Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 jún. 11 23:59 #35595

Gipszj írta:
Nagy érdeklődéssel olvastam a kedvenc repülőkről. Annyit szeretnék hozzátenni, hogy mindennek van árnyoldala. A katonai repülőknél a teljesítmény az első, ez a második világháború alatt kiemelten volt igaz. Minden repülőnek volt egy vagy több rossz tulajdonsága. Így hirtelen:
Me-109: keskeny főfutó nyomtáv, föl és leszálláskor hajlamos volt berádlizni, a csűrők felülete kicsi volt, felszállás közben nem megfelelő ütemű gázadásra hanyatt vágta magát. Balestben több 109-es veszett el mint légiharcban! Szűk pilótaülés, nehéz volt kiugrani.
Fw-190A,F,G: Kellemes repülőtulajdonságok, de a 6000m fölötti repülést nem igazán szerette.
P-51 Mustang: A nevét eredetileg onnan kapta, hogy felszállás közben ha a farokfutót nem megfelelően emelték el akkor kitört oldalra. Nem egészséges. 850 km/h sebesség fölött a svanca (farok) gyakran leszakadt.
B-24 Liberator: Karcsú szárny, (nagy oldalviszonyú Davies szárnyak) kis légellenállás, rossz repülőtulajdonságok, nagy gyakorlat kellett a biztonságos repüléshez ezzel a típussal (is).
B-17 Flying Fortress A gyártómű csak 520 km/h sebességig garantálta, hogy nem esik szét a levegőben,szembetámadás esetén nehezen volt védhető.
La-5, La-7: Leszállás után hajlamos volt a földtől többször elpattanni, innen orosz neve: Lovacska.
Hirtelen ennyi jutott eszembe, inkább maradok kedvenc repülőgépekként az R26S Góbé, a Zlin Z526F Trener és a Zlin Z726 Universal-nál
Üdv: Gipszj


Végre valaki, aki nem \"rajong\", hanem repül!

Egy pár adalék még a Mustangról: Nagyon zajos volt a pilótafülke, ami kifáradáshoz, és figyelemcsökkenéshez vezetett. A célzóberendezése (az első \"számítógépes\" lőelemképző, amit vadászgépbe szereltek) hajlamos volt a meghibásodásra.
Mindemellett a II. világháború egyik legkiválóbb vadászgépe volt, pompásan műrepülhető, és igencsak szélsőséges helyzetekből is képes volt kimászni.
A találatokat is igencsak jól tűrte, ami nagyon nem volt hátrány.
Mindenesetre éppen úgy, mint a kor legtöbb vadászgépénél, kellett hozzá az ifjúkori \"elmebaj\", hogy valaki vállalja vele a légiharcot.
Ebből a szempontból - talán - a Thunderbolt volt a legkevésbé veszélyes. Abból is a D-típus, az új szélestollú légcsavarjával.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 jún. 12 05:49 #35596

  • HunBütyök
A Lockheed Hudsonról mi a véleményed Hajcihő? Nagyon szép és igényes repülőgép volt kép alapján.<br><br>Szerkesztette: David9999999, Időpont: 2010-06-12 10:50
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 jún. 12 09:29 #35597

HunBütyök írta:
A Lockheed Hudsonról mi a véleméned Hajcihő? Nagyon szép és igényes rpülőgép volt kép alapján.


Nem tudom, milyen szempontból kérdezed.

A maga műfajában jól teljesítő, az Electrából kifejlesztett modell volt, éppen úgy, mint a Ventura.

Csinos, héjszerkezetes felépítésű utasszállító gép, amit viszonylag egyszerű volt bombázó, felderítő, torpedóvető, tengeralattjáró-elhárító feladatokra átépíteni.

Ugyanakkor - mint számtalan más esetben is - egy kényszermegoldás volt, amikor sürgősen kellett hadicélokra kialakítani egy repülőgépet.
Ezért aztán pl. hajlamosak voltak a terheléstől a szárnyak lemezei meggyűrődni, egészen addig, amíg ezt a Venturánál - nem egyszerűen - kiküszöbölték.
Ez utóbbi már pl. 80 km/h-val gyorsabb is volt a Hudsonnál.

A II. világháború jellemzője volt, hogy elfogadták a - fajlagosan - alacsony veszteségeket a repülőgépek műszaki paraméterei, konstrukciós hibái okán (jellemző példa: B-26 Marauder), ugyanez a polgári repülésben elfogadhatatlan.
Ebből a szempontból a Hudson - éppen civil előzményei okán - a jól teljesítő gépek közé tartozott, éppen úgy, mint pl. a DC-3 (C-47 Skytrain), vagy a Junkers Ju-52.

Szóval az összehasonlítás - szállítási típusú feladatoknál - a harci feladatra tervezett gépekkel szemben, a civil előéletű gépek javára billen.

Ugyanakkor harci feladatok elvégzése szempontjából, még az erre a célra átépített gépek sem voltak feltétel nélkül alkalmasak, sok olyan hiányossággal küszködtek, amelyek éppen a civil alkalmazásra történt tervezésüknek volt \&quot;felróható\&quot;.

Ilyen volt pl. a Dornier Do 17, \&quot;Repülő ceruza\&quot; is, amelyet (bár a rejtett légierő gépeként \&quot;gyorsbombázónak\&quot; tervezték), lényegében egy - éppen az Electra szellemiségében konstruált - postarepülő volt (a civil légibemutatókon így is propagálták), ezért aztán a hadialkalmazás élvonalából igen gyorsan kikopott. De hasonló gond volt az FW-200 Condorral is, amelynél sintén nem lehetett megoldani - még jelentős megerősítés árán sem - a kifogástalan hadrafoghatóságot.

Száz szónak is egy a vége: A jelentősen eltérő feladatok és igénybevétel, minden áttervezett gépre rányomta a bélyegét, bármely konstrukcióról is legyen szó.

Egyébiránt, ha már a Lockheed gépeiről van szó, akkor az én nagy kedvencem, a Howard Huges által megrendelt, és minden légcsavaros-dugattyúsmotoros szállító-utasszállító csúcsa, a legszebb ilyen gép, a Constellation, és annak minden katonai és civil változata.

Egyszerűen csodaszép, és kecses. (Továbbá, már az első változata is a B-17-es 2500 pacis Wright R&amp;#8211;1820&amp;#8211;97 csillagmotorjaival röpködött, összesen 10.000 lóerőt birtokolva, lényegesen nagyobb sebességgel hasznosítva azt, köszönhetően - többek között - az 5 méter átmérőjű légcsavarjainak.)

Ugye gyönyörű?

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

És egy kérdés: Ki tudja, hogy miért alakították ki, a legjellemzőbb külső jegyét, a háromosztatú függőleges vezérsíkját?<br><br>Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-06-12 11:31
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 jún. 12 10:55 #35598

  • Gipszj
A B-17-es 9 hengeres egysoros Wright Cyclone csillagmotorja az 1200 LE-s categóriába tartozott, névleges felszálló teljesítménye tengerszinten 1217 LE volt. Arra a kérdésre, hogy miért volt a hármas függőleges vezérsík arra a következőt tippelem:
A megjelenésének ideéig a farokfutós repülőgépek voltak a gyakoriak. Ezek a repülőgépek alacsonyabbak voltak mint az orrfutós repülőgépek. Hogy minél több hangárajtón beférjenek előnyösebb az osztott vezérsík. Továbbá a függőleges vezérsík lezárja a vízszintes vezérsíkot mint egy örvényorsó, ezért kisebb vízszintes vezérsík is elég volt. Az osztott oldalkormány és vezérsík egyenként kisebb lehetett azonos összfelület mellett, a méretek növekedésével a súly nem egyenes arányban nő. Összességében ez kisebb üzemeltetési költséget jelentett, ha nem romlott el. Mert így több alkatrész több hiba. De ezek csak az én tippjeim.
Tisztelettel Gipszj
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 jún. 12 14:24 #35599

Gipszj írta:
A B-17-es 9 hengeres egysoros Wright Cyclone csillagmotorja az 1200 LE-s categóriába tartozott, névleges felszálló teljesítménye tengerszinten 1217 LE volt. Arra a kérdésre, hogy miért volt a hármas függőleges vezérsík arra a következőt tippelem:
A megjelenésének ideéig a farokfutós repülőgépek voltak a gyakoriak. Ezek a repülőgépek alacsonyabbak voltak mint az orrfutós repülőgépek. Hogy minél több hangárajtón beférjenek előnyösebb az osztott vezérsík. Továbbá a függőleges vezérsík lezárja a vízszintes vezérsíkot mint egy örvényorsó, ezért kisebb vízszintes vezérsík is elég volt. Az osztott oldalkormány és vezérsík egyenként kisebb lehetett azonos összfelület mellett, a méretek növekedésével a súly nem egyenes arányban nő. Összességében ez kisebb üzemeltetési költséget jelentett, ha nem romlott el. Mert így több alkatrész több hiba. De ezek csak az én tippjeim.
Tisztelettel Gipszj


A motort elírtam, mert a Wright R&amp;#8211;3350 18 hengeres kétsorosat használták, mint a B-29-eseken. (Hiába, ha az ember fejből dolgozik és nem néz utána, akkor ég!)Ezek első változatai is 2200 Le-sek (1600 Kw) voltak.

És valóban jól tippelsz, a lényeg az volt, hogy beférjenek a kor hangárajtóin. A többi előny pusztán \&quot;járulékos\&quot; volt.

Üdv: Hajcihő<br><br>Szerkesztette: Hajcihő, Időpont: 2010-06-12 16:25
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 jún. 12 21:11 #35600

  • Gipszj
Korábbi hozzászólások között olvastam egy kérdést ami a Lufbery (nem luftbery) körre vonatkozik. A lufbery kört nem Hans Joachim Marseille találta ki, hanem egy Raoul Lufbery nevezetű francia (vadász)repülőgép vezető. Az értelme az volt, hogy a hátsó repülőgép védte az elöl repülő hátsó féllégterét. Addig repültek körbe-körbe amíg valki el nem unta, vagy el nem fogyott az üzemanyaga. A hátulról-főlülről támadás annyira nem egyszerű, mint amilyennek látszik. Tökéletes védelem persze nincs, de nem volt jobb.
Tisztelettel Gipszj
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 jún. 13 18:46 #35610

Gipszj írta:
A Mustang fogyasztása:
Betölthető üzemanyag összesen (póttartállyal)1899liter+/- 3%
max. hatótáv optimális magasságban optimális sebességgel kb 2700km

Üdv. gipszj



Köszi:)
Sok ifjú van itt ma, akik a háborúban dicsőséget keresnek, de fiúk, ez itt maga a pokol. Elvihetitek ezt a figyelmeztetést a következő generációnak. Én rémülettel tekintek a háborúra. William Tecumseh Sherman
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 júl. 15 14:13 #36780

Ezt nézzétek:

Magyar sugárhajtóműves repülőgép, am,i fel is szállt 1944-ben:woohoo:

2 db BMW 003-as sugárhajtómű, 820 km/h-ás végsebesség, 2 30 mm-es gépágyú, és 4 12,7 mm-es géppuska, a Weiss-Manfréd gyár készítette:



A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

A cikk valamikor a \'70-es években jelent meg a \&quot;Repülés\&quot; c. magazinban.<br><br>Szerkesztette: Jagdpanther, Időpont: 2010-07-15 16:19
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 júl. 15 15:01 #36782

  • Roland
Hát, egyértelmű, hogy Német segítséggel készült. Erről tanúskodik a BMW hajtómű, emellett a teste félelmetesen hasonlít néhány Heinkel modellhez. Szép kis madárka, annyi szent!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 júl. 15 15:03 #36783

  • Számvéber Norbert
Jagdpanther írta:
Ezt nézzétek:

Magyar sugárhajtóműves repülőgép, am,i fel is szállt 1944-ben:woohoo:

2 db BMW 003-as sugárhajtómű, 820 km/h-ás végsebesség, 2 30 mm-es gépágyú, és 4 12,7 mm-es géppuska, a Weiss-Manfréd gyár készítette:



A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

A cikk valamikor a \'70-es években jelent meg a \&quot;Repülés\&quot; c. magazinban.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Jagdpanther, Időpont: 2010-07-15 16:19


Ez csak egy nagyon híres \&quot;áprilisi tréfa\&quot;!!!!!
A szerzők viccnek szánták egy 1970-es évekbeli április 1-jére, de a cikk után nem győztek elnézést kérni, mert sokan komolyan is vették.<br><br>Szerkesztette: Számvéber Norbert, Időpont: 2010-07-15 17:04
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 júl. 15 15:06 #36784

Számvéber Norbert írta:
Jagdpanther írta:
Ezt nézzétek:

Magyar sugárhajtóműves repülőgép, am,i fel is szállt 1944-ben:woohoo:

2 db BMW 003-as sugárhajtómű, 820 km/h-ás végsebesség, 2 30 mm-es gépágyú, és 4 12,7 mm-es géppuska, a Weiss-Manfréd gyár készítette:



A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

A cikk valamikor a \'70-es években jelent meg a \&quot;Repülés\&quot; c. magazinban.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Jagdpanther, Időpont: 2010-07-15 16:19


Ez csak egy nagyon híres \&quot;áprilisi tréfa\&quot;!!!!!
A szerzők viccnek szánták egy 1970-es évekbeli április 1-jére, de a cikk után nem győztek elnézést kérni, mert sokan komolyan is vették.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Számvéber Norbert, Időpont: 2010-07-15 17:04


De most ezt miért kellett?

Annyira jó volt a történet, hogy gondoltam felrakom ide is, lássuk ki ugrik be:lol:
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 júl. 15 15:07 #36786

Számvéber Norbert írta:
Jagdpanther írta:
Ezt nézzétek:

Magyar sugárhajtóműves repülőgép, am,i fel is szállt 1944-ben:woohoo:

2 db BMW 003-as sugárhajtómű, 820 km/h-ás végsebesség, 2 30 mm-es gépágyú, és 4 12,7 mm-es géppuska, a Weiss-Manfréd gyár készítette:



A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

A kép rejtve van vendégek elől, jelentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.

A cikk valamikor a \'70-es években jelent meg a \&quot;Repülés\&quot; c. magazinban.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Jagdpanther, Időpont: 2010-07-15 16:19


Ez csak egy nagyon híres \&quot;áprilisi tréfa\&quot;!!!!!
A szerzők viccnek szánták egy 1970-es évekbeli április 1-jére, de a cikk után nem győztek elnézést kérni, mert sokan komolyan is vették.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Szerkesztette: Számvéber Norbert, Időpont: 2010-07-15 17:04


Hát erről a típusról én sem hallottam, nem hogy repült volna;) ...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 júl. 15 15:10 #36787

  • Roland
Hát, egész jó kis kerettörténetet össze hoztak neki a szerkesztők!
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 júl. 15 15:15 #36789

Az alábbi oldalon vitáztak róla:

www.secretprojects.co.uk/forum/index.php?topic=1697.msg42876

És egy magyar oldal is foglalkozik vele:
zsoltmilitary.tar.hu/kameleon.htm
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 júl. 15 15:17 #36790

  • Számvéber Norbert
Jagdpanther írta:

[/quote]De most ezt miért kellett?

Annyira jó volt a történet, hogy gondoltam felrakom ide is, lássuk ki ugrik be:lol:[/quote]

Hülyeséget nem kellene terjeszteni, még viccből sem. Írhatnék én is olyat, amire soha nem jönnétek rá, hogy kamu. Mire jó a másikat becsapni, aztán kuncogni magunkban?

Szerkesztette: Számvéber Norbert, Időpont: 2010-07-15 17:22<br><br>Szerkesztette: Számvéber Norbert, Időpont: 2010-07-15 17:23
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.23 másodperc
Joomla templates by a4joomla