyártó gépsor elkészültét, és a burkolatok legyártását).

Két Meteorokkal felszerelt RAF század a Szövetséges 2. Harcászati Légi Hadsereg keretében repült a háború utolsó heteiben az európai kontinens felett, de arról nincs feljegyzés, hogy Meteorral közelharcba kerültek volna valaha is a német sugárhajtású vadászgéppel, a Me 262-essel.<br><br>Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-04-02 12:30


Bocsi de én ezt írtam:

\"A Meteor F Mk I-nek 660 km/h volt 3,050 m magasságban a sebessége\"

és nem a Gloster F.41 Meteor III.-ról írtam...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 02 15:30 #31257

Hajcihő írta:
Kamikaze írta:
A Meteor F Mk I-nek 660 km/h volt 3,050 m magasságban a sebessége

A Messerschmitt Me 262 A-1a-nak 870 km/h (865 km/h 6000 m-en)

Bővebb infók:
www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/honap/05nov/me262/


A Meteor amúgy a német V1 \"szárnyasbombák\" elleni harcokban nem vált be...


A dolog így nem állja meg a helyét. A Meteor végsebessége 965 km/h-volt. Tehát elvileg 95 kilométerrel volt gyorsabb az Me-262-nél.
Gyakorlatilag azonban a sárkányszerkezet konzervatív felépítése okán - harckörülmények között - ezt nem tudták elérni, mert a hanghatár közelében a kormányfelületekről levált a légáramlás, és a gép kormányozhatatlanná vált.

A V1-ek ellen pedig a gép bevált, igen sokat lőttek le vele.

Éppen a konzervatív gépsárkány okán hezitáltak sokáig a szövetségesek, hogy Európában bevessék, mert az Me 262 - repülőtulajdonságai okán - \"megette volna a Glostert.
Aztán mégis bevetették, de - szerintem - szerencséjükre, nem kerültek harcérintkezésbe Me 262-esekkel.



Kedves Hajcihő!

Akkor nézzük a tényeket:

1. a Hawker Tempest-ek: 638 db
2. a de Havilland Mosquito-k: 428 db
3. a Spitfire XVI.-ok: 303 db
4. a Mustangok: 232 db
5. az egyéb típusok: 158 db V1-et lőttek le!
(Ebből a Gloster Meteoroknak, a 616. század állományából, mindössze 13 db V-1-est jutott!!!)

Idézlek mégegyszer:
\"A V1-ek ellen pedig a gép bevált, igen sokat lőttek le vele.\"

Hát, a fenti számadatok tükrében nincs igazad!!!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 02 15:40 #31259

  • Bazooka Joe
Arról esetleg nincs adatod Kamikaze, hogy hány V-1-es szárnyát sikerült a brit vadászpilótáknak, gépük szárnyával \"megbillenteni\", hogy ezáltal letérjen a pályájáról, és így idő előtt lezuhanjon?

Aki esetleg erről még nem hallott volna, annak leírom, hogy ez azért volt lehetséges, mert a V-1 - szárnyas bomba legnagyobb hátrányának viszonylag lassú - 640 km/h -, egyenes vonalú, állandó magasságú repülése számított.<br><br>Szerkesztette: Bazooka Joe, Időpont: 2010-04-02 17:43
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 02 18:58 #31280

Kamikaze írta:
Hajcihő írta:
Kamikaze írta:
A Meteor sugárhajtású gép volt. De pl.: a sebessége nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket...
Ha jól emlékszem még a Messer 262-ét sem érte el...


Ez így nem igaz. A Meteor végsebessége 965 km/h volt.
Ugyanakkor a sárkányszerkezet konzervatív kialakítása okán, a műrepülési tulajdonságai nem érték el a Me262-es tulajdonságait.

Megbízhatósági szempontból a Meteor (pontos típusjelzése: Gloster F.41 Meteor III.) 822 kp tolóerejű Rolls-Royce Welland hajtóművei lényegesen jobbak voltak az Me 262-es Junkers Jumo 04-es hajtóműveinél, aminek az oka a stratégiai fontosságú nyersanyagok hiánya volt, különösen a rendkívül magas hőmérsékleti viszonyoknak ellenálló fémeké és ötvözeteké. A kész hajtóműveknek is csupán, elvileg, 50 órás élettartama volt - a legtöbb 004-es csupán 12 órát bírt ki. Egy tapasztalt Me 262-pilóta is legfeljebb 20-25 órás hajtómű-élettartamra számíthatott, ha óvatosan kezelte azt.
Az Me262-es végsebessége 870 km/h volt, tehát 95 km/h-val volt lassabb a Meteornál!
Ez rendkívül sok!

Ennek az oka is, a Jumo hajtóművek silány minőségében, és éppen ezért visszafogott teljesítményében keresendő.

A sárkány azonban forradalmian jobb volt, mint a Meteoré.
Harckörülmények között a Meteor pilóták gyakran tapasztalták, hogy a gépük, a hanghatár közeli helyzetben gyakran vált közel kormányozhatatlanná (és csak lassítást követően nyerték vissza rajta az uralmat), míg a Schwalbe-nél ilyen jelenség nem fordult elő, éppen a nyilazott szárnyak és vezérsíkbelépőélek okán.
Ez utóbbinak a szubszónikus határon való repülés nem okozott gondot. (Ezt a sebességet zuhanórepülésben érték el az Me-k.)

A Meteor első szériáját (MkI.) 1944 júliusában adtak át a RAF 616. századának (16 gépet), így ez lett a világ első katonai egysége, amely szokványos üzemi körülmények között sugárhajtású repülőgépet használt. A század a Meteorokat hamarosan bevetette a német V1-es siklóbombák ellen - kettőt hamarosan meg is semmisítettek (1944. augusztus 4-én) Dél-Anglia felett.
(Ugyanekkor - néhány nap különbséggel - állt hadrendbe az Me-262 is, azonban nem egy szokványos repülőszázadnál, hanem az Erprobungskommando 262, az Me 262 handrendbe állítását előkészítő berepülési egységnél. Az első szokványos egység, éppen az első szériapéldányok hajtómű és orrfutóproblémái okán, Jagdverband 44 (JV 44) megjelöléssel, Adolf Galland vezetése alatt, csak 1945. februárjában jött létre.)

Az első nagyobb sorozatban gyártott Gloster modell a Meteor Mk.III-as volt, ezekből 210 hagyta el a Gloster cég üzemét. A sorozatból az első 15 repülőgép Rolls-Royce Welland, a többi Rolls-Royce Derwent hajtóművekkel készült, és a sorozat utolsó 15 gépén módosították a hajtóműburkolatot (az ugyanis a Welandhoz volt tervezve, a Derwantnak karcsúbb volt, és ezért kisebb ellenállású burkolattal szerelhették, ami a gép teljesítményét is növelte. Korábban azért nem cserélték, mert a régi burkolatból volt elég, és fontosabbnak ítélték a gépek gyors hadrendbe állítását, éppen az Me262 veszély miatt, mint kivárni az új burkolatokat gyártó gépsor elkészültét, és a burkolatok legyártását).

Két Meteorokkal felszerelt RAF század a Szövetséges 2. Harcászati Légi Hadsereg keretében repült a háború utolsó heteiben az európai kontinens felett, de arról nincs feljegyzés, hogy Meteorral közelharcba kerültek volna valaha is a német sugárhajtású vadászgéppel, a Me 262-essel.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-04-02 12:30


Bocsi de én ezt írtam:

\&quot;A Meteor F Mk I-nek 660 km/h volt 3,050 m magasságban a sebessége\&quot;

és nem a Gloster F.41 Meteor III.-ról írtam...


Igazad van, de ez csak 16 gép volt. A teljes felfegyverzést már a III-assal hajtották végre.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 02 18:59 #31281

Kamikaze írta:
Hajcihő írta:
Kamikaze írta:
A Meteor F Mk I-nek 660 km/h volt 3,050 m magasságban a sebessége

A Messerschmitt Me 262 A-1a-nak 870 km/h (865 km/h 6000 m-en)

Bővebb infók:
www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/honap/05nov/me262/


A Meteor amúgy a német V1 \&quot;szárnyasbombák\&quot; elleni harcokban nem vált be...


A dolog így nem állja meg a helyét. A Meteor végsebessége 965 km/h-volt. Tehát elvileg 95 kilométerrel volt gyorsabb az Me-262-nél.
Gyakorlatilag azonban a sárkányszerkezet konzervatív felépítése okán - harckörülmények között - ezt nem tudták elérni, mert a hanghatár közelében a kormányfelületekről levált a légáramlás, és a gép kormányozhatatlanná vált.

A V1-ek ellen pedig a gép bevált, igen sokat lőttek le vele.

Éppen a konzervatív gépsárkány okán hezitáltak sokáig a szövetségesek, hogy Európában bevessék, mert az Me 262 - repülőtulajdonságai okán - \&quot;megette volna a Glostert.
Aztán mégis bevetették, de - szerintem - szerencséjükre, nem kerültek harcérintkezésbe Me 262-esekkel.



Kedves Hajcihő!

Akkor nézzük a tényeket:

1. a Hawker Tempest-ek: 638 db
2. a de Havilland Mosquito-k: 428 db
3. a Spitfire XVI.-ok: 303 db
4. a Mustangok: 232 db
5. az egyéb típusok: 158 db V1-et lőttek le!
(Ebből a Gloster Meteoroknak, a 616. század állományából, mindössze 13 db V-1-est jutott!!!)

Idézlek mégegyszer:
\&quot;A V1-ek ellen pedig a gép bevált, igen sokat lőttek le vele.\&quot;

Hát, a fenti számadatok tükrében nincs igazad!!!


Igen, mindössze 3, vagy 4 nap alatt.

Utána átvezényelték őket Európába.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 02 20:38 #31290

Hajcihő írta:
Harcsa írta:
Hajcihő írta:
Utána átvezényelték őket Európába.

Hát Anglia nem Európa, hanem Kelet-Ázsia?

Moderálva. Kérlek válogasd meg a szavaidat.
GiXeRCool&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: GIXeRCool, Időpont: 2010-04-02 22:35

Ejnye no, hát miről maradtam le?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 07 15:17 #31787

Hajcihő írta:
Kamikaze írta:
Hajcihő írta:
Kamikaze írta:
A Meteor F Mk I-nek 660 km/h volt 3,050 m magasságban a sebessége

A Messerschmitt Me 262 A-1a-nak 870 km/h (865 km/h 6000 m-en)

Bővebb infók:
www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/honap/05nov/me262/


A Meteor amúgy a német V1 \&quot;szárnyasbombák\&quot; elleni harcokban nem vált be...


A dolog így nem állja meg a helyét. A Meteor végsebessége 965 km/h-volt. Tehát elvileg 95 kilométerrel volt gyorsabb az Me-262-nél.
Gyakorlatilag azonban a sárkányszerkezet konzervatív felépítése okán - harckörülmények között - ezt nem tudták elérni, mert a hanghatár közelében a kormányfelületekről levált a légáramlás, és a gép kormányozhatatlanná vált.

A V1-ek ellen pedig a gép bevált, igen sokat lőttek le vele.

Éppen a konzervatív gépsárkány okán hezitáltak sokáig a szövetségesek, hogy Európában bevessék, mert az Me 262 - repülőtulajdonságai okán - \&quot;megette volna a Glostert.
Aztán mégis bevetették, de - szerintem - szerencséjükre, nem kerültek harcérintkezésbe Me 262-esekkel.



Kedves Hajcihő!

Akkor nézzük a tényeket:

1. a Hawker Tempest-ek: 638 db
2. a de Havilland Mosquito-k: 428 db
3. a Spitfire XVI.-ok: 303 db
4. a Mustangok: 232 db
5. az egyéb típusok: 158 db V1-et lőttek le!
(Ebből a Gloster Meteoroknak, a 616. század állományából, mindössze 13 db V-1-est jutott!!!)

Idézlek mégegyszer:
\&quot;A V1-ek ellen pedig a gép bevált, igen sokat lőttek le vele.\&quot;

Hát, a fenti számadatok tükrében nincs igazad!!!


Igen, mindössze 3, vagy 4 nap alatt.

Utána átvezényelték őket Európába.


Én úgy tudom, hogy 1944 június - augusztus közepe között érték el ezeket az eredményeket és nem 3 vagy 4 nap alatt...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 07 16:55 #31793

Kamikaze írta:
Hajcihő írta:
Kamikaze írta:
Hajcihő írta:
Kamikaze írta:
A Meteor F Mk I-nek 660 km/h volt 3,050 m magasságban a sebessége

A Messerschmitt Me 262 A-1a-nak 870 km/h (865 km/h 6000 m-en)

Bővebb infók:
www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/honap/05nov/me262/


A Meteor amúgy a német V1 \&quot;szárnyasbombák\&quot; elleni harcokban nem vált be...


A dolog így nem állja meg a helyét. A Meteor végsebessége 965 km/h-volt. Tehát elvileg 95 kilométerrel volt gyorsabb az Me-262-nél.
Gyakorlatilag azonban a sárkányszerkezet konzervatív felépítése okán - harckörülmények között - ezt nem tudták elérni, mert a hanghatár közelében a kormányfelületekről levált a légáramlás, és a gép kormányozhatatlanná vált.

A V1-ek ellen pedig a gép bevált, igen sokat lőttek le vele.

Éppen a konzervatív gépsárkány okán hezitáltak sokáig a szövetségesek, hogy Európában bevessék, mert az Me 262 - repülőtulajdonságai okán - \&quot;megette volna a Glostert.
Aztán mégis bevetették, de - szerintem - szerencséjükre, nem kerültek harcérintkezésbe Me 262-esekkel.



Kedves Hajcihő!

Akkor nézzük a tényeket:

1. a Hawker Tempest-ek: 638 db
2. a de Havilland Mosquito-k: 428 db
3. a Spitfire XVI.-ok: 303 db
4. a Mustangok: 232 db
5. az egyéb típusok: 158 db V1-et lőttek le!
(Ebből a Gloster Meteoroknak, a 616. század állományából, mindössze 13 db V-1-est jutott!!!)

Idézlek mégegyszer:
\&quot;A V1-ek ellen pedig a gép bevált, igen sokat lőttek le vele.\&quot;

Hát, a fenti számadatok tükrében nincs igazad!!!


Igen, mindössze 3, vagy 4 nap alatt.

Utána átvezényelték őket Európába.


Én úgy tudom, hogy 1944 június - augusztus közepe között érték el ezeket az eredményeket és nem 3 vagy 4 nap alatt...


Jól tudod, de én is.

Ebből ennyi volt a célirányos bevetés, ugyanis a Meteorokat máskép kellett a célra vezetnie a földi irányításnak, mint a légcsavarosokat.

A legtöbb időt azzal töltötte mind a földi irányítás, mind a pilóták, hogy tapasztalatokat gyűjtöttek, és kidolgozták a szükséges technológiákat és taktikákat.

Könnyen belátható, hogy szükség volt erre, hiszen a Meteoroknak más volt az emelkedési sebessége, a fordulóköre, a gyorsulása, a fékezése, és gyakorlatilag majd minden paramétere.

Szóval tanulni kellett a bevetését.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 08 08:59 #31811

Hajcihő írta:
Kamikaze írta:
Hajcihő írta:
Kamikaze írta:
Hajcihő írta:
Kamikaze írta:
A Meteor F Mk I-nek 660 km/h volt 3,050 m magasságban a sebessége

A Messerschmitt Me 262 A-1a-nak 870 km/h (865 km/h 6000 m-en)

Bővebb infók:
www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/honap/05nov/me262/


A Meteor amúgy a német V1 \&quot;szárnyasbombák\&quot; elleni harcokban nem vált be...


A dolog így nem állja meg a helyét. A Meteor végsebessége 965 km/h-volt. Tehát elvileg 95 kilométerrel volt gyorsabb az Me-262-nél.
Gyakorlatilag azonban a sárkányszerkezet konzervatív felépítése okán - harckörülmények között - ezt nem tudták elérni, mert a hanghatár közelében a kormányfelületekről levált a légáramlás, és a gép kormányozhatatlanná vált.

A V1-ek ellen pedig a gép bevált, igen sokat lőttek le vele.

Éppen a konzervatív gépsárkány okán hezitáltak sokáig a szövetségesek, hogy Európában bevessék, mert az Me 262 - repülőtulajdonságai okán - \&quot;megette volna a Glostert.
Aztán mégis bevetették, de - szerintem - szerencséjükre, nem kerültek harcérintkezésbe Me 262-esekkel.



Kedves Hajcihő!

Akkor nézzük a tényeket:

1. a Hawker Tempest-ek: 638 db
2. a de Havilland Mosquito-k: 428 db
3. a Spitfire XVI.-ok: 303 db
4. a Mustangok: 232 db
5. az egyéb típusok: 158 db V1-et lőttek le!
(Ebből a Gloster Meteoroknak, a 616. század állományából, mindössze 13 db V-1-est jutott!!!)

Idézlek mégegyszer:
\&quot;A V1-ek ellen pedig a gép bevált, igen sokat lőttek le vele.\&quot;

Hát, a fenti számadatok tükrében nincs igazad!!!


Igen, mindössze 3, vagy 4 nap alatt.

Utána átvezényelték őket Európába.


Én úgy tudom, hogy 1944 június - augusztus közepe között érték el ezeket az eredményeket és nem 3 vagy 4 nap alatt...


Jól tudod, de én is.

Ebből ennyi volt a célirányos bevetés, ugyanis a Meteorokat máskép kellett a célra vezetnie a földi irányításnak, mint a légcsavarosokat.

A legtöbb időt azzal töltötte mind a földi irányítás, mind a pilóták, hogy tapasztalatokat gyűjtöttek, és kidolgozták a szükséges technológiákat és taktikákat.

Könnyen belátható, hogy szükség volt erre, hiszen a Meteoroknak más volt az emelkedési sebessége, a fordulóköre, a gyorsulása, a fékezése, és gyakorlatilag majd minden paramétere.

Szóval tanulni kellett a bevetését.



Egy újabb infó:)

Tadeusz H. Rolski: Fehér sas kék mezőben c. könyvben (281. o.) szó szerint ezt írja:

&amp;#8222;A Meteor-I nem felelt meg a hozzá fűzött reményeknek, nem vált be a V-1 elleni harcban, bár utazási sebessége jóval meghaladta a Mustangokét vízszintes repülésben ugyanis mintegy 750 km/h sebességet ért el. Hibája volt viszont kis fokú manőverezési képessége és pilótáinak tapasztalatlansága.&amp;#8221;
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 08 09:21 #31812

Bazooka Joe írta:
Arról esetleg nincs adatod Kamikaze, hogy hány V-1-es szárnyát sikerült a brit vadászpilótáknak, gépük szárnyával \&quot;megbillenteni\&quot;, hogy ezáltal letérjen a pályájáról, és így idő előtt lezuhanjon?

Aki esetleg erről még nem hallott volna, annak leírom, hogy ez azért volt lehetséges, mert a V-1 - szárnyas bomba legnagyobb hátrányának viszonylag lassú - 640 km/h -, egyenes vonalú, állandó magasságú repülése számított.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Bazooka Joe, Időpont: 2010-04-02 17:43


Több mint 30000 V1-et gyártottak. (Máshol az szerepel, hogy: 1944-ben 24000 db-ot, 1945-ben 10000 db-ot gyártottak.)
1944. június 12. &amp;#8211; 1945. március 29. (vagy 30.) összesen 9251 db (máshol: több mint 10000 db szerepel) V1-et indítottak el brit célpontok ellen. Ezekből 2419 db (3876) érte le Londont (6148 ember meghalt, 17981 megsebesült). Több mint 2000 db V1-et lőttek le a RAF pilótái, 1971 db-ot a légvédelmi tüzérség, és 278 db a záróléggömbök miatt zuhant le.
A pilóták közül Joseph Berry századparancsnok (az 501. /Tempest/ század) összesen 59 db V1-et lőtt le.
(A főleg Spitfire vadászgépek által a szárnnyal kibillentős módszerről sajna nincs pontos infóm.)

1944 október és 1945 március között 2448 db V1-es csapódott be Antwerpenbe.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 08 10:53 #31813

Kamikaze írta:
Hajcihő írta:
Kamikaze írta:
Hajcihő írta:
Kamikaze írta:
Hajcihő írta:
Kamikaze írta:
A Meteor F Mk I-nek 660 km/h volt 3,050 m magasságban a sebessége

A Messerschmitt Me 262 A-1a-nak 870 km/h (865 km/h 6000 m-en)

Bővebb infók:
www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/honap/05nov/me262/


A Meteor amúgy a német V1 \&quot;szárnyasbombák\&quot; elleni harcokban nem vált be...


A dolog így nem állja meg a helyét. A Meteor végsebessége 965 km/h-volt. Tehát elvileg 95 kilométerrel volt gyorsabb az Me-262-nél.
Gyakorlatilag azonban a sárkányszerkezet konzervatív felépítése okán - harckörülmények között - ezt nem tudták elérni, mert a hanghatár közelében a kormányfelületekről levált a légáramlás, és a gép kormányozhatatlanná vált.

A V1-ek ellen pedig a gép bevált, igen sokat lőttek le vele.

Éppen a konzervatív gépsárkány okán hezitáltak sokáig a szövetségesek, hogy Európában bevessék, mert az Me 262 - repülőtulajdonságai okán - \&quot;megette volna a Glostert.
Aztán mégis bevetették, de - szerintem - szerencséjükre, nem kerültek harcérintkezésbe Me 262-esekkel.



Kedves Hajcihő!

Akkor nézzük a tényeket:

1. a Hawker Tempest-ek: 638 db
2. a de Havilland Mosquito-k: 428 db
3. a Spitfire XVI.-ok: 303 db
4. a Mustangok: 232 db
5. az egyéb típusok: 158 db V1-et lőttek le!
(Ebből a Gloster Meteoroknak, a 616. század állományából, mindössze 13 db V-1-est jutott!!!)

Idézlek mégegyszer:
\&quot;A V1-ek ellen pedig a gép bevált, igen sokat lőttek le vele.\&quot;

Hát, a fenti számadatok tükrében nincs igazad!!!


Igen, mindössze 3, vagy 4 nap alatt.

Utána átvezényelték őket Európába.


Én úgy tudom, hogy 1944 június - augusztus közepe között érték el ezeket az eredményeket és nem 3 vagy 4 nap alatt...


Jól tudod, de én is.

Ebből ennyi volt a célirányos bevetés, ugyanis a Meteorokat máskép kellett a célra vezetnie a földi irányításnak, mint a légcsavarosokat.

A legtöbb időt azzal töltötte mind a földi irányítás, mind a pilóták, hogy tapasztalatokat gyűjtöttek, és kidolgozták a szükséges technológiákat és taktikákat.

Könnyen belátható, hogy szükség volt erre, hiszen a Meteoroknak más volt az emelkedési sebessége, a fordulóköre, a gyorsulása, a fékezése, és gyakorlatilag majd minden paramétere.

Szóval tanulni kellett a bevetését.



Egy újabb infó:)

Tadeusz H. Rolski: Fehér sas kék mezőben c. könyvben (281. o.) szó szerint ezt írja:

&amp;#8222;A Meteor-I nem felelt meg a hozzá fűzött reményeknek, nem vált be a V-1 elleni harcban, bár utazási sebessége jóval meghaladta a Mustangokét vízszintes repülésben ugyanis mintegy 750 km/h sebességet ért el. Hibája volt viszont kis fokú manőverezési képessége és pilótáinak tapasztalatlansága.&amp;#8221;


Pontosan. A Meteor III-assal tudtak fellépni a V-1 ellen, de az sem volt egyszerű, mert nem volt tapasztalatuk a technika alkalmazásában.

Az egyik gond pl. az volt, hogy a fegyvereik gyakorlatilag azonosak voltak a légcsavaros gépekéivel, ezért aztán nem is tudtak távolabbról tüzelni, mint azok, viszont a sokkal nagyobb sebességük, és az ebből adódó kisebb manőverezőkészségük miatt, túl könnyen belerohantak a felrobbanó V-1 lökéshullámába és repeszeibe.
Ez már önmagában sem volt \&quot;egészséges\&quot; elfoglaltság, ráadásul a sugárhajtómű a repeszekre lényegesebben érzékeny, mint egy motor, hiszen beszippantja azokat, az pedig szétroncsolja a turbináit.

Ezért aztán speciális támadószögeket, és kitérési manővereket kellett kitalálni hozzá.
Mire pedig rájöttek a manőverezési technikára, gyakorlatilag szükségtelenné vált, hogy bevessék őket ellenük, ráadásul lényegesen költségesebb volt a Meteorokat bevetni a V-1 ellen, különösen azért, mert dögivel állt ehhez rendelkezésre a Typhon és a Tempest, és azoknak a pilótái is jól be voltak ehhez gyakorolva, éppen úgy, mint a földi irányítás is.

Mindenesetre a Meteor III. már alkalmas és képes is volt a feladatra, ezt bizonyították is, azonban a mennyiségük eleve nem volt elég a célra, és - mint írtam is - drága, bonyolult és veszélyes is volt a bevetésük, éppen a nagy sebességük okán, mert pillanatok alatt belerohanhattak a robbanásfelhőbe.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 08 16:53 #31845

  • Bazooka Joe
Köszi Kamikaze, végül is ezek is érdekes infók.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 09 12:17 #31944

Bazooka Joe írta:
Köszi Kamikaze, végül is ezek is érdekes infók.


Nincs mit!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 13 15:13 #32377

Sziasztok! A Ju-188 csak prototípus volt vagy a harcokban is részt vett?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 ápr. 13 15:18 #32378

A harcokban is részt vett.A Ju-288 volt az ami nem vett részt a harcokban.
kiire laenu online
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.28 másodperc
Joomla templates by a4joomla