Bazooka Joe írta:
Említetted Hajcihő a Hellcat-eket, de mi a helyzet a F4U Corsair-okkal?
Mennyire múlta felül / alul a A6M Zero-kat?
Nagy kedvencem a Corsair, és nem csak a \"lüke\" formája miatt, hanem a harcértéke okán is.
A formája (sirályszárny) azért lett ilyen, hogy a hatalmas légcsavarja ellenére ne kelljen túlzottan hosszú futószárakat alkalmazni hozzá. Ugyanakkor ez lényegesen megnövelte a repülésbiztonságát (stabilitás), de az irányíthatóságát és a fordulékonyságát is.
Már eredetileg repülőgép-hordozós vadászgépnek tervezték, de eleinte nem vált be, mert a leszálláskor, a rendkívül hosszú géporr miatt, a pilóták nem látták a leszállópályát, és sorozatos balesetek következtek be miatta.
Ekkor az USA átadta a tengerészgyalogságnak, és szárazföldi állomású gépként használták.
Ugyanakkor a briteknek is juttattak a gépekből, akik továbbra sem mondtak le a gépek tengerészeti alkalmazásáról, és kidolgozták a leszállás új módját (egy meghatározott oldalszögből való megközelítést), ami olyannyira bevált, hogy ezt követően az US NAVY is újra alkalmazásba vette, mint hordozó-vadászgépet.
Mindennek ellenére a legnagyobb alkalmazója a Tengerészgyalogság volt, mivel az anyahajók teljes átfegyverzése a típusra - a háborúnak ebben a szakaszában - túlmenően a költségességén, már nem is volt szükséges.
A japánok nagyon \"utálták\", \"fütyülő halálnak\" hívták.
A gép alkalmas volt vadászbombázó, és szárazföldi támogató feladatok ellátására is.
Vadászképességei messze felülmúlták a Zérókat, mind sebességben (típustól függően 670-710 km/h vízszintes sebesség), mind fordulékonyságban, mind fegyverzetben (6 db. 12,7 mm = 50cal géppuska /ami egyébként standard volt az USA vadászgépein), mind páncélvédettségben, mind műszerezettségben, stb.
A gép (a második legnagyobb vadászgép a háborúban, az első a Thunderbolt volt) annyira jó volt, hogy még a háború után is tovább gyártották őket, és utolsó harci bevetésére 1969-ben került sor.
1952-ig gyártották.
(Még egy gép volt, amit a háború után is még gyártottak, ez a Spitfire.)
A tervek a Vought-ban készültek, 1938-ban, a tervezők: Igor Sikorski és Rex Beisel voltak.