Az oldal semmilyen felelősséget nem vállal a hozzászólásokért!

Üdv, Vendég

TÉMA: Repülők

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 11 11:50 #38101

  • Zeki
Ne aggódj, majd egyszer biztos összejön.
A Bf 109(E) jó kis gép, csak hát nem jött neki össze Észak-Afrika. Láttam egy képet, amin 15 gép sorakozott bontott állapotban, egy elhagyott reptéren. A homok megviselte ám őket, ahogy minden mást a sivatagban.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 11 13:43 #38108

  • Roland
Salamon írta:
Kedvenc repülő hát az attól függ...
Ha vadászról van szó egyértelműen bf109
Ha pedig távolsági bombázóról akkor B-17
Amúgy stuka is jó gép ...


A Stuka zuhanóbombázó volt, és valóban, elég sikeres gépnek mutatkozott.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 11 13:47 #38109

  • Roland
Zeki írta:
Ne aggódj, majd egyszer biztos összejön.
A Bf 109(E) jó kis gép, csak hát nem jött neki össze Észak-Afrika. Láttam egy képet, amin 15 gép sorakozott bontott állapotban, egy elhagyott reptéren. A homok megviselte ám őket, ahogy minden mást a sivatagban.



Hát, sajnos a sivatagi, szinte liszt finomságú homok még a fagynál is jobban megviselte (főként a Németek) fegyvereit. A Britek úgy ahogy tudtak alkalmazkodni a homokhoz.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 11 14:01 #38115

  • Zeki
Meg a britek legnagyobb előnye a hordozható WC volt, ami a németeknek nem volt...míg a britek ezt használták, utána betemették a lyukat, addig a németek vagy egy nagy gödröt kapartak és azt pakolták tele, vagy tábor környékén valahol a homok buckán, így az angoloknál nem voltak legyek, de a németeknél annál több, amik megfertőztek mindenkit...ez csak egy rövid eszmefuttatás...
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 11 14:05 #38116

  • Roland
Zeki írta:
Meg a britek legnagyobb előnye a hordozható WC volt, ami a németeknek nem volt...míg a britek ezt használták, utána betemették a lyukat, addig a németek vagy egy nagy gödröt kapartak és azt pakolták tele, vagy tábor környékén valahol a homok buckán, így az angoloknál nem voltak legyek, de a németeknél annál több, amik megfertőztek mindenkit...ez csak egy rövid eszmefuttatás...


Ez sem utolsó szempont, ráadásul a Britek rendelkeztek hordozható vérátömlesztővel.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 11 16:17 #38183

  • Bazooka Joe
Zeki írta:
Ne aggódj, majd egyszer biztos összejön.
A Bf 109(E) jó kis gép, csak hát nem jött neki össze Észak-Afrika. Láttam egy képet, amin 15 gép sorakozott bontott állapotban, egy elhagyott reptéren. A homok megviselte ám őket, ahogy minden mást a sivatagban.


A motorjuk meglepő módon jól bírta a hőséget.

A legtöbb gondot a motorba kerülő homok okozta, amelyet az ügyes szerelők a beömlőnyílás elé illesztett porszűrőegységgel védtek ki.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 11 16:22 #38186

  • Roland
Bazooka Joe írta:
Zeki írta:
Ne aggódj, majd egyszer biztos összejön.
A Bf 109(E) jó kis gép, csak hát nem jött neki össze Észak-Afrika. Láttam egy képet, amin 15 gép sorakozott bontott állapotban, egy elhagyott reptéren. A homok megviselte ám őket, ahogy minden mást a sivatagban.


A motorjuk meglepő módon jól bírta a hőséget.

A legtöbb gondot a motorba kerülő homok okozta, amelyet az ügyes szerelők a beömlőnyílás elé illesztett porszűrőegységgel védtek ki.


Igen, a legtöbb problémát nem a hőség, hanem a homok okozta (kivéve a Wehrmachtosokat). De úgy vélem, nincs az a porszűrő, amin a sivatagi homok át ne erőltetné magát.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 11 16:51 #38201

  • Zeki
Melyik gép állt ellen legjobban a homoknak Észak-Afrikában?
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 11 16:56 #38202

  • Roland
Zeki írta:
Melyik gép állt ellen legjobban a homoknak Észak-Afrikában?


Szerintem a Vickers Wellington.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 11 16:59 #38205

  • Zeki
Gondolom, nem a propelleres gépek. Igen lehet, várj elolvasom az adatait.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 11 19:20 #38232

  • Roland
Zeki írta:
Gondolom, nem a propelleres gépek. Igen lehet, várj elolvasom az adatait.


Egész jól tűrték a propelleres gépek a homokot.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 11 19:37 #38233

  • Gipszj
Volt szerencsém homokviharban autózni. A kocsimon volt olajos légszűrő is, de ez önmagában kevés lett volna. A francia autók, amiket itt úgy utáltak a szerelők a homokviharnak megfelelően voltak kialakítva. Ezért voltak nehezen szerelhetők. A motorblokk a kocsimban (Peugeot 305) hátra volt döntve és keresztben állt. Előre csak a négy kipuffogó cső nézett. MINDEN egyéb mögötte és alatta volt. Amikor beértem egy városba, ki akartam tisztítani a motort, de a gyertya mélyedésben volt 2-3(!) szem homok és semmi más. Az olajos légszűröt kellett kicsit megtisztítani, de az a hűtő előtt volt. A szálló parkolójába bevontattak egy Golfot, oda állították az én kocsim közelébe, a tulaj ki akarta tisztítani a gyertyákat, mire fél marék homok került a hengerbe. Nem tudom hogy hozták működőképes állapotba. A Peugeot jól bírta 6 napon át a homokvihart, utána még évekig használtam.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 11 19:41 #38235

  • HunBütyök
Minden nép hazsnált valami szűrőket a sivatafgban. Az Olaszok pl. AS jelzéssl látták el a sivatagra spcializált egységeket. Pl. Cr-42AS. Az angolok is bütyköltek valami hasonlót. De ezt szerintem jobban tudják nálam, mert ehhez sajna nem értek.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 11 20:18 #38242

  • Gipszj
Úgy emlékszem, hogy Vokes-szűrőnek hívták, minden ilyen szűrő sokat levett a motorteljesítményből, akár 15-20%-ot is. A Merlin motornak a szívócső hosszától függően 1550-1650LE volt a teljesítménye.
Téma zárolva.

Válasz/Re:Kedvenc repülők 2010 aug. 11 21:09 #38246

  • Bazooka Joe
Egyébként ha a repülőgép repül a sivatagban, akkor elvileg nem kerülhet homok a motorjába, hiszen magasan a földfelszín felett száll. A homokviharba nem repül bele, tehát az egyetlen esély a fel és leszállásnál adódik erre.
Téma zárolva.
Az oldal megjelenítéséhez szükséges idő: 0.15 másodperc
Joomla templates by a4joomla